Gravatar

#31 MOVIE1000 14 år siden

#17 YOU ARE WROOOOONG!!! ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#32 Bruce 14 år siden

#30 John Wayne: "That'll be the day"! :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#33 RasmusFL 14 år siden

#25 - et 'mindfuck' i min verden er ikke bare et twist, men en perspektivering i filmen. Altså ikke at filmen 'ændres', men at man pludselig bare ser den på en anden måde.

Mit bedste eksempel må nok være No Country for Old Men. Husker min frustration første gang jeg så den. I dag synes jeg dens handlingsmæssige kovending er... ja, genial.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#34 Babo Rises 14 år siden

Bruce (32) skrev:
#30 John Wayne: "That'll be the day"! :)

:)
Gravatar

#35 Babo Rises 14 år siden

RasmusFL (33) skrev:
#25 - et 'mindfuck' i min verden er ikke bare et twist, men en perspektivering i filmen. Altså ikke at filmen 'ændres', men at man pludselig bare ser den på en anden måde.

Mit bedste eksempel må nok være No Country for Old Men. Husker min frustration første gang jeg så den. I dag synes jeg dens handlingsmæssige kovending er... ja, genial.

Hmm! Jeg synes ikke jeg så NCFOM på en decideret anden måde ved gensyn. Synes egentlig den er ret ligetil..

Mine tre personlige er nok Fight Club, The Prestige og Memento.
Gravatar

#36 RasmusFL 14 år siden

#35 - hvordan lige til? Altså, du kan vel se at man skal opfange
at Bell er filmens hovedperson, og ikke Moss. Og at Chigurh ikke bare er en dræber, men døden i egen person.

(eller du var måske bare foran mig ved første gennemsyn)

På den måde synes den er ret provokerende at se, især første gang hvor 'twistet' kommer uventet. Anden gang nød jeg bare detaljerne.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#37 Antlion 14 år siden

RasmusFL (20) skrev:
'Spoorloos'

Udmærket og yderst klaustrofobisk thriller, men "mindfuck" vil jeg ikke kalde den. Jeg oversatte det til kompleksitet, og hvis det er definitionen, holder jeg fast i de instruktører, jeg nævnte.
Gravatar

#38 Antlion 14 år siden

Skeloboy (14) skrev:
Viola var et nyt navn :)

Tjek eventuelt "The Passing" ud.
Gravatar

#39 Babo Rises 14 år siden

Jeg er ikke med. Hvem der er hovedrollen er underordnet. Der er intet mindfuck over dette. Og døden i egen person? Er det din tolkning? Og hvad mener du?
Gravatar

#40 Skeloboy 14 år siden

Antlion (38) skrev:
Tjek eventuelt "The Passing" ud.

NEJ...sidder i forvejen med en stor, stor lyst til at købe Spoorloos nu, og har virkelig, virkelig ikke penge til det :)

Men skriver den på ønskesedlen :)

Skriv ny kommentar: