#70 - Tak for det fyldestgørende svar. Da titlerne er forholdsvis billige, kunne jeg godt finde på at nappe dem som trækplaster indtil ankomsten af bedre udgivelser. Holder mig dog væk fra "Drowning på Numbers".
Uanset om de mindfucker eller ej kan jeg varmt anbefale : The swimmer, Spoorloos og Mand bider hund af de nævnte. Under en tilpas bred nok difinition vil jeg gerne anbefale Makhmalbafs Salaam Cinema som jeg dog ikke tror kan findes på dvd.
Og det er synd, da det er en af Greenaways mest fremragende film. Ellers er mange af hans bedst film udgivet af BFI, hvor "The Early Films Of Peter Greenaway Vol. 1-2" i særdeleshed er anbefalesværdige.
Jeg har ikke set den endnu (så ingen afsløringer), men vil lige spørge om du synes, at billedkvaliteten i slutningen går an (dvs. ikke går ud over oplevelsen). Jeg kan se, at den alternative slutning er ikke med på R2-skiven. Er den noget ved, eller er den genindsatte, originale slutning den alternative langt overlegen?
#78 - De første jeg så (for mange år siden), var "Pillow Book" og ""The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover". Førstnævnte gjorde ikke det store indtryk, og jeg husker den bedst for at have en elskovsscene, der blev genbrugt i en kortfilm, jeg engang tabte til på en filmfestival. "The Cook..." er bedre, og dens groteskhed minder mig glædeligt om "Det Store Ædeflip".
Senere har jeg set "8 ½ Women", "A Zed and Two Naughts" og "Prospero's Books", og de har alle været bedre og mere interessante end de mere konventionelle "Pillow Book" og "The Cook".
#71 Babo Rises 14 år siden
Den var squ tynd, kusse-Rasmus :)
#72 JannikAnd 14 år siden
#73 jessup 14 år siden
#74 mr gaijin 14 år siden
Lækkert! :)
#75 Antlion 14 år siden
Og det er synd, da det er en af Greenaways mest fremragende film. Ellers er mange af hans bedst film udgivet af BFI, hvor "The Early Films Of Peter Greenaway Vol. 1-2" i særdeleshed er anbefalesværdige.
#76 JannikAnd 14 år siden
#77 Highland Park 14 år siden
Jeg kan se, at den alternative slutning er ikke med på R2-skiven. Er den noget ved, eller er den genindsatte, originale slutning den alternative langt overlegen?
#78 Antlion 14 år siden
Okay, det vidste jeg ikke. Greenaway har ikke just været omdiskuteret på Filmz. Hvilke er dine favoritter?
#79 RasmusFL 14 år siden
#80 JannikAnd 14 år siden
Senere har jeg set "8 ½ Women", "A Zed and Two Naughts" og "Prospero's Books", og de har alle været bedre og mere interessante end de mere konventionelle "Pillow Book" og "The Cook".