The reports cites the long defunct write-in vote. When Bette Davis failed to land a nomination as Best Actress for 'Of Human Bondage' in 1934, the outcry led to a write-in, where any voter was permitted to "write on the battot his or her personal choice for the winners", according to Academy president, Howard Estabrook. This was the first time in the Academy's history, that a candidate not officially nominated for an award was considered.
In the final tally, at a time when the Academy made the votes public, Davis managed to finish third. The following year, cinematographer Hal Mohr became the first and only person to win an Oscar via a write-in campaign when he was honored for 'A Midsummer Night’s Dream.'
Write-in voting has been banned ever since as it would require not only a signoff by the Academy’s board of governors, but also a major revamping of the voting process which has already been slammed by critics this year for it's error-prone online system.
So realistically it looks like Ben probably only has a very slim chance of picking up the award through a protest vote but nevertheless it might help if his Hollywood pals got their pens out...
Vil det sige, at hvis rigtig mange stemte på f.eks. Thomas Vinterberg fordi de synes at "Jagten" er fantastisk, så kan han også vinde bedste instruktør, uden at være nomineret?
I princippet ja, hvis det ikke var for de to faktorer at write-in votes ikke er gyldige længere og at Jagten slet ikke er kvalificeret til Oscar i år, men sandsynligvis vil være det til næste år.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Jeg har lige set Argo, og jeg tror bestemt, at den snupper Oscaren for bedste film. Ikke fordi det er min favorit, den indeholder bare alle de elementer, som Oscar-folkene plejer at falde for.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Så Flight i går. Endnu en rigtig god film fra Zemeckis og Denzel spiller da også fantastisk. Men han har vel ikke en chance i helvede for at nappe den Oscar fra Daniel Day-Lewis?
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Men han har vel ikke en chance i helvede for at nappe den Oscar fra Daniel Day-Lewis?
Næ.
Det er mere i Kvindelige hovedrolle og Mandlige birolle, jeg har svært ved at udpege en vinder. Der er tre der kan vinde Kvindelige hovedrolle og velsagtens alle fem der kan vinde mandlige birolle.
So, at last we meet for the first time for the last time.
#181 Wangsgaard 11 år siden
Men modsiger de sig ikke i denne kilde ?
#182 Wangsgaard 11 år siden
#183 frahm-2 11 år siden
I princippet ja, hvis det ikke var for de to faktorer at write-in votes ikke er gyldige længere og at Jagten slet ikke er kvalificeret til Oscar i år, men sandsynligvis vil være det til næste år.
#184 Åkepool 11 år siden
Det var nu også bare et eksempel. Hvilken som helst film var min pointe :)
#185 Lord Beef Jerky 11 år siden
#186 wiseguy 11 år siden
Men han har vel ikke en chance i helvede for at nappe den Oscar fra Daniel Day-Lewis?
#187 Wangsgaard 11 år siden
Ved endnu ikke hvem er min favorit endnu, synes ikke jeg har været helt oppe og ringe
#188 Åkepool 11 år siden
Næ.
Det er mere i Kvindelige hovedrolle og Mandlige birolle, jeg har svært ved at udpege en vinder. Der er tre der kan vinde Kvindelige hovedrolle og velsagtens alle fem der kan vinde mandlige birolle.
#189 Ispep 11 år siden
#190 Kruse 11 år siden
Det er han heller ikke. Men Daniel Day-Lewis er et mere klassisk og sikkert valg for akademiet, så jeg tror også at han ender med at vinde.