Gravatar

#41 evermind 14 år siden

Men så igen, folkens: Tråden hedder nu engang "Mesterværker som du ikke kan lide", ikke "Mesterværker, du synes er overvurderede".

Min holdning er dog klar: Hvis jeg ikke kan lide en film, er det ikke et mesterværk! Simple as that! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#42 MOVIE1000 14 år siden

The Shawshank Redemption
The Departed
Blade Runner
Alien (ok men ikke en jeg tilbeder)
Star Wars V (Kan ikke lige se det helt stirslående ved den, men en værdig efterfølger, som jeg synes er overvurderet)

Har en fornemmelse på at vi fleste herinde venter på at Nicki52 kommer med Ondskabens hotel :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#43 Kruse 14 år siden

evermind (41) skrev:
Men så igen, folkens: Tråden hedder nu engang "Mesterværker som du ikke kan lide", ikke "Mesterværker, du synes er overvurderede".

Min holdning er dog klar: Hvis jeg ikke kan lide en film, er det ikke et mesterværk! Simple as that! ;)

Men nu passer overskriften jo heller ikke helt med hvad trådstarteren lægger op til i sit første indlæg. Han kalder selv The Usual Suspect for en god film, med et godt cast, men bare ikke noget mesterværk.

Og så har jeg i øvrigt et par flere tilføjelser:

The Dark Knight
The Green Mile
Yojimbo
Inception
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#44 Mark Malmstrøm 14 år siden

Spartacus

Men jeg kan godt lide Ben Hur tilgengæld.
Gravatar

#45 mr gaijin 14 år siden

Thomsen (38) skrev:
Der tegner sig efterhånden et mønster: Jeg har tydeligvis problemer med film, der er alt for sentimentale.

Lige præcis. Intet dræber en god film-erektion så hurtigt som sødsuppe-strygere, der puffer op omkring billig lommefilosofi, som hvis man pakkede candyfloss omkring en lort.

Jeg har også et par sentimentale film i skabet, som jeg kan tude uhæmmet til. Men de skal virkelig ramme plet i mit kolde hjerte for at udløse en reaktion.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#46 MMB 14 år siden

#37 og #40

Tilsvining er selvfølgelig et forkert ordvalg, og min kommentar var nok i overkanten, men det ændrer ikke på, at essensen af min post var rigtig nok: Man skal ikke bedømme en film, før man har set den...
Gravatar

#47 Thomsen 14 år siden

Cue BN...
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#48 wimmie 14 år siden

Dét jeg så til gengæld enig i ;)

- Eller til dels i hvert fald... jeg forbeholder mig f.eks. retten til på forhold ikke at kunne lide alt hvad Uwe Boll laver :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#49 stoffer 14 år siden

#48 - Hvad bilder du dig ind!?! Uwe Boll fortjener om nogen, at ses før man dømmer. Om ikke for andet så for et godt grin :P
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#50 filmkorn.dk 14 år siden

Absolut overvurderede "mesterværker" imho:

Ringenes Herre trilogien (selvhøjtidelig og ynkelig flere steder, men skam også god)
Antichrist (kedelig historie, flot åbningssekvens)
There Will Be Blood (overprætentiøs og kedelig)
The Dark Knight (kedelig og forudsigelig)
Thin Red Line (keeedelig!)
Schindler's List (uvedkommende og selvhævdende)
Saving Private Ryan (sentimental på den ufede måde, åbningsscenen holder)
El secreto de sus ojos (overkonstrueret gymnasieprojekt)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: