Gravatar

#21 filmz-Funkymonkey 22 år siden

Dengang Monty Python kom frem, så havde man jo ikke set noget lignende(udført godt svjv) og for mig står de stadig som pioneerer i sort humor.
Det er da rigtigt at deres humor er lidt for bizar til nogen, men det er jo igen smag og behag.
angående deres film så mener jeg Life of Brian er deres bedste film, i den forstand at den hænger mest sammen, The Holy Grail var mere en masse fede sketches lavet til en film hvor Meaning of Life sådan set bare VAR en masse sketches

En eller anden dag må jeg få taget mig sammen til at bestille den komplette flying circus DVD sæt...

so logically, if she weights the same as a duck, she's made of wood, an therefore - a WITCH!
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#22 Skobbolop 22 år siden

hahaha.. jeg elsker den låge han hjelm er udstyret med...

#23 Kalle Ferm 22 år siden

#21 - det er bare så DYRT!
Men det kunne godt nok være fedt at have sættet! Jeg tror en af mine næste DVD'er skal være "Halløj på badehotellet". Det er nok en af de sjoveste serier nogensinde, og alle afsnittene kan man få for kun 200 kr. Det er da billigt. :-)

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#24 dyg 22 år siden

#21 - Den er alle pengene værd. Købte den for 1½-2 år siden (tror jeg det var, tilbage i de gode dage med laserdisken i Århus).

Den er jo ikke så dyr igen...Jo, hvis du ser på, at du samlet skal give 1200,- så er det mange penge, men det er jo under 100,- pr dvd. Så slemt er det heller ikke.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#25 Kalle Ferm 22 år siden

Er billedkvaliteten bedre end det der bliver vist på TV? Har de gjort noget for at pudse farverne op igen? Det er jo lidt støvet at se på.

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#26 El vez 22 år siden

Hvis vi snakker Fawlty Towers, Kalle, så ligner det ret meget det på TV. Der står dog Digitally Remastered på coveret, men det kan vel betyde hvad somhelst.

Jeg ved ikke med Monty P.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#27 filmz-Kaffekongen 22 år siden

"I have to push a pram a lot"

Man må sige at python-folkene har stået for det sjoveste og mest banebrydende komik overhovedet... og deres flying cirkus holder stadig 100 %...

Life of Brian er genial, men jeg må indrømme at "The holy grail" er en tand bedre..

De 2 film er stadig de sjoveste film der findes, der skal de folk som laver scary movie og american pie og andet lav kage komik stå tidligt op for at følge med....

Til folk som kan lide python, skulle se filmen "brazil", som jo er lavet af terry gilliam, som jo er en del af pythons. Han stod mest for animation, men også med nogle gange, f.ks. som en af de spanske inkvisatører. I filmen har robert de niro en stor rolle, sammen med en af de andre phyton gutter....

spænende at se hvordan brøderne grimm filmen bliver.... men man må sige at t. gilliam var heldig med "12 monkeys" og "frygt og lede i las vegas"....
----------------------------------------
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
Gravatar

#28 dyg 22 år siden

#27 - Gilliam instruerede jo også (sammen med Terry Jones) Monty Python And The Holy Grail. Og ja, Brazil (i sin fulde længde) er en af de absolut fedeste film nogensinde. Den har også været nævnt i flere "yndlings film"-tråde herinde.

Og btw, Frygt og Lede i Las Vegas?!?!? Hedder den virkeligt det på dansk???? Det var da det klammeste jeg nogensinde har hørt (det slår så absolut alle de gode "Halløj i ..." titler
).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#29 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Loathing er da 'afsky' og ikke 'lede'..
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#30 filmz-Kadann 22 år siden

#28 -

Jeg har ikke set et dansk cover med den titel, ihvertfald ikke på den VHS-udgave jeg havde engang. Jeg ved så ikke om filmen er udgivet på DVD i danmark.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: