Ved godt mit nick ikke er det mest velvalgte, men Che står nu stadig som et forbillede for mig i kraft af den modstand han udøvede mod systemet. At Che så også er skyld i mange mennesker død er naturligvis dybt tragisk!
Mit primære mål er at få oprettet et ungdomshus, i første omgang i Varde og dernæst i de tilstødende byer. Derudover er det naturligvis god gammeldags SF politik, med forbedring af den offentlige transport og et et renere miljø som hovedpunkter.
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvor mit kryds havner, da jeg ikke har nået at sætte mig ind i lokalpolitiken i min kommune.. men jeg kan da nok lige nå at få læst et par valgprogrammer, før dagen kommer. :)
Tjah jeg har altid været Socialdemokrat og vil stadig stemme socialdemokratisk her i Odense når dagen kommer... Jan Boye har alligevel ikke en flad øre at give Odense, nu har han kørt Fyns Amt i sænk, så mangler han noget nyt ;)
#8 Nu kan jeg godt nok ikke stemme i Frederiksberg kommune, da jeg er flyttet til udlandet, men hvordan kan en rigtig Frederiksbergborger stemme på en mand, der er FCK fan. Han forstår jo intet om hvad Frederiksberg handler om. Hvis han havde chancen ville han sikkert ligge i ske med Søren Pind (manden der ønsker at nedlægge Frederiksberg). Næ hvis Frederiksbergsk Folkeparti havde taget sig sammen og samlet underskrifter, så ville der være et reelt alternativ. (og hvis vores hjemmeside ikke var blevet lukket, så ville jeg også henvise til den).
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Kommmunalvalget handler i de fleste tilfælde om at finde ud af, hvilken politisk blok, der stiller med færrest tumper til at besætte de magtfulde udvalgsposter i byrådet.
Regionsvalget handler om at vælge de mest visionære politikere til at sætte gang i etableringen af nye projekter og virksomheder i regionen. De skal kunne samarbejde med de såkaldte Vækstfora, som etableres i hver af de nye regioner.
Hallo, Skum!
Jeg er ikke borgerlig, men alligevel har jeg fulgt ret godt med i regionalpolitikken. Netop Jan Boye har faktisk været en usædvanlig fremtidsorienteret amtsborgmester, og amtet har i øvrigt ikke "kørt noget i sænk". Deres nedlæggelse kan vi "takke" gammelkonservative industribosser, svinebaronerne i Landbrugsraadet og de små bykonger i KL for. Amtet har været den eneste dynamo for erhvervs- og beskæftigelsespolitikken på Fyn. Af samme grund er det selvfølgelig ideologisk galmandsværk, at en masse små "storkommune"-borgmestre nu skal til at bestemme over de nye regioners økonomi.
Hvad provins-Danmark skal leve af i fremtiden, når både "høje" og "lave" arbejdspladser outsources, er det vigtigste spørgsmål i moderne kommunalpolitik. At medierne så hellere vil lade politikerne overbyde hinanden på alle de sædvanlige tåreperser-emner som "tænk på børnenenene og de ældre" er så bare ærgerligt.
#15 Kørt i sænk, henviser ikke så meget til nedlæggelsen, men mere at Fyns Amt ligger i bund i statistikken... At Jan Boye er fremtidsorienteret siger jo ikke så meget, det er de fleste, men kan de få det gennemført? Jan Boye og de konservative har godt nok ikke kommet med mange reelle udspil i disse tider, hvis du havde fulgt med i debatter bla. i Fyns Stiftidende er det bl.a. også hvad mange folk har efterspurgt, netop HVAD han egentlig vil? Og så holder det jo ikke at sige "Give ny energi til Odense" "Og gøre Odense til en bedre by" ja hvad fanden betyder det??? Hvem vil ikke det? HVORDAN vil man gøre det??? Der er ved at gå for meget amerikansk politik over dansk politik, alle kommer med store ord, men ingen om hvordan de reelt vil gøre det... Det kommer altid senere, og så svier det ofte (skattestop f.eks.)...
Af samme grund passer Jan Boye ikke til kommunalpolitik. Men efter sit personlige nederlag i kampen om at bevare Fyns Amt som selvstændig region har han famlet sig frem til en lidt plat/søgt Odense-valgkamp. Et eventuelt valg af Jan Boye som borgmester vil desuden tildele snævertsynede ideologiske skrækkeligheder som Lilleholt og Jegind masser af indflydelse.
Man kan ikke føre erhvervspolitik på kommunalt niveau. Men man kan - især som største by i et område - bidrage væsentligt til en regional erhvervspolitik (understøttelse af iværksætter-projekter og forskningssamarbejde med erhvervslivet og opbakning til interregionale samarbejdsaftaler, fordi det virker mere attraktivt på internationale samarbejdspartnere). Alligevel har Odense i mange år forsøgt at køre sit eget ræs på tværs af amtet bl.a. med sit helt eget Bruxelles-kontor, som man først opgav for ganske få år siden.
