Er der nogen der kan fortælle mig om hvordan fodbold fungerer til OL? Jeg sidder og ser en kamp nu, men hvem er kvalificeret og hvordan? Er vi fx. med? Jeg synes ikke jeg har hørt noget om det. Alle snakker håndbold, men jeg fatter ikke hvordan man er kvalificeret, da alle lande vel som udgangspunkt har ret til at deltage. Ligesom ham der Eddie the Eagle osv.?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Er det ikke noget med at man kvalificerer sig via nogle turneringer for U21 hold, som har kørt sideløbende med den almindelige EM-kval for de "rigtige" landshold. Danmark missede kvalifikation og alle hold må stille med 3 spillere over 23 år mener jeg det er.
Edit: Det er 3 spillere over 23 som der står her:
•Each team have a squad of 18 players, with a maximum of three born before 1 January 1989
So, at last we meet for the first time for the last time.
Ja det er principielt for u23 spillere og så med 3 spillere over 23. Det er også værd at bemærke at Storbritaninen stiller op som en nation. Det er naturligvis ikke blot i fodbold men generelt. Så altså både Skotland, Wales, Irland og England samlet. I fodbold er det lidt spøjst at se :)
Men det bliver da spændende at se. Der skal helt sikkert nok være nogle deltagere fra Danmark som lige pludselig kommer i mediernes søgelys. På trods af at de samme medier ikke før har interesseret sig for dem.
Jeg gider ikke se fodbold, tennis, badminton og alle de idrætsgrene, som er feset ind i OL de sidste 20 år år. OL er først og fremmest atletik og svømning.
Svømning skal jeg også se. Ellers kommer nok til at se det meste. Sjovt nok bryder jeg mig ikke selv om vand, men synes det er spændende nok at se på. Og så er det jo nogle fysiske pragteksemplarer.
Jeg er nok mest til håndbold, men ender sikkert også med at se en masse af de lidt mindre sportsgrene - og så sender DR HD jo en masse basketball, hvor de har lånt DK4s to hyggeonkler Bilde og Wang til at kommentere, de kommenterer normalt NBA, det bliver sikkert også underholdende.
#1 davenport 12 år siden
Er der nogen der kan fortælle mig om hvordan fodbold fungerer til OL? Jeg sidder og ser en kamp nu, men hvem er kvalificeret og hvordan? Er vi fx. med? Jeg synes ikke jeg har hørt noget om det. Alle snakker håndbold, men jeg fatter ikke hvordan man er kvalificeret, da alle lande vel som udgangspunkt har ret til at deltage. Ligesom ham der Eddie the Eagle osv.?
#2 Åkepool 12 år siden
Danmark missede kvalifikation og alle hold må stille med 3 spillere over 23 år mener jeg det er.
Edit: Det er 3 spillere over 23 som der står her:
•Each team have a squad of 18 players, with a maximum of three born before 1 January 1989
#3 davenport 12 år siden
#4 Slettet Bruger [1915967846] 12 år siden
Men det bliver da spændende at se. Der skal helt sikkert nok være nogle deltagere fra Danmark som lige pludselig kommer i mediernes søgelys. På trods af at de samme medier ikke før har interesseret sig for dem.
#5 Richard Burton 12 år siden
#6 davenport 12 år siden
#7 Slettet Bruger [1915967846] 12 år siden
#8 dyg 12 år siden
Som en kombination af alle tre, så skal jeg da også se triatlon, på trods af, at det er et drafting-stævne, hvilket besudler sporten :)
#9 MMB 12 år siden
Cykling
Atletik
Håndbold
Svømning
Roning
Fodbold
Alt andet
Ridning
#10 Tommy Kristensen 12 år siden