jeg bor på Frederiksberg og stemmer normalt altid radikalt. Jeg synes det kunne være rigtig sjovt at få væltet de konservative, men de radikale støtter jo desværre de konservative, så jeg er lidt i tvivl. Det ender nok alligevel med en radikal stemme. Til regionsrådet tror jeg, at jeg stemmer på Karin Dubin fra Soc.Dem., da hun er den eneste der har bevarelse af Frederiksberg Hospital som mærkesag.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Jeg plejer at stemme på soc.dem men i Lyngby har de valgforbund med konservativ og har siddet på magten i 60 år!!! så dem stemmer jeg ikke på, overvejer at stemme radikal, men er stadigvæk i tvivl.
LOL! Har lige set linket og har siddet og hulket af grin de sidste 9 min. :D
"Asfalteret satan tog volvoen" :D
--------------------
Ved ikke hvor mange af jer, der har hørt kommunalvalgs-sang grand prix på P3, men hvis man ikke kender til det, så kan man høre de forskellige sange her. Simon Emil's "Fri Parkering" og Jens Bolbro's "Borgelig Centrum" er mine favoritter. :D
Normalt er jeg glad for at bruge min stemme, men må indrømme, at jeg har lidt svært ved at finde motivationen denne gang.
Jeg har ikke sat mig nok ind i, hvilke stemmer støtter hvilke valgforbund osv. Desuden kan jeg ikke rigtig gennemskue, hvor meget det nytter - det virker efterhåneden som om, at folketinget bare laver det om, hvis der er nogle kommunale beslutninger, de ikke bryder sig om (og så vil Lars Lykke ikke komme til debat, fordi han ikke vil "blande sig i kommunalpolitik" - jeg ler...).
Men det ender nok med en stemme på Frank. Det vil i så fald mest af alt være en sympatistemme (lidt ligesom med Oscar-uddelingen), fordi Helle Thorning snuppede formandsposten fra ham dengang :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Jeg synes ikke man skal tænke for meget i valgforbund. Man skal placere sin stemme på den person (eller parti) som man er mest enig med, og hvis valgforbundets forskruede regler får ens stemme placeret en andet sted, må man vel bare tage det med i hatten. I sidste ende er der vel ligeså stor sandsynlighed for det modsatte - altså at det parti som ens parti ligger i valgforbund med ender med at smide en masse stemmer over på ens parti. Men for det meste har det jo netop ikke den store indflydelse hvad angår de større partier. Det er vel mere interessant hvor alle de stemmer på de små partier der ikke kommer ind ender.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Nihilistisk Folkeparti er jo et paradoks i sig selv - ligeså medlemmerne af partiet/bevægelsen, idet de faktisk har dannet et parti, på trods af, at de går ind for total anarki. Men ja, det er da komisk og lidt sørgeligt. På Dr's hjemmeside kan man læse om de forskellige kandidater, NFP's har meget interessante holdninger, heriblandt:
- Kulturafvikling! Al kultur der skaber mening, skal afvikles. - Kommunalt betalt narko
samt
- Mere bacon til folket, og æsler
Anyways, jeg stemmer nok enten Claus Thomasbjerg (SF) eller Aage Rais (social demokraterne) mht. til sidst nævnte, er det alene på grund af ham (og hans fremragende valgvideo som også kan ses på Dr's hjemmeside: link ), ellers er jeg ikke den store fan af Socialdemokraterne..
#21 Antlion 15 år siden
#22 frahm-2 15 år siden
Til regionsrådet tror jeg, at jeg stemmer på Karin Dubin fra Soc.Dem., da hun er den eneste der har bevarelse af Frederiksberg Hospital som mærkesag.
#23 Skeloboy 15 år siden
Den har jeg slet ikke overvejet, så det bliver enten blank eller SF(som jeg også stemmer på til Folketingsvalget)
#24 Wangsgaard 15 år siden
#25 wimmie 15 år siden
#26 The Insider 15 år siden
#27 NightHawk 15 år siden
LOL! Har lige set linket og har siddet og hulket af grin de sidste 9 min. :D
"Asfalteret satan tog volvoen" :D
--------------------
Ved ikke hvor mange af jer, der har hørt kommunalvalgs-sang grand prix på P3, men hvis man ikke kender til det, så kan man høre de forskellige sange her. Simon Emil's "Fri Parkering" og Jens Bolbro's "Borgelig Centrum" er mine favoritter. :D
http://www.dr.dk/P3/dlk/artikler/20091113100411.ht...
Stemmer højst sansynligt på SF i morgen. :)
#28 chandler75 15 år siden
Jeg har ikke sat mig nok ind i, hvilke stemmer støtter hvilke valgforbund osv. Desuden kan jeg ikke rigtig gennemskue, hvor meget det nytter - det virker efterhåneden som om, at folketinget bare laver det om, hvis der er nogle kommunale beslutninger, de ikke bryder sig om (og så vil Lars Lykke ikke komme til debat, fordi han ikke vil "blande sig i kommunalpolitik" - jeg ler...).
Men det ender nok med en stemme på Frank. Det vil i så fald mest af alt være en sympatistemme (lidt ligesom med Oscar-uddelingen), fordi Helle Thorning snuppede formandsposten fra ham dengang :)
#29 Lord Beef Jerky 15 år siden
#30 AP 15 år siden
- Kulturafvikling! Al kultur der skaber mening, skal afvikles.
- Kommunalt betalt narko
samt
- Mere bacon til folket, og æsler
Anyways, jeg stemmer nok enten Claus Thomasbjerg (SF) eller Aage Rais (social demokraterne) mht. til sidst nævnte, er det alene på grund af ham (og hans fremragende valgvideo som også kan ses på Dr's hjemmeside: link ), ellers er jeg ikke den store fan af Socialdemokraterne..