Gravatar

#51 BN 12 år siden

Jeg vil også gerne kondolere ifm. tabet af din morfar, MOVIE1000.

Jeg mistede min egen morfar for nogle år siden. Min far døde som 55-årig for 17 år siden, og en af mine allerbedste venner døde samme år som jeg blev skilt fra min første kone. Jeg for mit vedkommende græd, da jeg mistede min far og min gode ven, men ikke da min morfar døde. ... Men vi reagerer alle forskelligt på det at miste. Ingen tårer betyder ikke, at man ikke føler sorg og savn og tomhed. Nogle reagerer meget voldsomt og hurtigt, andre reagerer langsomt og stille. Nogle fælder måske først en tåre lang tid efter dødsfaldet.

Følelser kommer indefra, og man er på ingen måde herrer over, hvordan de kommer til udtryk. At du fik hovedpine, kan jeg personligt nikke genkendende til. Sådan har jeg selv haft det i følelsesmæssigt svære stunder.

Så du skal ikke undre dig, MOVIE1000 (eller Michael, som jeg kan forstå du hedder).
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#52 Collateral 12 år siden

MOVIE1000 (43) skrev:
Nogen som har erfaring med at miste sine nærmeste?
Jeg undrede mig lidt over min reaktion, jeg græd/græder ikke, det eneste der påvirkede mig var at jeg fik/har en voldsom hovedpine. :/

Min far døde tilbage i 2008 og Riqon er inde på mange af de pointer der selv faldt mig ind da jeg så spørgsmålet. Sådan en sorg er noget man konstant konfronteres med i lang tid efter det er sket, og jeg har af kloge hovedet ladet mig fortælle at den aldrig forsvinder helt, men blot formindskes kraftigt. Du skal ikke lade dig gå på af at du ikke græd. Jeg græd f.eks. ikke til min fars begravelse, men både før og siden. Det er meget forskelligt og som en af de andre skrev, er der absolut ikke nogen der kan fortælle dig hvordan du bør føle. Så længe du ikke gemmer dig for det, og bliver siddende i den benægtelse Riqon omtaler. Man er nødt til at lade det gøre ondt når det gør ondt, og råbe det der skal råbes eller tænke de tanker der skal tænkes. Men selvfølgelig er det rarest hvis der er nogen til at høre lytte på de tanker eller de følelsesudbrud men eventuelt har brug for at få ud. Jeg var heldig at have nogle folk tæt på at støtte mig op af dengang, håber jeg også du kan finde i din mor og far, selvom der har været en masse andre konflikter for jer i den seneste tid. Alle de bedste tanker herfra!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#53 Batsy 12 år siden

Ked af høre om din Morfar, har egentlig kun oplevet at jeg har mistet min oldfar da jeg var 10, følte ikke rigtig et tab da han var hjerneskadet og lam, ergo at man ikke havde særlig meget kontakt med ham :/

Den eneste jeg vil ønske var her idag, hvis jeg skulle vælge er min Morfar, som døde 1 måned før jeg blev født. Også grunden til jeg hedder Erlingur, og folk kalder mig den nye Eddi (som man kaldte ham) Han skulle have været en fantastisk far for mor, og der var engang hvor han købte en hest til min mor, og de boede på et etage hus. Han tog bare hesten med i elevatoren, gid jeg havde set det haha!

Jeg kondolere!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#54 Wangsgaard 12 år siden

Er også opkaldt efter min farmor som også døde lige før jeg blev født :/
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#55 Batsy 12 år siden

Wangsgaard (54) skrev:

Er også opkaldt efter min farmor som også døde lige før jeg blev født :/

Its a sign! ej, sådan er noget træls noget, især at de dør lige når man bliver født.

Gravatar

#56 Highland Park 12 år siden

Batsy (53) skrev:
Den eneste jeg vil ønske var her idag, hvis jeg skulle vælge er min Morfar, som døde 1 måned før jeg blev født. Også grunden til jeg hedder Erlingur, og folk kalder mig den nye Eddi (som man kaldte ham) Han skulle have været en fantastisk far for mor, og der var engang hvor han købte en hest til min mor, og de boede på et etage hus. Han tog bare hesten med i elevatoren...
Ha ha! Sikke en pragtfuld familie du har Batsy.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#57 Batsy 12 år siden

Highland Park (56) skrev:
Ha ha! Sikke en pragtfuld familie du har Batsy.

Tak, og det synes jeg nu også!

Gravatar

#58 Mark M 12 år siden

Tag ned på Konfus, som ligger på tobakken, der kommer andre unge og der bliver ikke holdt øje med dig ;)

desuden har jeg selv erfarring i at miste mine nærmeste. Ikke en rar følelse.
Gravatar

#59 MOVIE1000 12 år siden

Takker allesammen :) Som jeg også skrev tidligere græd jeg da jeg fik nyheden om han fik kræft, for mig var han væk der, så jeg har været forberedt på det her i ca 3-4 måneder. Jeg fik at vide af min mor at han skrev en lille bog om sig selv, da han var 80 år, den er på 45 sider ca. Så den glæder jeg mig til at læse. Der må stå en masse om hans tanker og hvad han har været igennem, for jeg ved han har været igennem lidt af hvert.

Riqon: Jeg oplevede det samme, da jeg også rørte ved min morfar. I kisten så han stadig levende ud, han var så fin i tøjet, og selvom han lå musestille, lignede han sig selv. Men jeg vågnede lidt op da jeg rørte hans hånd.

Jeg bliver meget rørt over at få at vide hos folk som kendte min morfar, at ejg ligner ham utrolig meget, både på væremåde men også udseende, som da han så ud da han selv var 19 år. Så har jeg svært ved at holde tårene tilbage, når det kommer fra hans nærmeste at jeg minder om ham.

Hovedpinen er der endnu, den er værre når jeg får pulsen op at køre, tror at det måske harnoget med mit blodtryk at gøre :/
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#60 Takfornu 12 år siden

Movie1000 - Tak for update og du holder os ajour med dine oplevelser og problemer, selv det ikke er nogen rar tid du er inde i - Held & Lykke - Du ved hvor jeg er hvis du snakke om noget på 2-mands-hånd ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: