Gravatar

#1 McPeter 19 år siden

Denne tråd er tiltænkt videreudviklingen af søgemaskinen mcdvd.dk

Her er mine umiddelbare forslag:

1) Kunne man forestille sig at man kan sortere i regioner på prisændrings-siden? Evt. udbygges med de samme valgmuligheder som på den normale søgeside. Fx når der er en større mængde ændringer som man vil prøve at overskue.

2) Kan man vælge i sin profil at se sin søgeliste som startsiden? Eller at man bare ændrer det til default for alle. Synes det er dobbelt at man både kan søge i toppen og midt på siden. Fordelen er at man derved oftere vil kigge på sin søgeliste, da jeg ikke altid selv husker at gå ind på den - også selvom jeg bruger din side flere gange dagligt. Så ville det være nemmere at man bare så den når man gik ind på siden.

3) Istedet for Top-5 søgninger (som næsten aldrig ændrer sig?) eller som et yderligere punkt, synes jeg det ville være smart med en boks der hedder "Dine 5 sidste søgninger" eller lignende... Det er jo tit de samme titler man søger på indenfor en kort periode.

4) Kunne man evt. gøre så når man redigerer sin søgeliste, så ryger man tilbage til "rediger søgeliste" istedet for at den viser søgelisten når man har ændret den ene af dem? Så skulle der bare være en OK knap i bunden/toppen af rediger søgeliste siden. Jeg laver i hvert fald som regel flere ændringer ad gangen og det vil spare nogle klik.

Synes der var noget mere, men det kan jeg ikke lige huske...

/peter
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 stefsims 19 år siden

Hvis man har opdateret sin Firefox til version 2 forsvinder mcDVD søgeplugin'et Der er ikke etlink til det på mcdvd.dk mere men for god orden skyld kan den findes her:
http://mycroft.mozdev.org/download.html?name=&...
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#3 allanmc 19 år siden

@McPeter:
Taj for forslagende, de lyder meget fornuftige og overkommelige, så det vil jeg lige få kigget på i den nærmeste fremtid!

@stefsims:
Jooo under "Nyheder" er der nu stadig linket til dit søgeplugin:) Men det burde måske være lidt tydligere..
Min DVD, Blu-Ray og HD DVD pris-søger: www.mcDVD.dk :-)
Gravatar

#4 stefsims 19 år siden

#3 Ah, ja det kan jeg se... endda med det korte link som jeg ikke kunne huske:
http://mycroft.mozdev.org/download.html?name=mcDVD
Det var fordi HelmerJ skrev til mig og spurgte efter plugin'et. Jeg regner med det var fordi han havde opdateret Firefox.
Hvordan går det egentligt med finansieringen af siden? Løber det rundt på reklamerne?
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#5 allanmc 19 år siden

Det løber rundt ja. Er dog træt af at den nuværende server er lidt langsom. Det føler jeg i hvert fald selv når jeg browser rundt på siden. Problemet er bare at jeg ikke lige ved hvilket webhotel jeg så skal satse på, da jeg ikke just har råd til en dedikeret server;)
Gravatar

#6 gi-jones 19 år siden

#5: Hvor har du det liggende hende nu? Jeg har også været lidt træt af hastigheden.

Jeg har også noteret mig et problem med søgefunktionen i sig selv. Er ikke helt sikker på hvordan det bedst kan løses, men prøv eksempelvis at søge efter Lost (tv-serien). Det er en ret blandet og uoverskuelig landhandel der kommer ud af det.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 allanmc 19 år siden

#6:
Det er hos UnoEuro, datterselskab til wannafind. Jeg overvejer meget at skifte til wannafind, som også dvdnargain bruger, da jeg tror det er andre servere de bruger til de webhoteller - med mindre antal websider på hvert hotel:)

Ja jeg kan godt se hvad du mener med en søgning på "Lost", men alle resultaterne indeholder jo "Lost";) Jeg burde nok kigge på noget sortering efter relevance...
Gravatar

#8 gi-jones 19 år siden

Den skal sikkert bare prioritere resultater, der udelukkende indeholder ordet i sig selv over titler hvor ordet blot indgår. Det er i virkeligheden et problem , der er gældende for alle film med simple titler.

Har du mange hits?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#9 allanmc 19 år siden

Ja sådan kunne jeg også gøre det, men jeg mener at MySQL har inbeygget noget relevance sortering - det vil jeg kigge lidt på senere.

Hits kan følges på de 3 links der er alle nederst på alle sider. F.eks. her:
http://www.chart.dk/index/default.asp?mode=category&cat_id=268&website_id=126883&page=2

EDIT: Eller nej, hov, det er jo kun besøgende - hits ligger på 3000-7000 om dagen. Båndbredde 20-40 MB om dagen.
Gravatar

#10 allanmc 19 år siden

Så er der en lille mcDVD konkurrence på forsiden - til de der måtte være interesseret:)

Vinder får 2 dvd'er: Lucky Number Slevin og She's the Man.

Skriv ny kommentar: