#21 - Ja Anders er godt nok det ringeste af alle valg! Hvad mon man siger i USA, at Danmarks kulturkanon indeholder et af de mest amerikanske kulturikoner?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#26 Ja, det er vist temmeligt selektivt, hvem vi uddeler dansk statsborgerskab til her på siden :)
Forresten, Trier er den absolut mest verdenskendte nulevende danske instruktør, og en af de mest omdiskuterede siden Dreyer, så det ville være underligt, hvis der ikke figurerede en af hans film på listen. Og "Idioterne" er en få han har lavet i DK.
Men ja, jeg savner også "Harry og Kammertjeneren" gevaldigt. Og så ligger der jo garanteret masser af fantastiske gamle film bag lås og slå et eller andet sted, som vores generation endnu ikke har set. Det kan ikke passe, at 99% af dansk film i 50erne var folkekomedier. Der må være noget Nouvelle Vague og noget Film Noir.
#21 filmz-vassago 19 år siden
#22 filmz-Bruce 19 år siden
#23 tiny 19 år siden
#24 filmz-Dennis 19 år siden
Den er jeg vidst gået helt fejl af. Hmmm.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad Barks har med DK at gøre så, eller er jeg helt forkert på den?
#25 PredatorX 19 år siden
Eftersom de sikkert tror, at Danmark er Sveriges hovedstad har de nok ikke den store mening om det:-)
#26 Yoda 19 år siden
Udover at Barks er ekstremt populær blandt donaldister i Danmark, så besøgte han vort lille land i 1994, da Anders And fyldte 60 år.
Det var vidst det mest nærliggende tilhørsforhold, at Barks havde til Danmark.
#27 filmz-Dennis 19 år siden
- det var sku ikke meget tilhørs forhold
#28 filmz-Kadann 19 år siden
#29 mr gaijin 19 år siden
Forresten, Trier er den absolut mest verdenskendte nulevende danske instruktør, og en af de mest omdiskuterede siden Dreyer, så det ville være underligt, hvis der ikke figurerede en af hans film på listen. Og "Idioterne" er en få han har lavet i DK.
Men ja, jeg savner også "Harry og Kammertjeneren" gevaldigt. Og så ligger der jo garanteret masser af fantastiske gamle film bag lås og slå et eller andet sted, som vores generation endnu ikke har set. Det kan ikke passe, at 99% af dansk film i 50erne var folkekomedier. Der må være noget Nouvelle Vague og noget Film Noir.
#30 filmz-vassago 19 år siden