#120 nu sker det jo ret sjældent at alle DGA nominerede også nomineres til oscar, så jeg kunne godt tænke at det var ham der røg ud. Jeg synes godt nok ikke personligt at Ang Lee fortjener at være med for Life of Pi, men vi kommer nok ikke uden om ham til en oscar nom. Jeg tror Tarantino tager Hoopers plads.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Så er det i morgen at Oscarnomineringerne bliver afsløret. I den anledning har jeg også lavet mine bud på de nominerede (eller gæt er det jo nærmere). :
Best Picture 1 Argo Best Picture 2 Lincoln Best Picture 3 Life of Pi Best Picture 4 Django Unchained Best Picture 5 Moonrise Kingdom Best Picture 6 Silver Linings Playbook Best Picture 7 Zero Dark Thirty Best Picture 8 Les Miserables Best Picture 9 Beasts of the Southern Wild Best Picture 10 The Master Best Director- Steven Spielberg, Lincoln Best Director- Ben Affleck Argo Best Director- Kathryn Bigelow, Zero Dark Thirty Best Director- Ang Lee, Life of Pi Best Director- Quentin Tarantino, Django Unchained Best Actor Daniel Day-Lewis, Lincoln Best Actor 2 Hugh Jackman, Les Miserables Best Actor 3 Denzel Washington, Flight Best Actor 4 John Hawkes, The Sessions Best Actor 5 Bradley Cooper, Silver Linings Playbook Best Actress Jessica Chastain, Zero Dark Thirty Best Actress 2 Jennifer Lawrence, Silver Linings Playbook Best Actress 3 Marion Cotillard, Rust and Bone Best Actress 4 Naomi Watts, The Impossible Best Actress 5 Emmanuelle Riva, Amour Best Supporting Actor 1 Tommy Lee Jones, Lincoln Best Supporting Actor 2 Christoph Waltz, Django Unchained Best Supporting Actor 3 Alan Arkin, Argo Best Supporting Actor 4 Robert De Niro, Silver Linings Playbook Best Supporting Actor 5 Philip Seymour Hoffman, The Master Supporting Actress Anne Hathaway, Les Miserables Supporting Actress 2 Sally Field, Lincoln Supporting Actress 3 Helen Hunt, The Sessions Supporting Actress 4 Amy Adams, The Master Supporting Actress 5 Nicole Kidman, The Paperboy Original Screenplay Mark Boal, Zero Dark Thirty Original Screenplay 2 Wes Anderson, Roman Coppola, Moonrise Kingdom Original Screenplay 3 Michael Haneke, Amour Original Screenplay 4 Quentin Tarantino, Django Unchained Original Screenplay 5 Paul Thomas Anderson, The Master Adapted Screenplay Check Five Tony Kushner, Lincoln Adapted Screenplay 2 Chris Terrio, Argo Adapted Screenplay 3 David O. Russell, Silver Linings Playbook Adapted Screenplay 4 David Magee, Life of Pi Adapted Screenplay 5 Benh Zeitlin, Lucy Alibar, Beasts of the Southern Wild Editing Argo Editing 2 Zero Dark Thirty Editing 3 Lincoln Editing 4 Life of Pi Editing 5 Silver Linings Playbook Cinematography Lincoln Cinematography 2 Argo Cinematography 3 Zero Dark Thirty Cinematography 4 Life of Pi Cinematography 5 Skyfall Costumes Anna Karenina Costumes Les Miserables Costumes Lincoln Costumes Moonrise Kingdom Costumes Cloud Atlas Makeup and Hair Lincoln Makeup and Hair 2 Les Miserables Makeup and Hair 3 The Hobbit Best Original Score Lincoln Best Original Score 2 Argo Best Original Score 3 Life of Pi Best Original Score 4 The Master Best Original Score 5 Anna Karenina Best Production Design Life of Pi Best Production Design Lincoln Best Production Design Les Miserables Best Production Design Django Unchained Best Production Design Anna Karenina Best Animated Feature Frankenweenie Best Animated Feature 2 Brave Best Animated Feature 3 Wreck-it-Ralph Best Animated Feature 4 Rise of the Guardians Best Animated Feature 5 ParaNorman Best Foreign Film Amour Best Foreign Film 2 The Intouchables Best Foreign Film 3 No Best Foreign Film 4 A Royal Affair Best Foreign Film 5 Beyond the Hills Documentary Feature The Gatekeepers Documentary Feature 2 The Invisible War Documentary Feature 3 Bully Documentary Feature 4 How to Survive a Plague Documentary Feature 5 Searching for Sugarman Best Sound mixing Zero Dark Thirty Best Sound mixing 2 Lincoln Best Sound mixing 3 Les Miserables Best Sound mixing 4 Django Unchained Best Sound mixing 5 Skyfall Best Sound Editing Zero Dark Thirty Best Sound Editing 2 Lincoln Best Sound Editing 3 Les Miserables Best Sound Editing 4 Skyfall Best Sound Editing 5 Django Unchained Best Visual Effects Life of Pi Best Visual Effects 2 The Hobbit Best Visual Effects 3 Cloud Atlas Best Visual Effects 4 Skyfall Best Visual Effects 5 The Dark Knight Rises Best Original Song Skyfall Best Original Song 2 Suddenly (Les Mis) Best Original Song 3 Learn Me Right (Brave) Best Original Song 4 Pie's Lullaby (Life of Pi) Best Original Song 5 Song of Lonely Mountain (Hobbit)
Her får i så mine gæt, inden det går løs imorgen (eller senere idag om man vil).. Det er kun lige de vigtigste kategorier, jeg har givet mig i kast med:
BEDSTE FILM: Argo Beasts of the Southern Wild Django Unchained Les Misérables Life of Pi Lincoln Silver Linings Playbook Zero Dark Thirty
Jeg gætter på 8 nominerede. Selvom Amour og The Master også er kandidater, tror jeg ikke de kan finde støtte nok. Men det baserer sig jo udelukkende på gisninger.
BEDSTE MANDLIGE HOVEDROLLE: Daniel Day-Lewis (Lincoln) Hugh Jackman (Les Misérables) John Hawkes (The Sessions) Bradley Cooper (Silver Linings Playbook) Denzel Washington (Flight)
Vælger at gå samme vej som SAG her. Phoenix har mistet pusten og precursors har været hårde ved The Master. Selvom han høstede en Golden Globe-nominering, tror jeg simpelthen ikke på ham længere. Har svært ved at se andre end ham blande sig, hvis det endelig skulle være.
BEDSTE KVINDELIGE HOVEDROLLE: Jessica Chastain (Zero Dark Thirty) Naomi Watts (The Impossible) Helen Mirren (Hitchcock) Marion Cotillard (Rust and Bone) Jennifer Lawrence (Silver Linings Playbook)
Igen følger jeg SAG. Riva er absolut en mulighed endnu og kunne godt se hende snuppe enten Mirrens eller Cotillards plads. Wallis tror jeg ikke på længere.
BEDSTE MANDLIGE BIROLLE: Leonardo DiCaprio (Django Unchained) Robert De Niro (Silver Linings Playbook) Philip Seymour Hoffman (The Master) Alan Arkin (Argo) Tommy Lee Jones (Lincoln)
Har valgt at holde fast i DiCaprio, selvom den er usikker. Man må efterhånden også vedkende at Bardem er en seriøs spiller i dette felt, så jeg vil ikke afvise at han kan snuppe en plads. Waltz er også en mulighed. Goodman er gledet ud af mine forudsigelser, da han overhovedet ikke har været seriøst inde i billedet ved precursors.
BEDSTE KVINDELIGE BIROLLE: Nicole Kidman (The Paperboy) Helen Hunt (The Sessions) Amy Adams (The Master) Sally Field (Lincoln) Anne Hathaway (Les Misérables)
Nicole Kidman er røget med efter at have været stærkt repræsenteret ved precursors. Har valgt at have Amy Adams med på listen, men SAG nominerede Maggie Smith, så hun må selvfølgelig tages i betragtning. Jeg holder også fortsat døren åben for Ann Dowd.
BEDSTE INSTRUKTØR: Kathryn Bigelow (Zero Dark Thirty) Ang Lee (Life of Pi) Steven Spielberg (Lincoln) Tom Hooper (Les Misérables) Ben Affleck (Argo)
Samme opstilling som DGA. Jeg var meget tæt på at vælge Tarantino istedet for Hooper, men tror Les Misérables appellerer mere til akademiet. Tror ikke rigtig på Haneke, men muligheden er da til stede.
BEDSTE ORIGINALE MANUSKRIPT: Zero Dark Thirty Moonrise Kingdom The Master Flight Django Unchained
Tror Django tager Loopers plads. Ellers ligner det WGA-nomineringerne. Amour er en anden mulighed, men tvivler på at den kan lave samme nummer som A Separation.
BEDSTE ADAPTEREDE MANUSKRIPT: Lincoln Argo Silver Linings Playbook Beasts of the Southern Wild Les Misérables
Har valgt at inkludere Beasts of the Southern Wild og Les Misérables, der ikke var kvalificerede ved WGA. Life of Pi og The Perks of Being a Wallflower blev nomineret af WGA og må naturligt regnes som kandidater.
Bedste Film Argo Life of Pi Lincoln Les Miserables Silver Linings Playbook Zero Dark Thirty Django Unchained Beasts of the Southern Wild Moonrise Kingdom The Master
Jeg har valgt at tage ti med. Jeg tror dog godt at de sidste tre kan falde fra. Amour er selvfølgelig også en mulighed, men jeg tror ikke akademiet er ligeså forelskede i Haneke som kritikerne.
Instruktør Affleck (Argo) Spielberg (Lincoln) Ang Lee (Life of Pi) Bigelow (ZD30) Tarantino (Django)
Hooper og Russell kunne godt hoppe ind i stedet for Tarantino.
Mandlige hovedrolle Day-Lewis (Lincoln) Washington (Flight) Jackman (Les Miserables) Hawkes (The Sessions) Cooper (SLP)
Phoenix er den eneste der kunne snige sig ind.
Kvindelige hovedrolle Lawrence (SLP) Chastain (ZD30) Watts (The Impossible) Cotillard (Rust & Bone) Riva (Amour)
Wallis og Mirren kunne godt hoppe ind i stedet for en af franskmændene.
Mandlinge birolle Lee Jones (Lincoln) Seymour Hoffman (The Master) De Niro (SLP) Arkin (Argo) DiCaprio (Django)
Bardem og Waltz har haft godt buzz de sidste par uger, så måske de kan hoppe ind.
Kvindelige birolle Hathaway (Les Miserables) Hunt (The Sessions) Field (Lincoln) Adams (The Master) Smith (The Best Exotic Marigold Hotel)
Kidman og Dowd kunne godt komme med i stedet for Adams eller Smith. Judi Dench kunne også være en outsider. Hun får ros for både Skyfall og Best Exotic Marigold Hotel, så det kunne godt være hun kan samle stemmer nok til en nominering.
Org. manus Moonrise Kingdom The Master Zero Dark Thirty Django Unchained Amour
Looper og muligvis Flight kan være alternativer, men tror ærligt talt ikke rigtig på det.
Ikke-originale manus Argo Silver Linings Playbook Lincoln Life of Pi The Perks of Being a Wallflower
Både Beasts of the Southern Wild, The Sessions og måske Les Miserables kan også tage den. I så fald er det nok Wallflower der ryger ud.
Udenlandske film Amour The Intouchables En Kongelig Affære No Beyond the Hills
Animerede film Brave Frankenweenie Wreck-It-Ralph Paranorman Rise of the Guardians
Jeg tror på at 9meter får en nominering i bedste kortfilm og så bliver det rigtig spændende at se om En kongelig affære kan blive nomineret for bedste kostumer, selvom jeg ikke tror på det.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#121 frahm-2 11 år siden
nu sker det jo ret sjældent at alle DGA nominerede også nomineres til oscar, så jeg kunne godt tænke at det var ham der røg ud. Jeg synes godt nok ikke personligt at Ang Lee fortjener at være med for Life of Pi, men vi kommer nok ikke uden om ham til en oscar nom. Jeg tror Tarantino tager Hoopers plads.
#122 Åkepool 11 år siden
http://www.indiewire.com/article/2013-bafta-nomina...
Og der er dansk islæt, da "Jagten" er nomineret i "ikke engelsksproget film" og det er "Headhunterne" også og den er jo med Nikolaj Coster-Waldau.
#123 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
Best Picture 1 Argo
Best Picture 2 Lincoln
Best Picture 3 Life of Pi
Best Picture 4 Django Unchained
Best Picture 5 Moonrise Kingdom
Best Picture 6 Silver Linings Playbook
Best Picture 7 Zero Dark Thirty
Best Picture 8 Les Miserables
Best Picture 9 Beasts of the Southern Wild
Best Picture 10 The Master
Best Director- Steven Spielberg, Lincoln
Best Director- Ben Affleck Argo
Best Director- Kathryn Bigelow, Zero Dark Thirty
Best Director- Ang Lee, Life of Pi
Best Director- Quentin Tarantino, Django Unchained
Best Actor Daniel Day-Lewis, Lincoln
Best Actor 2 Hugh Jackman, Les Miserables
Best Actor 3 Denzel Washington, Flight
Best Actor 4 John Hawkes, The Sessions
Best Actor 5 Bradley Cooper, Silver Linings Playbook
Best Actress Jessica Chastain, Zero Dark Thirty
Best Actress 2 Jennifer Lawrence, Silver Linings Playbook
Best Actress 3 Marion Cotillard, Rust and Bone
Best Actress 4 Naomi Watts, The Impossible
Best Actress 5 Emmanuelle Riva, Amour
Best Supporting Actor 1 Tommy Lee Jones, Lincoln
Best Supporting Actor 2 Christoph Waltz, Django Unchained
Best Supporting Actor 3 Alan Arkin, Argo
Best Supporting Actor 4 Robert De Niro, Silver Linings Playbook
Best Supporting Actor 5 Philip Seymour Hoffman, The Master
Supporting Actress Anne Hathaway, Les Miserables
Supporting Actress 2 Sally Field, Lincoln
Supporting Actress 3 Helen Hunt, The Sessions
Supporting Actress 4 Amy Adams, The Master
Supporting Actress 5 Nicole Kidman, The Paperboy
Original Screenplay Mark Boal, Zero Dark Thirty
Original Screenplay 2 Wes Anderson, Roman Coppola, Moonrise Kingdom
Original Screenplay 3 Michael Haneke, Amour
Original Screenplay 4 Quentin Tarantino, Django Unchained
Original Screenplay 5 Paul Thomas Anderson, The Master
Adapted Screenplay Check Five Tony Kushner, Lincoln
Adapted Screenplay 2 Chris Terrio, Argo
Adapted Screenplay 3 David O. Russell, Silver Linings Playbook
Adapted Screenplay 4 David Magee, Life of Pi
Adapted Screenplay 5 Benh Zeitlin, Lucy Alibar, Beasts of the Southern Wild
Editing Argo
Editing 2 Zero Dark Thirty
Editing 3 Lincoln
Editing 4 Life of Pi
Editing 5 Silver Linings Playbook
Cinematography Lincoln
Cinematography 2 Argo
Cinematography 3 Zero Dark Thirty
Cinematography 4 Life of Pi
Cinematography 5 Skyfall
Costumes Anna Karenina
Costumes Les Miserables
Costumes Lincoln
Costumes Moonrise Kingdom
Costumes Cloud Atlas
Makeup and Hair Lincoln
Makeup and Hair 2 Les Miserables
Makeup and Hair 3 The Hobbit
Best Original Score Lincoln
Best Original Score 2 Argo
Best Original Score 3 Life of Pi
Best Original Score 4 The Master
Best Original Score 5 Anna Karenina
Best Production Design Life of Pi
Best Production Design Lincoln
Best Production Design Les Miserables
Best Production Design Django Unchained
Best Production Design Anna Karenina
Best Animated Feature Frankenweenie
Best Animated Feature 2 Brave
Best Animated Feature 3 Wreck-it-Ralph
Best Animated Feature 4 Rise of the Guardians
Best Animated Feature 5 ParaNorman
Best Foreign Film Amour
Best Foreign Film 2 The Intouchables
Best Foreign Film 3 No
Best Foreign Film 4 A Royal Affair
Best Foreign Film 5 Beyond the Hills
Documentary Feature The Gatekeepers
Documentary Feature 2 The Invisible War
Documentary Feature 3 Bully
Documentary Feature 4 How to Survive a Plague
Documentary Feature 5 Searching for Sugarman
Best Sound mixing Zero Dark Thirty
Best Sound mixing 2 Lincoln
Best Sound mixing 3 Les Miserables
Best Sound mixing 4 Django Unchained
Best Sound mixing 5 Skyfall
Best Sound Editing Zero Dark Thirty
Best Sound Editing 2 Lincoln
Best Sound Editing 3 Les Miserables
Best Sound Editing 4 Skyfall
Best Sound Editing 5 Django Unchained
Best Visual Effects Life of Pi
Best Visual Effects 2 The Hobbit
Best Visual Effects 3 Cloud Atlas
Best Visual Effects 4 Skyfall
Best Visual Effects 5 The Dark Knight Rises
Best Original Song Skyfall
Best Original Song 2 Suddenly (Les Mis)
Best Original Song 3 Learn Me Right (Brave)
Best Original Song 4 Pie's Lullaby (Life of Pi)
Best Original Song 5 Song of Lonely Mountain (Hobbit)
#124 SebReuber 11 år siden
BEDSTE FILM:
Argo
Beasts of the Southern Wild
Django Unchained
Les Misérables
Life of Pi
Lincoln
Silver Linings Playbook
Zero Dark Thirty
Jeg gætter på 8 nominerede. Selvom Amour og The Master også er kandidater, tror jeg ikke de kan finde støtte nok. Men det baserer sig jo udelukkende på gisninger.
BEDSTE MANDLIGE HOVEDROLLE:
Daniel Day-Lewis (Lincoln)
Hugh Jackman (Les Misérables)
John Hawkes (The Sessions)
Bradley Cooper (Silver Linings Playbook)
Denzel Washington (Flight)
Vælger at gå samme vej som SAG her. Phoenix har mistet pusten og precursors har været hårde ved The Master. Selvom han høstede en Golden Globe-nominering, tror jeg simpelthen ikke på ham længere. Har svært ved at se andre end ham blande sig, hvis det endelig skulle være.
BEDSTE KVINDELIGE HOVEDROLLE:
Jessica Chastain (Zero Dark Thirty)
Naomi Watts (The Impossible)
Helen Mirren (Hitchcock)
Marion Cotillard (Rust and Bone)
Jennifer Lawrence (Silver Linings Playbook)
Igen følger jeg SAG. Riva er absolut en mulighed endnu og kunne godt se hende snuppe enten Mirrens eller Cotillards plads. Wallis tror jeg ikke på længere.
BEDSTE MANDLIGE BIROLLE:
Leonardo DiCaprio (Django Unchained)
Robert De Niro (Silver Linings Playbook)
Philip Seymour Hoffman (The Master)
Alan Arkin (Argo)
Tommy Lee Jones (Lincoln)
Har valgt at holde fast i DiCaprio, selvom den er usikker. Man må efterhånden også vedkende at Bardem er en seriøs spiller i dette felt, så jeg vil ikke afvise at han kan snuppe en plads. Waltz er også en mulighed. Goodman er gledet ud af mine forudsigelser, da han overhovedet ikke har været seriøst inde i billedet ved precursors.
BEDSTE KVINDELIGE BIROLLE:
Nicole Kidman (The Paperboy)
Helen Hunt (The Sessions)
Amy Adams (The Master)
Sally Field (Lincoln)
Anne Hathaway (Les Misérables)
Nicole Kidman er røget med efter at have været stærkt repræsenteret ved precursors. Har valgt at have Amy Adams med på listen, men SAG nominerede Maggie Smith, så hun må selvfølgelig tages i betragtning. Jeg holder også fortsat døren åben for Ann Dowd.
BEDSTE INSTRUKTØR:
Kathryn Bigelow (Zero Dark Thirty)
Ang Lee (Life of Pi)
Steven Spielberg (Lincoln)
Tom Hooper (Les Misérables)
Ben Affleck (Argo)
Samme opstilling som DGA. Jeg var meget tæt på at vælge Tarantino istedet for Hooper, men tror Les Misérables appellerer mere til akademiet. Tror ikke rigtig på Haneke, men muligheden er da til stede.
BEDSTE ORIGINALE MANUSKRIPT:
Zero Dark Thirty
Moonrise Kingdom
The Master
Flight
Django Unchained
Tror Django tager Loopers plads. Ellers ligner det WGA-nomineringerne. Amour er en anden mulighed, men tvivler på at den kan lave samme nummer som A Separation.
BEDSTE ADAPTEREDE MANUSKRIPT:
Lincoln
Argo
Silver Linings Playbook
Les Misérables
Har valgt at inkludere Beasts of the Southern Wild og Les Misérables, der ikke var kvalificerede ved WGA. Life of Pi og The Perks of Being a Wallflower blev nomineret af WGA og må naturligt regnes som kandidater.
#125 frahm-2 11 år siden
Bedste Film
Argo
Life of Pi
Lincoln
Les Miserables
Silver Linings Playbook
Zero Dark Thirty
Django Unchained
Moonrise Kingdom
The Master
Jeg har valgt at tage ti med. Jeg tror dog godt at de sidste tre kan falde fra. Amour er selvfølgelig også en mulighed, men jeg tror ikke akademiet er ligeså forelskede i Haneke som kritikerne.
Instruktør
Affleck (Argo)
Spielberg (Lincoln)
Ang Lee (Life of Pi)
Bigelow (ZD30)
Tarantino (Django)
Hooper og Russell kunne godt hoppe ind i stedet for Tarantino.
Mandlige hovedrolle
Day-Lewis (Lincoln)
Washington (Flight)
Jackman (Les Miserables)
Hawkes (The Sessions)
Cooper (SLP)
Phoenix er den eneste der kunne snige sig ind.
Kvindelige hovedrolle
Lawrence (SLP)
Chastain (ZD30)
Watts (The Impossible)
Cotillard (Rust & Bone)
Riva (Amour)
Wallis og Mirren kunne godt hoppe ind i stedet for en af franskmændene.
Mandlinge birolle
Lee Jones (Lincoln)
Seymour Hoffman (The Master)
De Niro (SLP)
Arkin (Argo)
DiCaprio (Django)
Bardem og Waltz har haft godt buzz de sidste par uger, så måske de kan hoppe ind.
Kvindelige birolle
Hathaway (Les Miserables)
Hunt (The Sessions)
Field (Lincoln)
Adams (The Master)
Smith (The Best Exotic Marigold Hotel)
Kidman og Dowd kunne godt komme med i stedet for Adams eller Smith. Judi Dench kunne også være en outsider. Hun får ros for både Skyfall og Best Exotic Marigold Hotel, så det kunne godt være hun kan samle stemmer nok til en nominering.
Org. manus
Moonrise Kingdom
The Master
Zero Dark Thirty
Django Unchained
Amour
Looper og muligvis Flight kan være alternativer, men tror ærligt talt ikke rigtig på det.
Ikke-originale manus
Argo
Silver Linings Playbook
Lincoln
Life of Pi
The Perks of Being a Wallflower
Både Beasts of the Southern Wild, The Sessions og måske Les Miserables kan også tage den. I så fald er det nok Wallflower der ryger ud.
Udenlandske film
Amour
The Intouchables
En Kongelig Affære
No
Beyond the Hills
Animerede film
Brave
Frankenweenie
Wreck-It-Ralph
Paranorman
Rise of the Guardians
The Painting kan overtage Guardians plads.
Jeg har forudsigelser på resten af kategorierne, som kan ses her: http://www.goldderby.com/frahm2/mypredictions/#Eve...
Jeg tror på at 9meter får en nominering i bedste kortfilm og så bliver det rigtig spændende at se om En kongelig affære kan blive nomineret for bedste kostumer, selvom jeg ikke tror på det.
#126 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
Er der egentlig nogle som ved om de sender fra TV2 News i dag ?
Så vidt jeg kan se, skulle de begynde 14.30 dansk tid.
#127 Kisbye 11 år siden
Det tror jeg ikke vi kan være sikker på.
Ser dog ud til at det bliver sendt live her -> http://www.oscars.org/live/index.html
#128 frahm-2 11 år siden
#129 zombieman 11 år siden
#130 Kruse 11 år siden
Ahh, det bliver Nikolaj Arcel nok ikke så glad for :)