Så kan man kalde snakken om "erhvervsstrategi" for luftig, ukonkret snak ift. plejehjem, skoler og børnehaver (som ER vigtige emner). Men én ting er sikkert: Arbejdspladserne forsvinder helt sikkert fra provinsen, hvis IKKE politikerne gør noget for at lokke investorer til, og de vil ha': - Let ved at skaffe et bredt udvalg af kvalificeret arbejdskraft. - Langsigtet planlægning og sikkerhed fra det politiske niveau.
Fyens Stiftstidende er jo i øvrigt en gammelborgerlig avis, som aldrig har bakket op om amtet. Hér kan man for alvor øjne en forskel ift. mange af de jyske amter, hvor medierne mig bekendt generelt har været mere entusiastiske mht. erhvervssatsninger koordineret af amtet. På Fyn er vi åbenbart stadig mest til H. C. Andersen, stokroser og nabostridigheder.
#11 filmz-che 20 år siden
Mit primære mål er at få oprettet et ungdomshus, i første omgang i Varde og dernæst i de tilstødende byer. Derudover er det naturligvis god gammeldags SF politik, med forbedring af den offentlige transport og et et renere miljø som hovedpunkter.
#12 filmz-Kadann 20 år siden
#13 Skum 20 år siden
#14 frahm-2 20 år siden
Nu kan jeg godt nok ikke stemme i Frederiksberg kommune, da jeg er flyttet til udlandet, men hvordan kan en rigtig Frederiksbergborger stemme på en mand, der er FCK fan. Han forstår jo intet om hvad Frederiksberg handler om. Hvis han havde chancen ville han sikkert ligge i ske med Søren Pind (manden der ønsker at nedlægge Frederiksberg). Næ hvis Frederiksbergsk Folkeparti havde taget sig sammen og samlet underskrifter, så ville der være et reelt alternativ. (og hvis vores hjemmeside ikke var blevet lukket, så ville jeg også henvise til den).
#15 filmz-erasure 20 år siden
Regionsvalget handler om at vælge de mest visionære politikere til at sætte gang i etableringen af nye projekter og virksomheder i regionen. De skal kunne samarbejde med de såkaldte Vækstfora, som etableres i hver af de nye regioner.
Hallo, Skum!
Jeg er ikke borgerlig, men alligevel har jeg fulgt ret godt med i regionalpolitikken. Netop Jan Boye har faktisk været en usædvanlig fremtidsorienteret amtsborgmester, og amtet har i øvrigt ikke "kørt noget i sænk". Deres nedlæggelse kan vi "takke" gammelkonservative industribosser, svinebaronerne i Landbrugsraadet og de små bykonger i KL for. Amtet har været den eneste dynamo for erhvervs- og beskæftigelsespolitikken på Fyn. Af samme grund er det selvfølgelig ideologisk galmandsværk, at en masse små "storkommune"-borgmestre nu skal til at bestemme over de nye regioners økonomi.
Hvad provins-Danmark skal leve af i fremtiden, når både "høje" og "lave" arbejdspladser outsources, er det vigtigste spørgsmål i moderne kommunalpolitik. At medierne så hellere vil lade politikerne overbyde hinanden på alle de sædvanlige tåreperser-emner som "tænk på børnenenene og de ældre" er så bare ærgerligt.
#16 Skum 20 år siden
#17 filmz-erasure 20 år siden
Man kan ikke føre erhvervspolitik på kommunalt niveau. Men man kan - især som største by i et område - bidrage væsentligt til en regional erhvervspolitik (understøttelse af iværksætter-projekter og forskningssamarbejde med erhvervslivet og opbakning til interregionale samarbejdsaftaler, fordi det virker mere attraktivt på internationale samarbejdspartnere). Alligevel har Odense i mange år forsøgt at køre sit eget ræs på tværs af amtet bl.a. med sit helt eget Bruxelles-kontor, som man først opgav for ganske få år siden.
Så kan man kalde snakken om "erhvervsstrategi" for luftig, ukonkret snak ift. plejehjem, skoler og børnehaver (som ER vigtige emner). Men én ting er sikkert: Arbejdspladserne forsvinder helt sikkert fra provinsen, hvis IKKE politikerne gør noget for at lokke investorer til, og de vil ha':
- Let ved at skaffe et bredt udvalg af kvalificeret arbejdskraft.
- Langsigtet planlægning og sikkerhed fra det politiske niveau.
Fyens Stiftstidende er jo i øvrigt en gammelborgerlig avis, som aldrig har bakket op om amtet. Hér kan man for alvor øjne en forskel ift. mange af de jyske amter, hvor medierne mig bekendt generelt har været mere entusiastiske mht. erhvervssatsninger koordineret af amtet. På Fyn er vi åbenbart stadig mest til H. C. Andersen, stokroser og nabostridigheder.
#18 filmz-Bruce 20 år siden
#19 davenport 20 år siden
#20 filt 20 år siden