Argo kan bare ikke vinde den Oscar. Det vil ødelægge mit yndligs stykke trivia, nemlig at en film ikke har vundet bedste film uden en nominering for bedste klipning, siden Ordinary People i 1981. Samtidig vil det ødelægge det næstbedste stykke trivia, som er at kun tre film har vundet bedste film uden en instruktørnominering. Den sidste var Driving Miss Daisy i 1990 og før det var det Grand Hotel i 1932 og Wings (eller Sunrise) i 1929.
Til gengæld vil Argo være den første film, der vinder uden nominering i én af de to kategorier, så det vil måske også være noget.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
der var jeg vist lige for hurtig. Argo er selvfølgelig nomineret for bedste klipning, men stadig ikke som bedste instruktør. Så det vil kun ødelægge det næstbedste stykke trivia...pyha.
Nu har AMPAS jo heller ikke valgt Argo som bedste film, endnu.
Hvis Argo vinder for bedste film, tror jeg til gengæld ikke at Spielberg vinder. Selv om det godt nok er den generelle konsensus at han gør. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig at den film som har flest nomineringer, blot får en instruktørpris og ikke for bedste film.
Hvis de virkelig elsker Spielberg nok til at han vinder for bedste instruktion kan jeg ikke forestille mig andet end at Lincoln også vinder for bedste film. Sidstnævnte tror jeg dog ikke sker, så jeg hælder mere til at Ang Lee får den.
Men hvis ikke det var fordi at AMPAS har valgt de nominerede som de har valgt, er alt gået nogenlunde efter bogen. I år er der bare den forskel at de ikke har haft PGA og DGA at rette sig efter og derfor har skullet vælge efter deres egen mavefornemmelse.
Hvis Argo vinder for bedste film, tror jeg til gengæld ikke at Spielberg vinder. Selv om det godt nok er den generelle konsensus at han gør. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig at den film som har flest nomineringer, blot får en instruktørpris og ikke for bedste film.
Det er jo sket før at de har brugt instruktørprisen som en slags trøstepræmie. Som det ser ud nu, kan jeg ikke rigtig forestille mig at Spielberg ikke tager den. Jeg tror ikke så meget på Ang Lee, men det hænger også mest sammen med, at jeg ikke synes at han fortjener den. Men måske kunne det blive Haneke, der tog den, men jeg indrømmer, at det ville være en overraskelse.
Læste en artikel at Ben Affleck godt kan vinde bedste instruktørprisen hvis medlemmerne stemmer på ham alligevel og han får flest stemmer, der nemlig et smut hold i deres regler. Sandsynligheden er nok meget lille :)
Vil det sige, at hvis rigtig mange stemte på f.eks. Thomas Vinterberg fordi de synes at "Jagten" er fantastisk, så kan han også vinde bedste instruktør, uden at være nomineret?
Eller skal det forståes på en anden måde?
So, at last we meet for the first time for the last time.
#171 knipsknips 11 år siden
#172 MMB 11 år siden
#173 MMB 11 år siden
#174 frahm-2 11 år siden
Til gengæld vil Argo være den første film, der vinder uden nominering i én af de to kategorier, så det vil måske også være noget.
#175 frahm-2 11 år siden
#176 Ispep 11 år siden
#177 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
Hvis de virkelig elsker Spielberg nok til at han vinder for bedste instruktion kan jeg ikke forestille mig andet end at Lincoln også vinder for bedste film. Sidstnævnte tror jeg dog ikke sker, så jeg hælder mere til at Ang Lee får den.
Men hvis ikke det var fordi at AMPAS har valgt de nominerede som de har valgt, er alt gået nogenlunde efter bogen. I år er der bare den forskel at de ikke har haft PGA og DGA at rette sig efter og derfor har skullet vælge efter deres egen mavefornemmelse.
#178 frahm-2 11 år siden
Det er jo sket før at de har brugt instruktørprisen som en slags trøstepræmie. Som det ser ud nu, kan jeg ikke rigtig forestille mig at Spielberg ikke tager den. Jeg tror ikke så meget på Ang Lee, men det hænger også mest sammen med, at jeg ikke synes at han fortjener den. Men måske kunne det blive Haneke, der tog den, men jeg indrømmer, at det ville være en overraskelse.
#179 Wangsgaard 11 år siden
#180 Åkepool 11 år siden
Eller skal det forståes på en anden måde?