#210 - men det ser også ud til, at Indonesion og to sydkoreanske hold tabte med vilje...
Både det kinesiske hold og det sydkoreanske hold de spillede i mod, ønskede at tabe, så de slap for at møde det andet kinesiske hold. Men undervejs fik begge par flere henstillinger fra dommeren om at de skulle spille ordentlig. Det endte så med at koreanerne vandt.
Da det koreaner hold nr. 2 så skulle møde det indonesiske hold var de helt hooket på at tabe, så de ligeledes kunne undgå deres landsmænd. Med det resultat at en dommer gav begge hold det sorte kort (diskvalifikation). Men det klynkede spillerne så meget over at de fik lov at genoptage kampen, dog under streng bevågenhed. Og det endte så med at koreanerne vandt.
Den koranske træner har efterfølgende udtalt, at hvis Kina fik lov at lave sådanne numre, så måtte Korea også.
Det er en mærkelig tilgang at have til sin sport. Det er bare om at yde sit bedste hvergang og gå efter sejren. Så må man se hvor langt det rækker og hvem man kommer til at møde.
Det er også usympatisk overfor modstanderne og ikke mindst tilskuerne som har bruget mange penge på at se deres kampe.
Det skal lige siges at det ikke er noget nyt, fra især kinesisk side. Det er et velkendt fænomen at de gerne taber med vilje. Når to kinesere møder hinanden er det ikke usædvanligt at de har aftalt på forhånd, hvis tur det er til at vinde.
Så er de åbenbart blevet sendt ud, alle otte deltagere. Det er modigt at de tør at gøre det ved et OL, men det sender også et signal om at de ikke vil finde sig i det.
Jeg ville nu hellere at de skulle spille mod de bedste. Damedoublen er på alle områder blevet undermineret nu. For naturligvis er det fair at de bliver smidt ud, men til gengæld er lige den turneringen (altså damdoublen) blevet svagere. Så det vil under alle omstændigheder gøre vinderens præstation mindre. Især hvis der er nogle der bliver sendt i en semifinale uden kamp. Så på den måde er der ikke kommet noget godt ud af det og fuskerne har desværre sat sit negative præg på turneringen, uanset om de er med eller ej.
Det eneste der er blevet undermineret er de otte spilleres troværdighed og integritet, og det har de kun sig selv at takke for. Det bliver danskernes præstation ikke mindre af i mine øjne. Hvis man ikke respekterer sporten og sætter en ære i fair play, har man ikke fortjent at komme med til OL, uanset niveau og evner. Det er fandeme godt, at de blev smidt ud.
Det er godt for sporten at der endelig bliver gjort noget ved det, men præstationerne vil altid stå i skyggen af det.
Jeg synes bare det er synd at det er det som kommer i fokus i stedet for præstationerne. Jeg ville hellere, og det tror jeg også atleterne er enige i, vinde på baggrund af fremragende præstationer og fordi man har spillet sig frem til sejrene. En sejr på tegnebrættet er der aldrig nogen der kan være tilfredse med. Skylden kan man så sætte hos de asiatiske atleter.
Så må man se om de også fremover vil gøre det, da det ikke er et ukendt fænomen at de gør det.
Det mest åndsvage er også at det er det absolut mest suveræne par i damedoublen der er impliceret. Det er slet ikke nødvendigt for dem, at tabe med vilje da de er storfavorit til sejren imod hvem som helst. Så det er helt klart noget der er blevet bestemt af deres ledere.
Og så vil jeg også sige at det er lidt dobbeltmoralsk. Turneringsformen gør netop at man kan spekulere i resultatet. Det gør det naturligvis ikke i orden at gøre det, men hvis nu den sidste puljekamp blev spillet på samme tidspunkt vil det gøre det meget sværere at spille på det.
#211 Skeloboy 12 år siden
#212 tiany 12 år siden
Både det kinesiske hold og det sydkoreanske hold de spillede i mod, ønskede at tabe, så de slap for at møde det andet kinesiske hold. Men undervejs fik begge par flere henstillinger fra dommeren om at de skulle spille ordentlig. Det endte så med at koreanerne vandt.
Da det koreaner hold nr. 2 så skulle møde det indonesiske hold var de helt hooket på at tabe, så de ligeledes kunne undgå deres landsmænd. Med det resultat at en dommer gav begge hold det sorte kort (diskvalifikation). Men det klynkede spillerne så meget over at de fik lov at genoptage kampen, dog under streng bevågenhed. Og det endte så med at koreanerne vandt.
Den koranske træner har efterfølgende udtalt, at hvis Kina fik lov at lave sådanne numre, så måtte Korea også.
#213 Slettet Bruger [1915967846] 12 år siden
Det er også usympatisk overfor modstanderne og ikke mindst tilskuerne som har bruget mange penge på at se deres kampe.
#214 Slettet Bruger [1915967846] 12 år siden
#215 Slettet Bruger [1915967846] 12 år siden
#216 bhs 12 år siden
#217 Slettet Bruger [1915967846] 12 år siden
#218 Highland Park 12 år siden
Hvis man ikke respekterer sporten og sætter en ære i fair play, har man ikke fortjent at komme med til OL, uanset niveau og evner. Det er fandeme godt, at de blev smidt ud.
Desuden...:
#219 Slettet Bruger [1915967846] 12 år siden
Jeg synes bare det er synd at det er det som kommer i fokus i stedet for præstationerne. Jeg ville hellere, og det tror jeg også atleterne er enige i, vinde på baggrund af fremragende præstationer og fordi man har spillet sig frem til sejrene. En sejr på tegnebrættet er der aldrig nogen der kan være tilfredse med. Skylden kan man så sætte hos de asiatiske atleter.
Så må man se om de også fremover vil gøre det, da det ikke er et ukendt fænomen at de gør det.
Det mest åndsvage er også at det er det absolut mest suveræne par i damedoublen der er impliceret. Det er slet ikke nødvendigt for dem, at tabe med vilje da de er storfavorit til sejren imod hvem som helst. Så det er helt klart noget der er blevet bestemt af deres ledere.
Og så vil jeg også sige at det er lidt dobbeltmoralsk. Turneringsformen gør netop at man kan spekulere i resultatet. Det gør det naturligvis ikke i orden at gøre det, men hvis nu den sidste puljekamp blev spillet på samme tidspunkt vil det gøre det meget sværere at spille på det.
#220 tiany 12 år siden
Man må jo så se på om turneringsformen skal ændres eller lade kampene foregå samtidig, så der ikke kan spekuleres i resultater.