Det er han heller ikke. Men Daniel Day-Lewis er et mere klassisk og sikkert valg for akademiet, så jeg tror også at han ender med at vinde.
Enig og der er ingen tvivl om at Day-Lewis nok er det mest sikre kort på søndag, men når det så er sagt, så har han næsten lige vundet for There Will be Blood og hvis han vinder igen vil det være hans tredje Oscar, hvilket er noget ret særligt. Det kan jo være at akademiet ikke helt er klar til at give ham nummer tre endnu. Derfor kunne det være at de ville tage chancen og give den til Phoenix, som også har været nomineret to gange tidligere, blandt andet for Walk the Line, hvor han også var anset som en af favoriterne. Det andet der taler for en Oscar til Phoenix er, at The Master ikke har fået mere end tre nomineringer. Det kan jeg godt selv høre lyder meget ulogisk, så lad mig forklare. Der uden tvivl en del folk (også i Hollywood) som godt kan lide The Master og siden den ikke har fået bedste film nominering eller lignende så er det meget nærliggende at præmiere hovedrollen i stedet. Især når det samtidig er så stærk en præstation, som Phoenix leverer. Jeg vil vove den påstand at mange som er vilde med filmen, faktisk er mere vilde med Phoenixs præstation end de er med selve filmen. Derfor kunne alle de "tabte" The Master stemmer ende hos Phoenix sammen med alle dem, der mener at Day-Lewis trods alt ikke er gammel nok til Oscar nummer tre. Når det så er sagt, så tror jeg nu stadig at jeg holder mig til Day-Lewis, når mit endelige Oscar-bud skal udfyldes.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Det kan jo være at akademiet ikke helt er klar til at give ham nummer tre endnu. Derfor kunne det være at de ville tage chancen og give den til Phoenix, som også har været nomineret to gange tidligere, blandt andet for Walk the Line, hvor han også var anset som en af favoriterne. Det andet der taler for en Oscar til Phoenix er, at The Master ikke har fået mere end tre nomineringer. Det kan jeg godt selv høre lyder meget ulogisk, så lad mig forklare. Der uden tvivl en del folk (også i Hollywood) som godt kan lide The Master og siden den ikke har fået bedste film nominering eller lignende så er det meget nærliggende at præmiere hovedrollen i stedet. Især når det samtidig er så stærk en præstation, som Phoenix leverer. Jeg vil vove den påstand at mange som er vilde med filmen, faktisk er mere vilde med Phoenixs præstation end de er med selve filmen. Derfor kunne alle de "tabte" The Master stemmer ende hos Phoenix sammen med alle dem, der mener at Day-Lewis trods alt ikke er gammel nok til Oscar nummer tre. Når det så er sagt, så tror jeg nu stadig at jeg holder mig til Day-Lewis, når mit endelige Oscar-bud skal udfyldes.
Har jeg meget svært ved at se ske :) Day-Lewis har den in the bag imo.. Phoenix har også selv været ude og kritisere hele Oscar-uddelingen, hvilket kan give lidt vægt i den anden vægtskål. Derudover vil jeg mene, det er en småskidt strategi fra akademiets side, hvis de vitterligt ønsker at belønne The Master. Det er muligt Phoenix leverer en pragtpræstation, men det er en nærmest uovervindelig Day-Lewis, han skal vippe af pinden. Selv hvis alle The Master-støtterne (hvilket tilsyneladende primært er skuespillere) skulle kaste deres kærlighed over ham, så skal han stadig vinde støtte fra de andre grene af AMPAS. De vil sandsynligvis gå efter det mere sikre valg, der har vundet alt i løbet af året. Derfor tror jeg ikke en eventuel mission vil bære frugt i sidste ende. Hvis man endelig vil belønne filmen med en Oscar, ligger de største chancer i den mandlige birolle-kategori. Prisen har selvfølgelig ikke samme prestige, men det er et mål, der er meget lettere at realisere, idet vi ikke har en rigtig frontløber i det felt.
Hvis man endelig vil belønne filmen med en Oscar, ligger de største chancer i den mandlige birolle-kategori. Prisen har selvfølgelig ikke samme prestige, men det er et mål, der er meget lettere at realisere, idet vi ikke har en rigtig frontløber i det felt.
Det er korrekt, men det vil give langt bedre mening i hovedrollekategorien, siden det er Phoenix, der bærer filmen. Men jeg er helt enig i, at Day-Lewis er storfavorit og det er også ham mine penge er på.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Best Picture: Argo Best Director: Ang Lee - Life of Pi Best Actor: Daniel Day-Lewis - Lincoln Best Actress: Jennifer Lawrence - Silver Linings Playbook Best Supporting Actor: Tommy Lee Jones - Lincoln Best Supporting Actress: Anne Hathaway - Les Miserables Best Original Screenplay: Amour - Michael Haneke Best Adapted Screenplay: Chris Terrio - Argo Best Cinematography: Claudio Miranda – Life of Pi Best Production Design: Sarah Greenwood / Katie Spencer - Anna Karenina Best Costume Design: Jacqueline Durran - Anna Karenina Best Sound Mixing: Andy Nelson / Mark Paterson / Simon Hayes - Les Miserables Best Sound Editing: Argo Best Film Editing: William Goldenberg - Argo Best Visual Effects: Bill Westenhofer / Guilliaume Rocheron / Donald R. Elliot / Erik Jan De Boer - Life of Pi Best Makeup: Lisa Westcott / Julia Dartnell - Les Miserables Best Original Score: Michael Danna - Life of Pi Best Original Song: Adele Adkins - Skyfall Best Foreign Language Film: Amour – Michael Haneke Best Documentary, Feature: Searching for Sugarman – Malik Bendjelloul Best Animated Feature: Brave Best Short, Animated: John Karhs - Paperman – Walt Disney Animation Studios Best Short, Live Action: Shawn Christensen - Curfew Best Documentary, Short Subjects: Innocente
#191 Ispep 11 år siden
Du har nok ret. Jeg elsker jo Lewis som skuespiller, men han skal satme diske op med et mirakel a la There Will Be Blood, hvis han skal slå Phoenix.
#192 frahm-2 11 år siden
Enig og der er ingen tvivl om at Day-Lewis nok er det mest sikre kort på søndag, men når det så er sagt, så har han næsten lige vundet for There Will be Blood og hvis han vinder igen vil det være hans tredje Oscar, hvilket er noget ret særligt. Det kan jo være at akademiet ikke helt er klar til at give ham nummer tre endnu. Derfor kunne det være at de ville tage chancen og give den til Phoenix, som også har været nomineret to gange tidligere, blandt andet for Walk the Line, hvor han også var anset som en af favoriterne. Det andet der taler for en Oscar til Phoenix er, at The Master ikke har fået mere end tre nomineringer. Det kan jeg godt selv høre lyder meget ulogisk, så lad mig forklare. Der uden tvivl en del folk (også i Hollywood) som godt kan lide The Master og siden den ikke har fået bedste film nominering eller lignende så er det meget nærliggende at præmiere hovedrollen i stedet. Især når det samtidig er så stærk en præstation, som Phoenix leverer. Jeg vil vove den påstand at mange som er vilde med filmen, faktisk er mere vilde med Phoenixs præstation end de er med selve filmen. Derfor kunne alle de "tabte" The Master stemmer ende hos Phoenix sammen med alle dem, der mener at Day-Lewis trods alt ikke er gammel nok til Oscar nummer tre.
Når det så er sagt, så tror jeg nu stadig at jeg holder mig til Day-Lewis, når mit endelige Oscar-bud skal udfyldes.
#193 SebReuber 11 år siden
Har jeg meget svært ved at se ske :) Day-Lewis har den in the bag imo.. Phoenix har også selv været ude og kritisere hele Oscar-uddelingen, hvilket kan give lidt vægt i den anden vægtskål.
Derudover vil jeg mene, det er en småskidt strategi fra akademiets side, hvis de vitterligt ønsker at belønne The Master. Det er muligt Phoenix leverer en pragtpræstation, men det er en nærmest uovervindelig Day-Lewis, han skal vippe af pinden. Selv hvis alle The Master-støtterne (hvilket tilsyneladende primært er skuespillere) skulle kaste deres kærlighed over ham, så skal han stadig vinde støtte fra de andre grene af AMPAS. De vil sandsynligvis gå efter det mere sikre valg, der har vundet alt i løbet af året. Derfor tror jeg ikke en eventuel mission vil bære frugt i sidste ende.
Hvis man endelig vil belønne filmen med en Oscar, ligger de største chancer i den mandlige birolle-kategori. Prisen har selvfølgelig ikke samme prestige, men det er et mål, der er meget lettere at realisere, idet vi ikke har en rigtig frontløber i det felt.
#194 frahm-2 11 år siden
Det er korrekt, men det vil give langt bedre mening i hovedrollekategorien, siden det er Phoenix, der bærer filmen. Men jeg er helt enig i, at Day-Lewis er storfavorit og det er også ham mine penge er på.
#195 MMB 11 år siden
#196 wiseguy 11 år siden
#197 Åkepool 11 år siden
Enig. Meget underholdende læsning :)
#198 MMB 11 år siden
Ja, det er meget underholdende, men stadig helt ude at skide. :)
#199 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
#200 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
Best Picture: Argo
Best Director: Ang Lee - Life of Pi
Best Actor: Daniel Day-Lewis - Lincoln
Best Actress: Jennifer Lawrence - Silver Linings Playbook
Best Supporting Actor: Tommy Lee Jones - Lincoln
Best Supporting Actress: Anne Hathaway - Les Miserables
Best Original Screenplay: Amour - Michael Haneke
Best Adapted Screenplay: Chris Terrio - Argo
Best Cinematography: Claudio Miranda – Life of Pi
Best Production Design: Sarah Greenwood / Katie Spencer - Anna Karenina
Best Costume Design: Jacqueline Durran - Anna Karenina
Best Sound Mixing: Andy Nelson / Mark Paterson / Simon Hayes - Les Miserables
Best Sound Editing: Argo
Best Film Editing: William Goldenberg - Argo
Best Visual Effects: Bill Westenhofer / Guilliaume Rocheron / Donald R. Elliot / Erik Jan De Boer - Life of Pi
Best Makeup: Lisa Westcott / Julia Dartnell - Les Miserables
Best Original Score: Michael Danna - Life of Pi
Best Original Song: Adele Adkins - Skyfall
Best Foreign Language Film: Amour – Michael Haneke
Best Documentary, Feature: Searching for Sugarman – Malik Bendjelloul
Best Animated Feature: Brave
Best Short, Animated: John Karhs - Paperman – Walt Disney Animation Studios
Best Short, Live Action: Shawn Christensen - Curfew
Best Documentary, Short Subjects: Innocente