Du har det altså med at få dig selv til at lyde dummere end du tydeligvis er. Mener du virkelig det, du skriver her? Eller fik du en bajer for meget under CL? :-)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Chigurh er naturligvis ikke bare en tilfældig slyngel, der er lidt mere iskold end de andre. Han er den legemliggjorte ondskab. Filmen bruger så lang tid på at beskrive hans færd på må og få, hvorved han stjæler, lyver, snyder, korruperer og ikke mindst dræber ustandseligt. Og da han sidder bag døren og Bell træder ind (på Moss' gerningssted) kan Bell ikke se ham. Han er for gammel og udkørt til at kunne få ram på ondskaben.
Et andet oplagt eksempel er scenen med de to drenge mod slutningen
Coen-brødrene eller Cormac McCarthy må have bekræftet dette et eller andet sted. Hvis nogen ved det, så giv lige en hånd med.
Andre 'Mindfuck' film jeg kom i tanke om ('mindfuck' i min verden):
'Funny Games' - under alle omstændigheder originalen. Skræmte mig fra vid og sans, og jeg følte mig ligbleg i en dag eller to efter. Og den tager simpelthen røven/hovedet på dig. Hanekes 'Caché', 'Das Weisse Band' og '71 Fragmente...' er lidt i samme kategori
Gaspar Noés 'Irreversible', 'I Stand Alone' og ikke mindst hans nyeste 'Enter the Void'.
'The Swimmer' fra 1968 med Burt Lancaster. Totalt underlig film man aldrig glemmer og en præstation af de allerstørste. Twistet er lidt søgt, men utrolig effektivt
Min hjerne var på ingen måde forberedt på, at filmen skifter hovedperson med 20 minutter igen, og ændrer sig fra simpel thriller til en symbolsk film om at døden og ondskaben er uundgåelig.
Men som sagt, du kan hve været klædt bedre på til filmen end mig.
Der er dog 100 gange mere 'Mindfuck' (hør ordet) over 'No Country for Old Men' end Nolans film. Det tror jeg mange kan være enige med mig i. Overraskende og halsbrækkende, ja, men tvinger din hjerne ud i overaktivitet - nej.
#41 mr gaijin 14 år siden
Eller også er dit sinds kusse bare for stramt til at modtage penetration :p
#42 RasmusFL 14 år siden
Du har det altså med at få dig selv til at lyde dummere end du tydeligvis er. Mener du virkelig det, du skriver her? Eller fik du en bajer for meget under CL? :-)
#43 RasmusFL 14 år siden
Et andet oplagt eksempel er scenen med de to drenge mod slutningen
Coen-brødrene eller Cormac McCarthy må have bekræftet dette et eller andet sted. Hvis nogen ved det, så giv lige en hånd med.
#44 Babo Rises 14 år siden
Muligt jeg ikke husker filmen så godt i detaljer, men mener altså ikke filmen er blevet kaldt for en mindfuck film.
#45 Slettet Bruger [754435041] 14 år siden
#46 Babo Rises 14 år siden
Men hvad har alt det med mindfuck at gøre? Skurken er meget udspekuleret og Bell's generation kan ikke hamle op med den form for ondskab.
#47 RasmusFL 14 år siden
'Funny Games' - under alle omstændigheder originalen. Skræmte mig fra vid og sans, og jeg følte mig ligbleg i en dag eller to efter. Og den tager simpelthen røven/hovedet på dig. Hanekes 'Caché', 'Das Weisse Band' og '71 Fragmente...' er lidt i samme kategori
Gaspar Noés 'Irreversible', 'I Stand Alone' og ikke mindst hans nyeste 'Enter the Void'.
'The Swimmer' fra 1968 med Burt Lancaster. Totalt underlig film man aldrig glemmer og en præstation af de allerstørste. Twistet er lidt søgt, men utrolig effektivt
#48 Bruce 14 år siden
#49 RasmusFL 14 år siden
Men som sagt, du kan hve været klædt bedre på til filmen end mig.
Der er dog 100 gange mere 'Mindfuck' (hør ordet) over 'No Country for Old Men' end Nolans film. Det tror jeg mange kan være enige med mig i. Overraskende og halsbrækkende, ja, men tvinger din hjerne ud i overaktivitet - nej.
#50 elwood 14 år siden
Husker hvertfald en ret klam Jeff Bridges i den.
Den hed vidst The Vanishing.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"