Gravatar

#1 davenport 20 år siden

Hvad er jeres ynglingsmåde at se film på?

For mit vedkommende, er det at sidde i næsten mørke, gerne med et par øl, og glemme alt omkring mig. Helst alene, sent tirsdag aften (hvis jeg har fri næste dag)

Som da jeg tog hul på Godfather filmene.. Jeg åbnede en flaske rødvin, lavede noget pølsebord med rød peber og tænte et par stearinlys rundt omkring.
Det var sku hyggeligt.

Det gør jeg engang imellem, efter jeg fyrede kæresten. Nu skal jeg ikke diskuterer hver gang der skal ses film. Kender i det?
Det holder satme.

Men lad mig høre.. Hvad synes du er de bedste omgivelser/ tilstand/ humør osv når du ser filmZ?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 nakalay 20 år siden

Hvis det skal være rigtigt underholdende, er det optimale at sidde sammen med nogle venner og så bare grine af alt, hvad der sker i filmen. Det kunne være med film som fx den komplet latterlige matrix3 eller den utroligt morsomme - men også gode - ROTK (har aldrig grint så stærkt, som da jeg så den i biografen).

Hvis jeg derimod skal have det meste ud af filmen, kan jeg godt lide at vente hen til sent på aftenen, finde en masse SALT slik, og hvad der ellers hører til, frem og så bare se den fra sengen.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#3 filmz-cko 20 år siden

er helt med på den!!
helt alene... i mørke... gerne med en øl, det er der sgu noget specielt over (som da jeg så La Dolce Vita WOW)
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#4 McPeter 20 år siden

Enig et langt stykke hen af vejen - nogle gange er en film bare bedst at se alene, men det kommer meget an på filmen... Gider f.eks. sjældent sidde og se film som Shrek alene - det er alligevel sådan nogle film som ens venner hiver ned fra hylden hvis man skal vælge 'noget som alle kan lide' når man er nogle stykker der skal se en film sammen.

Til gengæld er der nogle andre film der helst skal ses fuldstændigt uforstyret - f.eks. Dances With Wolves (S.E.), A Beautiful Mind eller Silence of the Lambs. Det er den type film der kan vække noget i dig, om det så er spænding, gys, beundring, etc... Disse ting der ret hurtigt forsvinder hvis man f.eks. sidder i en biograf og dem bagved snakker (ud over at det er pisse-irriterende generelt).

Jeg kan også godt lide at gøre det lidt hyggeligt for mig selv når jeg ser film alene. Ved ikke om jeg ligefrem laver pølsebord(?!), men kan dog godt finde på at lave mig en drink eller snuppe en øl eller noget i den stil... :-)

En anden mulighed som jeg også holder meget af, er at se film sammen med en god ven eller veninde, hvor man slapper af i deres selskab og ikke behøver sidde og snakke over filmen... Hvis det er en veninde kan man jo også ligge lidt op ad hinanden under et tæppe (uden at det behøver være noget frækt!) ;-)

Jeg giver dig ret i at kærester nogle gange har en tendens til at distrahere, men det betyder ikke nødvendigvis at det er fordi de snakker... ;-)

Og sidst men ikke mindst, så er der også bare nogle film man helst skal sidde og piske en stemning op over sammen med et par venner og evt. nogle pilsnere... Convoy, Commando, A Night at the Roxbury og Dum & Dummere er blot nogle eksempler! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#5 Skobbolop 20 år siden

jeg synes der er forfærdelig mange tråde der bliver genoptaget her på det sidste?

typ Davenport..

#6 Patriarch 20 år siden

Du siger den var sjov, og du aldrig har grnt så meget i en biograf? Kan du uddybe?

Gad vide om du er en af dem som Nordisk Films snigsnkytter skal tage sig af? :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 lagoni 20 år siden

Kan se der er et par stykker der forbinder øl med film. Har I hørt at der er en tysker der har opfundet en sundhedsøl? Det er teknisk set ikke en øl, men ideen er vel god. Nu kan det ligefrem blive sundet at se film :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#8 DarkLight 20 år siden

Jeg synes nu ikke det er mange tråde der bliver genoptaget med derimod lavet.

davenport har spammet en del nye tråde på det sidste..
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#9 McPeter 20 år siden

#5+8:

Hvis I allerede har svaret på det et andet sted kan I jo bare henvise til det?! Jeg synes ikke det gør noget at der bliver oprettet en ny tråd omkring et emne der allerede har været behandlet før i filmz.dk's historie... Det kunne jo tænkes at der engang imellem er nogen der har skiftet mening, eller at der er kommet nye til som ikke har set den gamle tråd?! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10 DarkLight 20 år siden

Nej, men så kan man blive ved:
Ondeste badguy
Rareste Badguy
Ondeste goodguy
Rareste goodguy
væreste film
bedste film
væreste film i DK
bedste film i DK
bedste oplevelse i 2003
værste oplevelse i 2003
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: