Gravatar

#1 MouseMickey 14 år siden

Nogle film bliver betragtet som mesterværker af alt og alle:
The Godfather, Citizen Kane, Se7en etc.

Hvilke film har du set som alle andre tilbeder men som du selv ikke kan se det store i?

Personligt synes jeg The Usual Suspects er overvuderet
Den har et godt cast og den er da også god, men slet, slet ikke noget mesterværk i mine øjne.
Twistet til sidst tog ikke fusen på mig. Så jeg sad lidt med en "var det, det" følelse.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#2 Skeloboy 14 år siden

#1 - hehe, så bliver de jo lige netop ikke tilbedt af alle...;)

Men har især tre film, som jeg ikke kan se det helt store i, dog synes jeg ingen er dårlige:

Rumrejsen 2001
Vertigo
Gravatar

#3 neran 14 år siden

Jeg har altid fundet Op en smule overvurderet. Jo, de første ti til femten minutter er uden tvivl i særklasse og noget af det mest mesterlige jeg har set inden for vestlig animation. Men den holder bare ikke den standard resten af filmen og det ærgre mig.

Jeg vil også give mit besyv med angående Rumrejsen 2001, dog uden at kalde den en dårlig film. Den har mange gode kvaliteter, og jeg kan da godt se, hvorfor den har fået den status den nu har. Dog er den umiddelbart noget langtrukken og det er ikke en jeg bare lige smider på, for at hygge mig.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#4 McPeter 14 år siden

Rumrejsen 2001
Thin Red Line
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#5 NightHawk 14 år siden

The Dark Knight
Inception
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#6 Thomsen 14 år siden

Shawshank Redemption

Terminator 2
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#7 Bobby Singer 14 år siden

Jeg er enig angående The Usual Suspects, Up og Rumrejsen 2001.

The Usual Suspects er en okay underholdende thriller, med nogle fremragende skuespillere og ligeså præstationer, men twistet ramte mig overhovedet ikke og så faldt den lige som lidt til jorden.

Up har en fantastisk start og en rørende slutning, men alt der i mellem er ikke af helt samme kvalitet.

Rumrejsen 2001 har jeg givet utallige chancer og tror sgu bare aldrig at den bliver mig.
Idjit
Gravatar

#8 Kruse 14 år siden

Saving Private Ryan - Den starter forrygende ud med Omaha Beach-scenen som er fantastisk, men derefter går det ned af bakke og der bliver smurt tykt på med sentimentalitet. Den er skam ganske udemærket, men slet ikke så god som nogle gør den til.

Vertigo - Okay, det er ikke fordi at jeg synes den er dårlig. Den er ikke i nærheden af at være dårlig end ikke middelmådig. Men jeg ser den ikke som Hitchcock's bedste film, og heller ikke i top 5 over Hitchcock's bedste film.

Jeg ville også kunne nævne Taxi Driver og The Shining, men de fortjener begge gensyn.

"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 Skeloboy 14 år siden

Nå ja...Saving Private Ryan er heller ikke noget for mig.
Gravatar

#10 filmz-Myrepip 14 år siden

He! "Af alt og alle". Det sjove er faktisk, at et segment af de nævnte film netop ikke betragtes som mesterværker af alt og alle, men mestendels af café latté segmentet, instruktører, anmeldere etc.

Nogle af følgende er absolut gode film, men ser blot ikke "det store" i dem:

Inception, Usual Suspects, Fight Club, Aliens, Dark Knight, Gladiator, Saving Private Ryan, The Great Escape, Avatar.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"

Skriv ny kommentar: