Gravatar

#81 filmz-bullettooth 19 år siden

80# det er jo lidt en ond spiral, for folk gider jo snart ikke begynde følge med i dem, hvis de alligevel bare bliver lukket ned efter en måske 2 sæsonner....
--------- for rent ---------
Gravatar

#82 ks 19 år siden

#81 - Helt enig, det er en meget ond cirkel og skræmmer mange væk fra de såkaldte "serialized" serier. Der er intet værre end at begynde på en serie og så se den afsluttet allerede efter en halv sæson uden nogen afrunding. Sidste sæson havde også en voldsomt stor bunke serier, der fik samme behandling - mest kendt måske Invasion, der vist kører på Kanal 5 i øjeblikket.
Gravatar

#83 elwood 19 år siden

Now and Again med bla. Dennis Haysbert, konceptet var lidt alternativ, en mand "John Goodmann" dør ved en togulykke, hans hjerne bliver dog reddet og sat ind i kroppen på en ung "Super" krop, som er fremstillet af militæret vidst nok.

Den unge mand løser så missioner for regeringen, og må ikke besøge sin familie mere eller ha kontakt til dem (de vil heller ikke kunne kende ham)

Men der sker en masse ting i serien, og jeg følte mig underholdt af den, især på grund af Mr. Haysbert som Lægen der har stået for projektet.

Serien bliver også canceled, men de vælger så at gøre det i en seriøs Cliffhanger, altså sådan en hvor der står to Be continued...

Og det var så det, man fik aldrig lavet en afslutning, nøjj det gjorde mig skuffet, kunne forstå hvis det var et normal afsnit, men en Cliffhanger!

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#84 ks 19 år siden

Ja, det er grumt. Men ikke så meget anderledes end den måde de behandler mange af de nye serie, selvom der ikke står "To be continued" slutter mange af dem stadig uden at besvare tonsvis af de spørgsmål de har rejst.
Gravatar

#85 tiny 19 år siden

Der er så mange faktorer, der spiller ind ved am serier. For det første er konkurrencen ubeskrivelig hård og det har virkelig meget at sige, hvilke andre serier/shows man skal konkurrere med. Godt nok er der mange penge på spile, men 2-3 uger er for kort en snor. Så tror man altså ikke nok på produktet.
Jeg har altid godt kunne lide den danske måde, at lave serier på. Man starter med 10 afsnit m mulighed for at kunne bygge videre på historien. Det gør DR altid og TV 2 har også gjort det m Anna Pihl. Jeg mener også, at Prison Break oprindeligt kun skulle have en sæson. Men populariteten har givet dem en sæson mere, hvilket ser ud til at gå godt.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#86 ks 19 år siden

#85 - Popularitet forlænger jo altid serierne, uanset om der er planlagt en sæson eller flere :)

Desuden synes jeg ikke det er fair at sammenligne det danske system med det amerikanske, eftersom Danske serier så vidt jeg ved har meget mindre på spil da de får støtte blandt andet fra staten til udvikling af serierne, hvorimod de Amerikanske netværker 100% hæfter selv - derfor er det naturligvis endnu vigtigere for dem, at der er en kommerciel grobund i det de producerer. Men ja, konkurrencen er naturligvis langt større i USA, hvor 4 store netværks kæmper hårdt mod hinanden aften efter aften, og så er der endda også en del kabel netværks, der efterhånden har en udmærket del af markedet - heriblandt HBO.
Gravatar

#87 ks 19 år siden

Nu da nogle af de nye roste serier er blevet fjernet fra programfladen, så vil jeg da også lige kaste nogle gode nyheder forbi denne tråd, da mange af de nye shows samtidig også er begyndt at blive bestilt til garanterede fulde sæsoner - så går man da ikke helt galt i byen, hvis man begynder at se disse serier: Ugly Betty, Heroes, Brothers and Sisters og Jericho.

Her er jeg specielt glad for at se, at Heroes er garanteret en fuld sæson, men det er nu ingen overraskelse, da den rent seertalsmæssigt klart er sæsonens store succes. Heldigvis er det også en ganske inteessant serie, der helt sikkert også kommer til Danmark om før eller siden.
Gravatar

#88 tiny 19 år siden

# 87

Heroes ser ud til, at være den af de nye serier, der klarer sig bedst. Håber den snart kommer til DK.
Du skrev i # 45, at du stoppede med Vanished efter 2 afsnit. Jeg har nu set de to første afsnit & jeg giver dig helt ret. Det er tydeligvis mange tråde ude, der sikkert bliver vævet sammen på et tidspunkt. Men jeg synes lidt den er forvirrende & mystisk bare for at være det(altså forvirrende & mystisk) For mig ligner det lidt en (dårlig)efterligning af JJ Abrams Alias & Lost krydret med lidt 24.... Hvis bare skuespilspræstationerne havde været lidt bedre, kunne det måske have set lidt bedre ud. Og ja, især agenten i hovedrollen mangler en del!
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#89 elwood 19 år siden

SÅ det vidst i aften House starter på Tøze kanalen kanal 4, som jeg glæder mig meget til at se, det bliver så også min eneste grund til at se den kanal hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#90 ks 19 år siden

#88 - Vanished var i sandhed en skuffende serie og så, kan ikke huske om jeg nævnte det tidligere, er den også klippet på en forfærdeligt irriterende hip MTV-agtig måde.

Jeg vil gerne lige komme ind på Friday Night Lights igen, for det ser ud til, at det er en af de serier, der er blevet groft overset af seerne "over there". Det er i mine øjne den nye sæsons bedste serie, skarpt forfulgt af Heroes, men Friday Night Lights formår virkelig at skildre amerikanerne fra en sjælden måde, hvor man virkelig føler man får et indblik i deres daglige kultur og mentalitet - så hvis man er interesseret i Amerika som en befolkning, og amerikansk football, så går man ikke helt galt i byen med denne serie. Man behøver ikke engang være sportsfanatiker for at kunne følge serien, for den handler ligeså meget om livet udenfor banen som livet indenfor banen.

Skriv ny kommentar: