Min hjerne var på ingen måde forberedt på, at filmen skifter hovedperson med 20 minutter igen, og ændrer sig fra simpel thriller til en symbolsk film om at døden og ondskaben er uundgåelig.
Men som sagt, du kan hve været klædt bedre på til filmen end mig.
Der er dog 100 gange mere 'Mindfuck' (hør ordet) over 'No Country for Old Men' end Nolans film. Det tror jeg mange kan være enige med mig i. Overraskende og halsbrækkende, ja, men tvinger din hjerne ud i overaktivitet - nej.
Ja, der er et par overraskelser undervejs, men på ingen måde en mindfuck film da. Jeg har aldrig hørt nogen kalde filmen det. I øvrigt, så er det en hæderlig thriller, med en smule kant end ellers.
Der var en debat på filmz om den mest forvirrende film, herunder mindfuck film kan man vel roligt sige, og mener ikke NCFOM var nævnt (hvis jeg husker korrekt). Det er en film der besidder nogle dybere kvaliteter, men kan ikke se den skulle mindfuck'e os, og det som intention. Muligt du tolker den sådan..
RasmusFL (57) skrev:
Og nej, enlighten me :)
Hvis jeg gjorde, ville din kusse aldrig blive den samme igen :) spar dig for ydmygelsen :)
Netop. Folk kaster om sig med ordet "kompleks", og "Inception" var på ingen måde en kompleks film. Muligvis forvirrende for nogen, men ikke kompleks i ordets basale forstand.
#50: Jo, George Sluizer instruerede også genindspilningen.
RasmusFL (33) skrev:
#25 - et 'mindfuck' i min verden er ikke bare et twist, men en perspektivering i filmen. Altså ikke at filmen 'ændres', men at man pludselig bare ser den på en anden måde.
Mit bedste eksempel må nok være No Country for Old Men. Husker min frustration første gang jeg så den. I dag synes jeg dens handlingsmæssige kovending er... ja, genial.
Okay, det opfatter jeg ikke som et "mindfuck", men jeg bryder mig egentlig heller ikke om udtrykket, da jeg finder det for diffust og plat.
Du kan roligt glæde dig til "Spoorloos". Raymond Lemorne er mindst lige så skræmmende og uforglemmelig som Anton Chigurh.
#51 RasmusFL 14 år siden
#52 RasmusFL 14 år siden
Remaket skulle dog være ret plat i forhold til den ægte vare. Og selvfølgelig mere 'light' som du selv antyder.
#53 Bruce 14 år siden
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview/swimmer.ht...
Den er værdig til en opgradering.
#54 Babo Rises 14 år siden
Ja, der er et par overraskelser undervejs, men på ingen måde en mindfuck film da. Jeg har aldrig hørt nogen kalde filmen det. I øvrigt, så er det en hæderlig thriller, med en smule kant end ellers.
#55 RasmusFL 14 år siden
?
Det har jeg nemlig. Og de har nok den stramme k**** mr. garjin taler om
#56 Babo Rises 14 år siden
Nej. Og jeg synes stadig ikke at filmen er tiltænkt som sådan en mindfuck film.
Vi ved, hvem der er mest en kusse af os to :)
#57 RasmusFL 14 år siden
Det ved kun McCarthy og Coen-brødrene. Og jeg tror de ville give mig ret i, at det er den.
Og nej, enlighten me :)
#58 Babo Rises 14 år siden
Der var en debat på filmz om den mest forvirrende film, herunder mindfuck film kan man vel roligt sige, og mener ikke NCFOM var nævnt (hvis jeg husker korrekt). Det er en film der besidder nogle dybere kvaliteter, men kan ikke se den skulle mindfuck'e os, og det som intention. Muligt du tolker den sådan..
Hvis jeg gjorde, ville din kusse aldrig blive den samme igen :) spar dig for ydmygelsen :)
#59 Antlion 14 år siden
#60 Highland Park 14 år siden
Okay, det opfatter jeg ikke som et "mindfuck", men jeg bryder mig egentlig heller ikke om udtrykket, da jeg finder det for diffust og plat.
Du kan roligt glæde dig til "Spoorloos". Raymond Lemorne er mindst lige så skræmmende og uforglemmelig som Anton Chigurh.