Jeg står i den situation, at jeg skal investere i et fladskærms-tv og i den forbindelse kunne jeg godt bruge nogle gode råd og lidt vejledning i, hvad der bedst kan betale sig. Et vigtigt krav er, at fjernsynet max. fylder 103 cm i bredden (helst smallere, da jeg vil være sikker på at det kan klemmes ind mellem dvd-reolerne). Jeg vil kun bruge det til at se dvd-film og fjernsyn på, og ved ikke endnu om jeg i fremtiden vil investere i HD og/eller Blue Ray. Derudover har vi kabel-tv, som jeg håber på at vi kan tilslutte digital-tv til det nye fjernsyn. Jeg tænkte at spendere i området af 10.000 kr på herligheden. Men skal jeg gå LCD- eller Plasma-vejen og i så fald hvilken model er bedst? Jeg er især interesseret i at høre mere om fordelene/ulemperne ved plasmaskærme...
Er der nogen herinde der vil give mig nogle tips? På forhånd tak ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Jeg har selv lige stået i samme situation. Og det er en sindssyg jungle derude. Og som jeg har forstået det så er alle eksperterne/"nørderne" klart mest til plasma. Ved dog ikke hvorfor. Tror det har noget med farvegengivelsen at gøre (uden at vide det). Og hele tiden, da jeg skulle vælge, ændrede jeg mit valg. LCD eller plasma?! Til sidst valgte jeg LCD, da plasma havde for mange ting jeg ikke fattede, såsom de såkaldte 'burns' der kan forekomme på skærmen. Og da jeg endelig havde valgt LCD, så skulle jeg vælge en producent der passede mig bedst. Og der ligeså svært som at vælge imellem LCD og plasma. Havde de samme krav som dig. Endte med at stå imellem Samsung og Sony. Besluttede at tage Samsung, da kæresten godt kunne lide deres design, og i mangel af bedre årsager sagde jeg at den napper vi. Men men men...hev efterfølgende fat i en af mine såkaldte nørd-venner og han anbefalede mig at gå ad Sony-vejen, da de er bedre end Samsung, bl.a. mht. at vise sorte farver osv. Så derfor valgte jeg Sony og skulle derefter vælge model. Valgte i mellemtiden at gå tilbage til Samsung af den simple årsag at de var på tilbud. Nåede dog aldrig udsalget og har derfor købt et Sony KDL40-D3500. Har ingen gode tips til hvorfor, men den var 40 tommer og havde Full-HD (ved godt at man siger man ikke kan se det på skærme på under 50"...men what the heck!) og så har den to forskellige digitale tunere i sig, så den burde være klar til det meste. Og for at gøre en lang historie kort...for sent...så er det vel mest smag og behag. Synes selv at det er pissesvært at overskue.
Held og lykke!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
kan kun sige held og lykke med købet,jeg kan ikke give nogen specifike råd, andet end HVORFOR VÆLGE HD FRA!!!!!!! tro mig du vil ikke fortryde at tænke i de baner. Men men, de fleste flad tv idag er jo klar til det, så du kan altid invistere videre.......
Jeg har et Panasonic 37" plasma. Et fremragende tv, ganske simpelt. Personligt foretrækker jeg plasma, da LCD taber, når man fx. sidder skævt i forhold til skærmen. Derudover vil de fleste eksperter også fortælle dig, at plasma er bedst, lige så snart du runder 32".
Investerer selv i et plasma indenfor en måneds tid.
Jeg blev overbevist da jeg så skærmene op mod hinanden nede i butikken, hvilket jeg synes er det bedste råd du kan få: Gå ned i butikken og se med dine egne øjne, hvad du synes ser bedst ud, og brug dine penge derefter.
Plasma er i dag kommet over de børnesygdomme, der stadig er myter om. Burn-in kan forekomme, hvis man virkelig ihærdigt forsøger at fremprovokere det, men forsvinder som regel igen ved almindeligt brug.
Som #3 skriver: Det er helt åndsvagt at vælge HD fra! Måske koster en Blu-Ray afspiller et par tuind om et år, og mon ikke filmene kommer ned i pris også; ligesom det er sket med dvd?
Desuden kommer der jo snart HD-tv; ja, det udbydes jo allerede.
Og de fleste tv er vel HD-ready, så hvorfor undvære..!
#8 - Blu-ray afspillere koster allerede et par tusind, og BD filmene er allerede begyndt at falde i pris, netop ligesom DVD.
Når nu teknologien alligevel er tilgængelig, synes jeg også det ville være dumt at vælge den fra. Jeg er glad for at jeg er hoppet med på HD bølgen, for jeg bliver lige imponeret hver gang.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#1 filmz-Angel Eyes 17 år siden
Jeg tænkte at spendere i området af 10.000 kr på herligheden.
Men skal jeg gå LCD- eller Plasma-vejen og i så fald hvilken model er bedst? Jeg er især interesseret i at høre mere om fordelene/ulemperne ved plasmaskærme...
Er der nogen herinde der vil give mig nogle tips?
På forhånd tak ;)
#2 Guts 17 år siden
Og hele tiden, da jeg skulle vælge, ændrede jeg mit valg. LCD eller plasma?! Til sidst valgte jeg LCD, da plasma havde for mange ting jeg ikke fattede, såsom de såkaldte 'burns' der kan forekomme på skærmen.
Og da jeg endelig havde valgt LCD, så skulle jeg vælge en producent der passede mig bedst. Og der ligeså svært som at vælge imellem LCD og plasma. Havde de samme krav som dig. Endte med at stå imellem Samsung og Sony. Besluttede at tage Samsung, da kæresten godt kunne lide deres design, og i mangel af bedre årsager sagde jeg at den napper vi. Men men men...hev efterfølgende fat i en af mine såkaldte nørd-venner og han anbefalede mig at gå ad Sony-vejen, da de er bedre end Samsung, bl.a. mht. at vise sorte farver osv.
Så derfor valgte jeg Sony og skulle derefter vælge model. Valgte i mellemtiden at gå tilbage til Samsung af den simple årsag at de var på tilbud. Nåede dog aldrig udsalget og har derfor købt et Sony KDL40-D3500. Har ingen gode tips til hvorfor, men den var 40 tommer og havde Full-HD (ved godt at man siger man ikke kan se det på skærme på under 50"...men what the heck!) og så har den to forskellige digitale tunere i sig, så den burde være klar til det meste. Og for at gøre en lang historie kort...for sent...så er det vel mest smag og behag. Synes selv at det er pissesvært at overskue.
Held og lykke!
#3 filmz-bullettooth 17 år siden
#4 PredatorX 17 år siden
#5 filmz-saku 17 år siden
#6 JannikAnd 17 år siden
#7 maniac 17 år siden
Jeg blev overbevist da jeg så skærmene op mod hinanden nede i butikken, hvilket jeg synes er det bedste råd du kan få: Gå ned i butikken og se med dine egne øjne, hvad du synes ser bedst ud, og brug dine penge derefter.
Plasma er i dag kommet over de børnesygdomme, der stadig er myter om. Burn-in kan forekomme, hvis man virkelig ihærdigt forsøger at fremprovokere det, men forsvinder som regel igen ved almindeligt brug.
#8 filmz-DocDoom 17 år siden
Desuden kommer der jo snart HD-tv; ja, det udbydes jo allerede.
Og de fleste tv er vel HD-ready, så hvorfor undvære..!
#9 Bony 17 år siden
Når nu teknologien alligevel er tilgængelig, synes jeg også det ville være dumt at vælge den fra. Jeg er glad for at jeg er hoppet med på HD bølgen, for jeg bliver lige imponeret hver gang.
#10 filmz-Angel Eyes 17 år siden