Gravatar

#1 Babo Rises 14 år siden

Nævn de bedste filmskurke, som har gjort størst indtryk på dig. Jeg har altid været vild med en god filmskurk, der giver helten modspil. Uddyb gerne. Tilfældig rækkefølge!!

Heath Ledger (The Dark Knight)

En kraftpræstation, og jokeren har alle de fede ingredienser, som en skurk skal ha'. Det der gør ham skræmmende og uforudsigelig er, at han intet motiv har. Udover selvfølgelig at se verdenen brænde.

Rutger Hauer (The Hitcher)

Viser ingen nåde og er utilregnelig, ubehagelig og fantastisk spillende.

Anthony Hopkins (Ondskabens Øjne)

Nok den mest uhyggelige skurk jeg har set.. Jøsses hvor er han bare creepy, og så er alt vist sagt.

Tom Cruise (Collateral)

Den måske cooleste skurk, med stil, overblik og rolighed. Jeg elsker Mann's portræt.

Robert Patric (T2)

Jeg havde mareridt som ung da jeg så T2 for første gang. Og Patric er stadig skræmmende.

boblere: Kevin Spacy (Se7en), Anthony Perkins (Psycho), Joaquin Phoenix (Gladiator), Alan Rickman (Die Hard) Robert De Niro (Heat)
Gravatar

#2 Neranders 14 år siden

Er enig i den første og den sidste. De andre har jeg desværre ikke set. Jeg vil så gerne nævne Gary Oldman i Leon, samt skurken i Pans Labyrint (kan ikke huske hans navn), og I den grad Kevin Spacey i Seven. Det er sent, så ønskes det uddybet, gør jeg gerne det i morgen. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#3 Antlion 14 år siden

Klaus Kinski...
Gravatar

#4 MMB 14 år siden

Umiddelbart vil jeg sige Anthony Hopkins i Silence of the Lambs. Det er dog muligt, jeg har glemt en anden.
Gravatar

#5 BN 14 år siden

Babo Rises (1) skrev:
Robert De Niro (Heat)

Hmm ... jeg har nu aldrig betragtet De Niros karakter som skurken i den film. Efter min mening er der overhovedet ingen skurke i den ... joh, måske Waingro.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 IK 14 år siden

Fede skurke og mange af dem er også blandt mine favoritter. Et par skurke som ikke er blevet nævnt:

Darth Vader
"It's useless to resist my son", derfor blev jeg nødt til at nævne den. :)

Anton Chigurh
Den præstation er vanvittig, og Coin Toss scenen gjorde så jeg aldrig går rundt med mønter længere. ;)

Scar
En broder der slår sin egen broder ihjel for at blive konge. Det blev jeg påvirket af som barn. :)
Gravatar

#7 IK 14 år siden

BN (5) skrev:
Hmm ... jeg har nu aldrig betragtet De Niros karakter som skurken i den film. Efter min mening er der overhovedet ingen skurke i den ... joh, måske Waingro.

Jeg forbinder skurke med ondskab, ødelæggelse og alle mulige negative ting. Derfor synes jeg heller ikke at Neil McCauley kan nævnes som en decideret skurk. Han er jo virkelig sympatisk.
Gravatar

#8 BN 14 år siden

IK (7) skrev:
Jeg forbinder skurke med ondskab, ødelæggelse og alle mulige negative ting. Derfor synes jeg heller ikke at Neil McCauley kan nævnes som en decideret skurk. Han er jo virkelig sympatisk.

Han gør selvfølgelig usympatiske ting, men det gør Al Pacino også - de er begge fejlbarlige og lever et problematisk liv, og som følge af denne lighed med virkelighedens mennesker kan jeg ikke dele dem op i helte og skurke, endsige gode og onde.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 Kruse 14 år siden

Rigtig gode bud der er kommet indtil videre. Her er et par bud som endnu ikke er nævnt:

Robert Walker (Strangers on a Train)

Han virker på en gang imødekommende, men også beregnende og psykopatatisk.

Rutger Hauer (Blade Runner)

Rutger Hauer var vel i 80'erne indbegrebet af en skurk. Utilregnelig og gal.

Hugo Weaving (The Matrix)

Hugo Weaving har en imponerende tilstedeværelse, og er en fremragende skurk.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10 Bruce 14 år siden

Uden for kategori, Bolaji Badejo som Alien i Alien

1. Bruno Ganz som Hitler i Untergang

2. Daniel Day Lewis som Plainview i There Will Be Blood

3. Javier Bardem som Anton Chigurh i No Country for Old Men.

4. Orson Welles som Harry Lime i Third Man

5. Robert Mitchum som Harry Powell i Night of the Hunter

6. Barbara Stanwyck som Phyllis Dietrichson i Double Indemnity

7. Jack Nicholson som Jack i The Shining

8. Alan Rickman som Hans Gruber i Die Hard

9. Alan Ford som Brick Top i Snatch

10. Max Schreck som Nosferatu i Nosferatu
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: