Gravatar

#161 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg har aldrig ejet en konsol, men hvis jeg skulle købe en baseret på konsollen og fremtidsmulighederne (og glemme HD-drevene for et øjeblik og ikke mindst salgsprisen) så ville det blive PS3'eren.

Ifølge de anmeldelser jeg har læst, er dens pris på 600$ ca. 200$ under kostpris, mens Xbox'en modsat tjener penge hjem på en pris som er langt under PS3'erens salgspris. Dette i sig selv har ikke nogen indflydelse på gode/dårlige spil til maskinerne. Men en anmeldelse jeg læste, hvor man flækkede PS3'eren an, viste overraskelse over den kvalitet samtlige komponenter havde. Dens hardware arkitektur medfører en langt større ydeevne end Xbox 360'eren og dermed også en fremtidssikret konsol, hvis den skal holde ligeså mange år som de forrige generationer.

Igen, ikke noget der borger for bedre spil her og nu. Nej og der var heller ingen spil, som kunne udnytte DirectX 7.0, 8.0, eller 9.0 i lang tid efter disse spil-API'er blev sendt på banen. Hvis man er IT udvikler, ved man, at det tager tid at lære et nyt API og kende alle mulighederne. De første PS3 spil vil måske være flotte, men de vil langt fra kunne udnytte denne konsols muligheder fuldt ud i op til 2 år fra lanceringsdatoen. Selvfølgelig vil X-Box 360 have et forspring lige nu, både med antal spil og kvaliteten af dem som "slippes løs". Men hvis man er interesseret i en maskine, som kan imponere de næste 5 år, så er PS3'eren teknologisk i en helt anden fremtidssikret klasse.

Blot et indspark fra en komplet konsol novice, som dog kender lidt til API'er og anmeldelser.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#162 dyg 19 år siden

Nu må alle i moderne nørder godt slappe lidt af med jeres forpulede konsoller.

HER er alt en rigtig old-school nørd har brug for! :D

eBay har den naturligvis.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#163 El vez 19 år siden

"High bidder: nayze42"

....aha!

#161 Ja jeg tror også nok de skal komme efter det med ps3. Xbox 360 havde en forholdsvis lunken modtagelse så vidt jeg husker. Jeg holder stadig på at PS3 er meget interessant udelukkende pga blu-ray drevet og HDMI udgangen - så kommer de øvrige tekniske specs oven i hatten..

Det skal nok blive interessant at se hvad der kommer til at ske i løbet af det kommende halve år.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#164 dyg 19 år siden

#163 - Naturligvis! Skal da have den :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#165 myggen 19 år siden

#160: Jeg mener du skal lade det ligge, fordi du enten ikke kan eller vil forstå hvad jeg mener, og ser ingen grund til at du spilder både din og min tid med at skrive det samme igen. For et svar, se ethvert af mine andre indlæg i disksussionen, ligesom dig skriver jeg det samme hver gang. Men enkelte kommentarer:

"Spil med samme releasedato for både PS3 og 360 er der endnu ikke kommet mange af... kan du nævne nogen?".

Call of Duty 3 vs. Call of Duty 3
Marvel Ultimate Alliance vs. Marvel Ultimate Alliance
F.E.A.R. vs F.E.A.R. osv.

eller 2 exclusives:
Resistance: Fall of Man vs. Gears of War

Og hvis man ikke kan sammenligne spillene nu, hvornår kan man så? 360 vil altid have været på gaden 1 år mere. Kan man først sammenligne, når/hvis en sammenligning falder ud til PS3's fordel?

#161: Jeg er ikke sikker på, at PS3 teknisk set er 360 så overlegen som du skriver, jeg tror de er svære at sammenligne. På papiret er der ingen tvivl om at den vinder, men i praksis er det jo ikke altid den mest teknisk imponerende løsning der 'vinder'. Dreamcast blev fx. aldrig et hit hos masserne, ligesom Betamax også tabte slaget mod VHS. Jeg tror 360 har den store fordel fremfor PS3, at den er nemmere at udvikle til, både pga. arkitekturen, men i høj grad også pga. de udviklingsværktøjer MS har lavet til formålet. Men vi får se - PS3'eren er helt sikkert en potentiel super-konsol, men om spillene følger med, og Sony også vinder denne generation ligeså overlegent som de forrige, er jeg efterhånden ikke længere så sikker på.

#162: Et eller andet sted har jeg præcis sådan en krabat! Men hvis man kun kan få en 10'er for den, så tror jeg ikke jeg gider grave den frem :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#166 DarkLight 19 år siden

#161 - #165
I kan prøve at kigge på denne artikel. Hvis den ikke allerede har været nævnt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#167 Patriarch 19 år siden

Hvis vi snakker ren "råstyrke" så er PS3 Xbox360 overlegen - ikke kun på papiret.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#168 filmz-lbw 19 år siden

Til prisen m/u tilskud er det vel også at forvente... ;o)
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#169 myggen 19 år siden

#166: Tak, den har jeg ikke set før, jeg vil få den læst asap.

#167: Du har sikkert ret - og jeg er spændt på at se, hvilken praktisk betydning det får.

#168: Ja, det er bestemt forskel, og jeg tror vist også spillene bliver dyrere? Eller var det kun en tidlig formodning? Uao. giver 360'eren faktisk overskud nu (pr. konsol, endnu ikke i alt).
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#170 DarkLight 19 år siden

#169, af en del blevet udråbt af den mest dybdegående artikel der er ude. Jeg stod selv ret hurtigt af.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: