Gravatar

#31 Babo Rises 14 år siden

Men BN. Manden er en bankrøver, og vil ikke afvige fra dette. Ergo er han kriminel, sikkert med flere drab på samvittigheden end filmen Heat fortæller. Han er ligeså gal som hans bande der åbner ild på gaden, som udgør en trussel for andre.
Gravatar

#32 rockysds 14 år siden

Muldgraver skrev:
Systemet i Processen er heller ikke rart.

Haha. Nice. :)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#33 BN 14 år siden

Babo Rises (31) skrev:
Manden er en bankrøver, og vil ikke afvige fra dette.

Og det vil William Holden heller ikke i 'The Wild Bunch', og det samme gælder Steve McQueen i 'The Getaway'. Præcist ligesom Robert De Niro vil de først stoppe, når de har "scoret kassen".

Babo Rises (31) skrev:
Ergo er han kriminel, sikkert med flere drab på samvittigheden end filmen Heat fortæller.

Helt korrekt. Men igen: Præcist det samme gælder Steve McQueen og William Holden i ovennævnte film.

Alle er de skildret som nuancerede, troværdige mennesketyper. Og du og jeg kan selvfølgelig forholde os til deres handlinger og have en mening herom, men jeg vil ikke kalde dem "skurke", ligesom jeg heller ikke - vil jeg gerne understrege! - vil kalde dem "helte". Næh, jeg kalder dem bare MENNESKER.

Jeg tager afstand fra røveri og drab. Men jeg er ikke så fordømmende eller forstokket, at jeg ikke er villig til at sige: 'Nåja, disse mennesker handler ud fra de forudsætninger, som DE nu engang har, og som følge af det miljø, den baggrund, den opvækst og det liv de har/har haft. Under andre mere gunstige omstændigheder var de måske ikke spor anderledes end jeg selv.'

:-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#34 MOVIE1000 14 år siden

Hallandsen fra Olsen Banden filmene.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#35 Babo Rises 14 år siden

Så har du ihvertfald en anden definition end mig og et mere lyserødt billede :)
Gravatar

#36 BN 14 år siden

Babo Rises (35) skrev:

Så har du ihvertfald en anden definition end mig og et mere lyserødt billede :)

Med hensyn til det der "lyserøde billede":

Sidder du da selv under hele 'The Getaway' og tænker "dumme svin" om Steve McQueen? I 'Unforgiven' er Clint Eastwood en røver og morder, der slår ihjel for at tjene lidt penge (den dusør, luderne har udlovet). Sidder du og tænker "dumme svin" eller "forbandede morder" om HAM, mens du ser filmen? Ja, regner du ham at være filmens skurk? ... Eller kan du mon finde forsonende træk ved ham? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#37 Djibyman 14 år siden

Måske vi burde lave en tråd om definitionen af skurk og helt, eller den kunne måske handle om grå zonen, grænselandet mellem godt og ondt, og hvor stregen skal trækkes? Der findes jo nok en del film af denne kaliber hvor man pludselig sidder og holder med en person som egentlig ikke er en rigtig helt, bare den mindre onde, men jeg ved ikke, har vi haft sådan en tråd?.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#38 Babo Rises 14 år siden

Getaway burde jeg se.

Jeg kan sagtens føle noget for karakteren, men han forbliver da stadig dybt usympatisk Niel, hvis vi vender tilbage til ham uden at blande for mange ind her. Det er ikke just en jeg gider hænge ud med, hvis det var :) Som det portrætteres i filmen, så er han kriminel. Han har ingen gode intentioner.
Gravatar

#39 Batsy 14 år siden

som iger

heath Legder fra The dark Knight, han stjal værd eneste scene og er det største plus ved filmen.

Alan Rickman fra die hard, fantatisk skuespil, Alan er og bliver en Bad motherfucker og hans dybe stemme er fed :)

Jemery Irons fra Die hard mega hard, simpelhen fantatisk skurk elsker Irons,

Scar, med Jermery Irons som stemme, den mest minde værdige skurk fra tegnefilm!

Antohny Hopkins Hanibal Lecter, fedt skuespil han gjorde dig, han var kynisk og gåsehuds fremkaldene.

Kevin Spacey Se7en, Har aldrig set bedere skuespil fra ham, aldrig!

Liam nesson i Batman Begins, Liam spiller fortrineligt man kan jo betegne ham som skurk og helt.

Hugo Weaving Mr smith fra Matrix, Hugo Weaving bedste rolle jeg har set

Michelle Pieffer, Batman returns Yummy :b

Christopher Waltz Inglories bastards, fandens sjov og på samme tidspunkt ondskabsfuld

Brad Pitt Fight club, på den måde jeg betegner ham på er han jo skurken på en sær måde.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#40 Djibyman 14 år siden

Batsy (39) skrev:
Kevin Spacey Se7en, Har aldrig set bedere skuespil fra ham, aldrig!

Jeg har generelt aldrig set dårligt skuespil fra den mand:-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.

Skriv ny kommentar: