Gravatar

#21 fubar 18 år siden

# 14 Yderst saglig kommentar... Nej!!!
Gravatar

#22 filmz-lbw 18 år siden

#20 Lol! Jeg synes klart også at han overspiller karakteren Tom Cruise... det bliver utroværdigt. ;o)
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#23 filmz-Scarface 18 år siden

Men I kan da ikke bare være helt konservative med film. Hvem skal være kongen når De Niro/Pacino stopper eller dør? I dag findes der ikke specielt mange talentfulde skuespillere. Markedet i dag er jo helt, helt anderledes end det marked De Niro og Pacino begyndte at erobre i 70'erne. Jeg tror virkelig inderst inde (og ikke fordi der er nogle fede voldsscener med ham i The Departed eller Blood Diamond), at Leonardo DiCaprio bliver den næste "Godfather" inden for skuespillergenren.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#24 Yoda 18 år siden

I dag findes der ikke specielt mange talentfulde skuespillere

Det var da et postulat, man kan tage og føle på - og i øvrigt noget værre vrøvl!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#25 filmz-lbw 18 år siden

#24 Omvendt vil jeg give #23 delvis ret i at mange dvæler i "klassikerne". De mange tilkendegivelser her i tråden om at der aldrig kan laves en ny og bedre Godfather beror i mine øjne på fordomme, forudindtagenhed og ofte en generel favoritisering af film/skuespillere/genrer/stilarter mm. f.eks. fra ens egen generation, opvækst, uddannelse, osv. Det er det samme tudekor der samles, hver gang nogen siger ”remake”.

Objektivt set kan ingen tage De Niros og Pacinos meritter og kvaliteter fra dem, men mange sidder med skyklapper og udtaler, at der ikke er nogen skuespiller på højde med x og y, og at der ikke mere laves film som i 50'erne, 60'erne, whatever. I mine øjne er det lige så blasfemisk at udtale, at der ikke skal pilles ved film/trilogi x fordi den er perfekt, som den er. Det er jo en fordom i selv. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige. Personligt elsker jeg ”klassikerne”, men ser klart frem til, hvordan de næste generationer af skuespillere og instruktører formår at sætte deres præg på branchen.

Et remake fik oscar for bedste film - der er nye tider og nye generationer på vej - tør øjnene... ;o)
Gravatar

#26 HonoDelLoce 18 år siden

Hvis du lægger mærke til det, så er den eneste, der antyder, at der ikke findes særlig mange kaliber-skuespillere i dag den person, der mener at Godfather-franchisen skal genoplives..

Jeg kan slet ikke se, hvor du vil hen med det argument..

Problemet hænger jo i, at rollerne i de film jo er blevet synonyme med de skuespillere, der spillede dem..

Jovidst kan der helt sikker laves lige så gode film i dag.. Men så må filmskaberne finde på noget andet at kalde filmene og finde på noget nyt i stedet for blot at leve højt på klassikerne..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#27 filmz-lbw 18 år siden

#26 Udtalelsen om at der ikke findes talentfulde skuespillere i dag må stå for Scarfaces egen regning. ;o) Min kommentarer er primært rettet mod de første 20 suk i tråden.

Med din holdning burde Pacino jo aldrig ha' lavet Scarface, Leone burde aldrig ha' nyfortolket Yojimbo, De Niro burde ha' holdt sig fra Cape Fear fordi Mitchum havde været der...

Selvfølgelig kan jeg begræde manglende originalitet i Hollywood og fokus på indtjening, men uden for mainstream-markedet er der masser af originalitet og udfordringer af mediet. Hvad angår remakes, nyfortolkninger og sequels vælger jeg bare at være atypisk dansk og forholde mig neutral til jeg har set resultatet. Der er jo ingen der kan tage Godfather 1-3 (eller måske kun lige 1-2) fra dig selv om de måtte finde på at lave en 4'er.
Gravatar

#28 filmz-Godzilla 18 år siden

#27 Er egentlig til dels enig i hvad du siger. Synes lige saa godt man kan vente og se hvad det bliver til. For det foerste tror jeg dog, paa ingen maade copolla eller nogle af de andre fra 1-3 har lyst til at medvirke. Slutteligt synes jeg ogsaa bare det er en lidt flad fornemmelse, at man ikke har nok inspiration, saa man begynder at roere ved nogle film, der sluttede som de skulle, og nu staar som klassikere.

Tror dog helt sikkert paa at leo kan gaa hen og blive den nye Robert De Niro (vel at maerke i sin storhedstid). Meet the fockers er altsaa bare ikke sjove!
Gravatar

#29 filmz-Bruce 18 år siden

#24 Omvendt vil jeg give #23 delvis ret i at mange dvæler i "klassikerne".

Måske derfor de er klassikere?!?!

De mange tilkendegivelser her i tråden om at der aldrig kan laves en ny og bedre Godfather beror i mine øjne på fordomme, forudindtagenhed og ofte en generel favoritisering af film/skuespiller/genrer/stilarter mm. f.eks. fra ens egen generation, opvækst, uddannelse, osv. Det er det samme tudekor der samles, hver gang nogen siger ”remake”.

Hvorfor tage noget op, som allerede er lavet perfekt? Der er i tusindvis af gode bøger og manuskripter, som aldrig er filmatiseret. Istedet tager man mesterværker indenfor film, som man vil "køre videre på", eller remake? For mig at se vidner det om instruktører, som enten ikke læser bøger eller blot er fantasiforladte. Ikke just en instruktørs bedste egenskab.

Kald det blot fordomme, forudindtagenhed eller andet i samme boldgade. Når alt kommer til alt er det kritik og om du ikke mener det er berettiget, gør det ingen forskel for mig. At jeg har +30 års erfaring med "filmkigning" betyder ikke, jeg ikke kan sætte pris på kvalitet i film idag, at jeg er indskrænket til film omkring min egen opvækst i 70'erne og 80'erne. Tværtimod synes jeg 80'erne er ét af de ringeste årtier indenfor film.

Jeg er blot ikke til fals for den "lette vej" til succes'er og jeg kan genkende et godt plot og godt skuespil, når jeg ser det (det bilder jeg mig ihvertfald ind!).

Objektivt set kan ingen tage De Niros og Pacinos meritter og kvaliteter fra dem, men mange sidder med skyklapper og udtaler, at der ikke er nogen skuespiller på højde med x og y, og at der ikke mere laves film som i 50'erne, 60'erne, whatever.

Der har da været masser med skuespillere førend de to, som var ligeså gode og fremtiden skal nok bringe sine. Norton, Gosling, Depp, Giamatti, Malkovich, Irons for blot at nævne nogle klasseskuespillere og nogle af dem med fremtiden for sig. Di Caprio? Meget talentfuld. Men man skal også på, at udseende har det med at være medvirkende til rollerne man castes til. Caprio som Godfather? Tja så bliver det nok Babyface i "Bugsy Malone 2", hvis ikke Godfather skal blive en parodi. De Niro og Pacino havde udseende som mænd og derved får de andre roller.

Mht. film, så er der mindst 20 om året, jeg mener er rigtig gode. Om der er nogle de sidste 10 år, som bliver ligeså store klassikere som Den Tredie Mand, Vertigo, North By Northwest, Sunset Boulevard? Ikke helt deroppe for mig, men det skyldes ikke skuespillerne ikke er gode nok. Vi har blot ikke de rigtige instruktører. Der er superårtier og mindre mindeværdige årtier. Der skal nok komme super igen.

I mine øjne er det lige så blasfemisk at udtale, at der ikke skal pilles ved film/trilogi x fordi den er perfekt, som den er. Det er jo en fordom i selv. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Hvis ikke der var så mange eksempler på, at det gik galt, så ville jeg nok være mere positiv. Men det plejer at gå nedad bakke, når instruktører vil gå i fodsporene på andres visioner.

Personligt elsker jeg ”klassikerne”, men ser klart frem til, hvordan de næste generationer af skuespillere og instruktører formår at sætte deres præg på branchen.

Samme her!

Et remake fik oscar for bedste film - der er nye tider og nye generationer på vej - tør øjnene... ;o)

Havde filmen været en Oscar værd, ikke et ondt ord for mig. Men det var den langt fra. Nye tider, eller blot lavere forventninger til film fra fremtidens generationer? Tja? :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#30 fubar 18 år siden

Så blev det sat på plads!
Kunne ikke være mere enig.

Skriv ny kommentar: