Gravatar

#41 filmz-melian 20 år siden

Det der er spørgsmålstegn efter i post 37. Og lad os holde en pæn tone, så blir jeg glad. Vil gerne nå frem til et sted hvor jeg har en klar forståelse af hvad det er i vores måde at prioritere på der gør at vi er uenige. Skal for øvrigt nå et tog nu (nej, det er sgu rigtigt!) men skal nok komme med respons senere :)
If the doors of perception were cleansed, everything would appear to man as it is : infinite.
....
But why is the rum gone?!
Gravatar

#42 myggen 20 år siden

Jeg tror ikke jeg forstår det første spørgsmål, og til det andet vil jeg da svare nej, folk skal ikke lade som om de synes det er fedt nogen råber røv, hvis ikke de synes det. Relevansen forstår jeg dog heller ikke.

I øvrigt synes jeg da ikke min tone fejler noget?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#43 filmz-Bruce 20 år siden

Det kan ikke være meningen Danmark skal lægge sig på ryggen og rulle rundt og forklare hvorledes et demokratisk folkestyre er indrettet på, når repræsentanter fra mindrebemidlede kulturer, hvad angår menneskerettigheder, kræver at vi indretter os efter traditioner der er den spanske inkvisition værdig. Fogh har opført sig aldeles professionelt i denne sag og han skal ikke rykke sig en cm. JP har udtalt sag under deres ret omkring ytringsfrihed og Fogh har endda givet sig tid til at forklare ambassadørerne om hvorledes sagsbehandlingen i et demokrati foregår. Han skal aldeles ikke begynde at gå i dialog omkring ytringsfriheden, men ambassadørerne burde sætte sig ind i lovene i det land, hvori de har deres virke. Det er ynkeligt for at sige det mildt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#44 filmz-melian 20 år siden

En sidste post på vej ud ad døren :

jeg synes jeg kan se at dette her strander på retorikken og hvad folk tillægger hinanden af motiver.
Jeg synes ikke at det fogh bliver bedt om er at rulle rundt, og det tror jeg heller ikke er det signal ambassadøren forsøger at sende. Jeg tror heller ikke det egypten sætter spørgsmålstegn ved er ytringsfriheden som sådan, nok snarere noget med omgangstone. Når man kan sige hvad man vil, kan man jo netop tage spørgsmålet om det hensigtsmæssige i at lade være med at bruge aggressiv retorik (idet tegningerne af muhammed så bilver opfattet som sådan - det var det jeg mente med at råbe røv).

Jeg kan i forbindelse med retorikken ikke lade være med at bemærke at en del af jer virker som om i blir enormt gale i skralden over den der ambassadør. Min bøn i den forbindelse er CHILL OUT, for hulen, og spekuler lidt over jeres egen måde at reagere på et øjeblik. :) Det er éen ambassadør, og vi er fem millioner folk i Danmark, så farlig kan han umulig være.

Jeg synes sagen er interessant fordi den er et ret godt eksempel på, at hvad folk rent faktisk siger/skriver/tegner altid bliver fortolket ud fra det motiv man tillægger dem, og sagen er altså et godt symptom på hvor anstrengt forholdet mellem islam og vesten efterhånden er, ligesom den stiller nogle krav til kommunikative evner, som jeg så synes at vi i DK kommer til kort overfor.
Vi lever jo i en kultur hvor selvironi er noget man får ind med modermælken, men det kan være vanvittigt svært for andre at forstå, og det kan forplumre kommunikationen meget.
Dér synes jeg så bare det er en test for os, om vi vælger at være selvfede og se ned på folk uden selvironi (som ganske rigtigt, set fra vores vinkel, virker ret ynkelige) eller om vi gider snakke med dem dér hvor de er.

Og en hel masse mere... nu er jeg sgu nødt til at rende. Håber vi forstår hinanden bedre nu.
If the doors of perception were cleansed, everything would appear to man as it is : infinite.
....
But why is the rum gone?!
Gravatar

#45 myggen 20 år siden

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg forstår stadig ikke, hvorfor Fogh har en pligt til at udrede trådene. Jeg ville sagtens kunne forstå, hvis du forventede at JP's redaktør satte sig ned og snakkede med ambassadøren, men jeg er stadig ikke enig i, at det er en del af en statministers arbejde. Hvor du er forarget over Fogh, fordi du mener han ikke opfylder sin pligt som statsminister (hvilket vi betaler ham for), så ville jeg blive tilsvarende muggen, hvis hans tid (som jeg også betaler for) gik med, at undskylde/forklare/mediere/whatever på vegne af en privat virksomhed.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#46 filmz-Bruce 20 år siden

JP har vist 12 fiktive tegninger af Muhammed. Det sjove er, at der er masser af tegninger af Muhammed i muslimske dokumenter og historiemateriale, som der åbenbart ikke er sat spørgsmålstegn ved tidligere. Problemet er, at Islam ikke ved hvor Islam vil være, men at der rykkes fra en masse fanatiske fraktioner, som forsøger at gøre Islam endnu mere menneskerettighedskrænkende og intolerant end Islam nogensinde har været.

Jeg er ikke i tvivl om, at Islam har været en fredssøgende og tolerant religion....tidligere, men de seneste 10-20 års udvikling viser en skræmmende adfærdsændring, som åbenbart bliver taget for gode varer af de respektive muslimske landes regeringer. Det er bekymrende hvor mange ressourcer der bruges på at diskutere latterlige emner, som 12 tegninger af Muhammed, fordi Islam nu skal fortolkes hårdere end Islam hidtil er blevet fortolket. Åbenbart har Wahabbismen, som er en ekstrem streng afart af Islam stammende fra Saudi Arabien, godt tag i Islam og hvis der nogensinde har eksisteret moderate muslimer, så er det snart på tide, at disse begynder at deltage i debatten og være med til at definere de fremtidige retningslinier for tolerance, menneskerettigheder, uddannelse og ikke mindst almen dannelse i fremmede landes kulturer, heriblandt at tage sig tid til som beboere i disse lande at kende til love og skikke.

Vi har været så tolerante i 90'erne, at det i dag må stå klokkeklart, at det anstrengte forhold mellem vesten og Islam er et symptom på "mere vil have mere". Hvis vi ikke sætter nogle grænser for demokratiets dumhed (læs: vores lalleglade tolerance), så er det som forældre, som giver efter for deres børn, når de skriger. Det er dette, vi i høj grad ser mht. de 11 ambassadørers opførsel i Danmark.

Kommunikation også kaldet dialog er 2-vejs og er ikke defineret ved at den ene part altid opnår indrømmelser, på bekostning af den anden. Vi har hele tiden vist tegn på at ville snakke med "modparten", men det kræver faneme også, at der lyttes og man ikke spiller "dum" som på en bazaar i Marrakech, når man prutter om prisen.
Gravatar

#47 davenport 20 år siden

Du har ordet i din mund, Bruce.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#48 filmz-Bruce 20 år siden

Men frustrationen over ikke at kunne se film herhjemme, ødelægger tegnsætningen ;)
Gravatar

#49 The Insider 20 år siden

Jeg har lidt en fornemmelse af, at jeg er den eneste venstre-orienteret person i hele min kommune, så jeg tror bare jeg holder min mund for at undgå hetz ;-) Selvom jeg da naturligvis stadigvæk vil lægge en stemme i urnen.
War. War never changes.
Gravatar

#50 JannikAnd 20 år siden

Dårlig stil! Du skal - som jeg - føre en knivskarp kommunistisk propaganda! Jeg gør alt hvad jeg kan for at sprede rygtet om de rød/grønnes spidskandidat i Hvidovre kommune, Pernille Falcon.

Men nej, der er ikke mange af os tilbage :)

Skriv ny kommentar: