Hvis jeg tager et hurtigt kig ned over IMDB's top 50, er der en del film jeg ikke synes hører hjemme der, og det betyder vel at de betragtes som mesterværker.
The Shawshank Redemption (alt for sentimental for mig) Schindler's List (giv mig The Piano over Listen til hver en tid) The Dark Knight (synes faktisk den blev for seriøs og dyster. Den manglede lidt det "fantastiske element for at være en superheltefilm.) Toy Story 3 Har faktisk ikke set filmen (gys), men jeg har aldrig set det store i serien. er 100% sikker på at jeg ikke vil placere den som nummer 21 over verdens bedste film nogensinde.) Vertigo Fik faktisk ikke set den færdig må jeg indrømme. Men hvad der skulle være mysterie og spænding fangede mig aldrig.)
Derudover er der nok en del film jeg burde få set igen.
#21 - Pianisen, mener du vel...ikke The Piano...n00b ;)
Giver dig dog ret i, at Shawshank, TDK og muligvis Toy Story 3 (har ikke set) ikke hører hjemme i top 3. Synes dog både Shawshank og TDK er rigtig gode. Inception lige så.
Wall-E synes jeg er meget overvurderet. Det samme gælder The Deer Hunter.
duuk74 (21) skrev:
Toy Story 3 Har faktisk ikke set filmen (gys), men jeg har aldrig set det store i serien. er 100% sikker på at jeg ikke vil placere den som nummer 21 over verdens bedste film nogensinde.)
Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår dit behov for at svine en film til, det du ikke har set, og i sig selv er det jo latterligt. Nu har jeg rent faktisk selv set Toy Story 3, og selvom jeg ikke synes, det er et mesterværk på nogen måde, er det en meget solid film, som jeg godt kan forstå, andre elsker.
The Usual Suspects - en fuldstændig ordinær film, hvis slutning gerne vil overrumple, men reelt bare er intetsigende: "Nåååh,
var der ikke ikke noget af det, han fortalte, der passede? Nørj, hvor famtastisk!"
Fight Club - ih hvor er det filosofisk at tæske løs på andre ... og kedeligt og intetsigende.
There Will Be Blood - dumme svin/psykopater er i sig selv kedelige at glo på, når de ikke får modspil - akkurat ligesom "good guys" er det uden modspil fra en gennemført "bad guy"
Citizen Kane - teknisk imponerende, men rent ud sagt alt for kedelig film med en alt for brudstykkeagtig fortælling og lutter usympatiske personer, som det ærligt talt er svært at interessere sig for
The Departed - Martin Scorsese fortjente ikke en Oscar for denne alt for ordinære, lidt for popsmarte film .... han har lavet bedre film før
No Country For Old Men - stilskifte i en film og amputering af en plottråd er ikke og bliver heller aldrig et udtryk for dybsindighed. At gøre den forkerte person til hovedperson og foregøgle at ville følge ham, må generelt siges at være en skidt idé. Filmen kan i øvrigt betegnes som godt håndværk, men plottet er meget traditionelt
Altså med hensyn til The Usual Suspects, jeg synes nu slutningen var ganske fed, kan godt være det blot er mig, men jeg synes ikke jeg kan huske før den film, en film hvor vi som tilskure sku sidde
Og føle med skurken, som vi reelt troede var en uskyldig person, senere hen er de her film som kommet på stribe, og ja det ville jo være en spoiler og begynde og remse dem op
Men jeg kan bare ikke rigtig lige komme i tanker om en film med samme præmisser før.
Så jeg synes nu stadigvæk det en underholdende film, men den har klart størst virkning første gang man ser den.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#21 duuk74 14 år siden
The Shawshank Redemption (alt for sentimental for mig)
Schindler's List (giv mig The Piano over Listen til hver en tid)
The Dark Knight (synes faktisk den blev for seriøs og dyster. Den manglede lidt det "fantastiske element for at være en superheltefilm.)
Toy Story 3 Har faktisk ikke set filmen (gys), men jeg har aldrig set det store i serien.
er 100% sikker på at jeg ikke vil placere den som nummer 21 over verdens bedste film nogensinde.)
Vertigo Fik faktisk ikke set den færdig må jeg indrømme. Men hvad der skulle være mysterie og spænding fangede mig aldrig.)
Derudover er der nok en del film jeg burde få set igen.
#22 Skeloboy 14 år siden
Giver dig dog ret i, at Shawshank, TDK og muligvis Toy Story 3 (har ikke set) ikke hører hjemme i top 3. Synes dog både Shawshank og TDK er rigtig gode. Inception lige så.
#23 I.F.F. 14 år siden
#24 HonoDelLoce 14 år siden
#25 MMB 14 år siden
Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår dit behov for at svine en film til, det du ikke har set, og i sig selv er det jo latterligt. Nu har jeg rent faktisk selv set Toy Story 3, og selvom jeg ikke synes, det er et mesterværk på nogen måde, er det en meget solid film, som jeg godt kan forstå, andre elsker.
#26 BN 14 år siden
Fight Club - ih hvor er det filosofisk at tæske løs på andre ... og kedeligt og intetsigende.
There Will Be Blood - dumme svin/psykopater er i sig selv kedelige at glo på, når de ikke får modspil - akkurat ligesom "good guys" er det uden modspil fra en gennemført "bad guy"
Citizen Kane - teknisk imponerende, men rent ud sagt alt for kedelig film med en alt for brudstykkeagtig fortælling og lutter usympatiske personer, som det ærligt talt er svært at interessere sig for
The Departed - Martin Scorsese fortjente ikke en Oscar for denne alt for ordinære, lidt for popsmarte film .... han har lavet bedre film før
No Country For Old Men - stilskifte i en film og amputering af en plottråd er ikke og bliver heller aldrig et udtryk for dybsindighed. At gøre den forkerte person til hovedperson og foregøgle at ville følge ham, må generelt siges at være en skidt idé. Filmen kan i øvrigt betegnes som godt håndværk, men plottet er meget traditionelt
#27 elwood 14 år siden
Men jeg kan bare ikke rigtig lige komme i tanker om en film med samme præmisser før.
Så jeg synes nu stadigvæk det en underholdende film, men den har klart størst virkning første gang man ser den.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#28 JHP 14 år siden
#29 Yoda 14 år siden
I givet fald et interessant valg af profilbillede ;-)
#30 JHP 14 år siden
Hehe, ja .. Er fan er billedet og Jack "gummiface" Nicholson ;)
- Selvfølgelig også citatet: "Here is Johnny!"