Gravatar

#51 Confused101 16 år siden

Flere ting faktisk.
I Roger Rabbit hvor skurken smelter i "dippen" i slutningen.
Freddy Kruger (ikke noget specielt...bare figurens udseende). Gør mig iøvrigt stadig urolig.
Return Of The Living Dead. Primært hvor skelet-zombien vralter ud mod folk, imens han begejstret udbryder "brains". Generelt synes jeg stadig zombier er skræmmende.
Nå ja. Og så slutmusikken under rulleteksterne i serien Twin Peaks, hvor man ser Laura Palmers lig. Fin musik, men fik det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.
Gravatar

#52 filmz-DocDoom 16 år siden

#51: "bare figurens udseende" - Ja, specielt hans forvaskede trøje! :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#53 elwood 16 år siden

#51 tror det er samme stump musik vi bliver skræmt/løber koldt ned af ryggen over i Twin Peaks.

[url= her bid du tænker på især starten[/url]

Har nævnt den før men argg det stykke musik får det til og løbe koldt ned af ryggen på mig, især som lille knægt hvor jeg første gang så Twin Peaks 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#54 filmz-DocDoom 16 år siden

#53: Moby samplede efterfølgende den start i starten af sit 1992-hit "Go":

That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#55 Confused101 16 år siden

#53 Det er den her: . Ved ikke præcis hvad det er men den giver mig kuldegysninger.

#52 He he. Blandt andet faktisk. Ved ikke hvorfor, men han virker bare klam på en eller anden måde. Tror det er Englunds maniske smil. Makeuppen osv. er jo ikke just alt for god.
Gravatar

#56 elwood 16 år siden

#55 ike lige hel samme stykke hehe, men jeg får nu mere en slags ro når jeg høre det stykke, især overgangen der indledes fra 1:20, og rigtig træder i kraft ved 1:35 det er satme så smukt... synes jeg.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#57 evermind 16 år siden

Kim Schumacher-programmet Harakiri viste et klip fra Tope Hoobers "Life Force", hvor en af rumvampyrerne, en zombie-agtig dødning, vågner til live på et operationsbord og med lynstråler fra øjnene suger livet ud af den ene kirurg. Momentet hjemsøgte mig i årevis ...

Da jeg endelig tog mod til mig og konfronterede filmen på VHS, var den slet ikke uhyggelig. Måske fordi jeg havde haft så lang tid til at opbygge forventningerne ...?

"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#58 filmz-mes 16 år siden

Det undrer mig næsten, at der ikke er flere der har nævnt IT, men det er nok fordi, det er det væste filmmareridt jeg kan finde frem i min hukommelse!

Jeg har ikke været særlig gammel - havde lige fået fjernsyn på mit værelse, lå alene i min seng og pludselig kom det - et hvert barns mareridt! Noget så fantastisk, sjovt, infantilt og underholdendende som en klovn, skulle pludelig tage form som en skræmmende, farlig og uhyggelig karakter. Værre end at julemanden ikke eksisterer, uhyre under sengen fandtes og verdens byggesten ikke kun er bestående af godhed. The IT! Den værste scene i filmen
Gravatar

#59 filmz-mes 16 år siden

var den scene, hvor børnene befandt sig i kloaksystemet og en af drengene blev trukket ind af en af rørene. Eller for den sags skyld når ballonen i håndvasken spriger, blodet er overalt og de voksne ikke kan se det. Det bekræftede mig på daværende tidspunkt i, at alle de farlige bullermænd fandtes, selvom det voksne sagde, at de ikke kunne se dem.
Senere har jeg set den igen og ser den idag som som god underholdning, manglende budget og halvkomisk. Men følelsen fra dengang, jeg så den første gang, tror jeg aldrig vil forsvinde!
Gravatar

#60 filmz-mes 16 år siden

Ej okay - løvernes konge, scenen hvor faderen dør, turde jeg ikke at se, før jeg blev en lille smule ældre:)

Skriv ny kommentar: