#40 Det er rigtigt nok altid en film, som er blevet forholdvis bredt anerkendt som en god film. Det er trods alt en del personer som både skal nominere, men også i sidste ende tildele en vinder.
Hvad jeg mener er, at dem der sidder i udvalget til Oscaren sagtens kan gå imod strømmen. De vælger det som de oprigtigt mener er de bedste film uden at skele til hvad anmelderne mener om dem.
Det ses ofte i skuespilskategorierne og nu når de har udvidet antallet af bedste film, så slipper en film som Extremely Loud også med (selv om den fik en kølig modtagelse).
De sidste par år har også vist, at de er gået over til at give mere traditionelle film prisen for bedste film. The King's Speech og The Artist er hvad jeg vil kalde traditionelle film.
Især The King's Speech var en skelsættende sejr. The Social Network var årets absolut bedst anmeldte film og vandt alle kritikerpriser. Da branchen skulle uddele priser faldt valget dog på den mere konservative film, som fra dette punkt vandt.
Lige i år tror jeg vi får et mere jævnt år. Mange af dem som jeg ser er med i opløbet er tidligere vindere. Tom Hooper, Bigelow og naturligvis Spielberg.
udvalget til Oscaren sagtens kan gå imod strømmen. De vælger det som de oprigtigt mener er de bedste film uden at skele til hvad anmelderne mener om dem.
Jo, men de udvalgte er altid nogle film der har fået fine ord med på vejen. De 6000 i komiteen rammer ihvertfald pænt meget de film, kritikerne også synes om. Mere eller mindre, som sagt. Dermed ikke sagt, at den bedst-anmeldte film også pr.def vinder oscar'en.
Jep, Kings Speech vandt, men den var også velmodtaget og god, så det kunne man forsvare, men den var (for mig) slet ikke den bedste film, men sådan vil det altid være.
Nu kan det godt være at jeg er lidt for meget flueknepper, men kan vi ikke lade være med at kalde det et udvalg eller en komite? Udvalg eller komiteer har næppe 6.000 medlemmer.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Disse 15 dokumentarfilm skal kæmpe om de 5 Oscar-nomineringer:
“Ai Weiwei: Never Sorry,” Never Sorry LLC “Bully,” The Bully Project LLC “Chasing Ice,” Exposure “Detropia,” Loki Films “Ethel,” Moxie Firecracker Films “5 Broken Cameras,” Guy DVD Films “The Gatekeepers,” Les Films du Poisson, Dror Moreh Productions, Cinephil “The House I Live In,” Charlotte Street Films, LLC “How to Survive a Plague,” How to Survive a Plague LLC “The Imposter,” Imposter Pictures Ltd. “The Invisible War,” Chain Camera Pictures “Mea Maxima Culpa: Silence in the House of God,” Jigsaw Productions in association with Wider Film Projects and Below the Radar Films “Searching for Sugar Man,” Red Box Films “This Is Not a Film,” Wide Management “The Waiting Room,” Open’hood, Inc.
#42 Jeg regner skam heller ikke i absoluter. Det er naturligt nok, at når der er 6000 medlemmer så vil der være en vis konsensus.
Når vi kommer længere frem i Oscarræset bliver spørgsmålet heller ikke så meget hvem der bliver nomineret, men hvem der vinder. Det er i høj grad her, at jeg synes at akademiet går deres helt egne veje. Eksemplet med The King's Speech og Social Network skulle mere ses i lyset af at akademiet altså holdte fast i deres egen overbevisning med hvad de syntes var den bedste film. Den var stadigvæk godt anmeldt,ja. Havde de dog valgt at følge kritikerne, ville The Social Network have været den klare vinder.
Så alt i alt er vi ikke uenige. Det er blot de små nuancer jeg kommenterer.
#41 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
Hvad jeg mener er, at dem der sidder i udvalget til Oscaren sagtens kan gå imod strømmen. De vælger det som de oprigtigt mener er de bedste film uden at skele til hvad anmelderne mener om dem.
Det ses ofte i skuespilskategorierne og nu når de har udvidet antallet af bedste film, så slipper en film som Extremely Loud også med (selv om den fik en kølig modtagelse).
De sidste par år har også vist, at de er gået over til at give mere traditionelle film prisen for bedste film. The King's Speech og The Artist er hvad jeg vil kalde traditionelle film.
Især The King's Speech var en skelsættende sejr. The Social Network var årets absolut bedst anmeldte film og vandt alle kritikerpriser. Da branchen skulle uddele priser faldt valget dog på den mere konservative film, som fra dette punkt vandt.
Lige i år tror jeg vi får et mere jævnt år. Mange af dem som jeg ser er med i opløbet er tidligere vindere. Tom Hooper, Bigelow og naturligvis Spielberg.
#42 Ispep 11 år siden
Jo, men de udvalgte er altid nogle film der har fået fine ord med på vejen. De 6000 i komiteen rammer ihvertfald pænt meget de film, kritikerne også synes om. Mere eller mindre, som sagt. Dermed ikke sagt, at den bedst-anmeldte film også pr.def vinder oscar'en.
Jep, Kings Speech vandt, men den var også velmodtaget og god, så det kunne man forsvare, men den var (for mig) slet ikke den bedste film, men sådan vil det altid være.
#43 frahm-2 11 år siden
Nu kan det godt være at jeg er lidt for meget flueknepper, men kan vi ikke lade være med at kalde det et udvalg eller en komite? Udvalg eller komiteer har næppe 6.000 medlemmer.
#44 MMB 11 år siden
#45 MMB 11 år siden
“Ai Weiwei: Never Sorry,” Never Sorry LLC
“Bully,” The Bully Project LLC
“Chasing Ice,” Exposure
“Detropia,” Loki Films
“Ethel,” Moxie Firecracker Films
“5 Broken Cameras,” Guy DVD Films
“The Gatekeepers,” Les Films du Poisson, Dror Moreh Productions, Cinephil
“The House I Live In,” Charlotte Street Films, LLC
“How to Survive a Plague,” How to Survive a Plague LLC
“The Imposter,” Imposter Pictures Ltd.
“The Invisible War,” Chain Camera Pictures
“Mea Maxima Culpa: Silence in the House of God,” Jigsaw Productions in association with
Wider Film Projects and Below the Radar Films
“Searching for Sugar Man,” Red Box Films
“This Is Not a Film,” Wide Management
“The Waiting Room,” Open’hood, Inc.
#46 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
Når vi kommer længere frem i Oscarræset bliver spørgsmålet heller ikke så meget hvem der bliver nomineret, men hvem der vinder. Det er i høj grad her, at jeg synes at akademiet går deres helt egne veje. Eksemplet med The King's Speech og Social Network skulle mere ses i lyset af at akademiet altså holdte fast i deres egen overbevisning med hvad de syntes var den bedste film. Den var stadigvæk godt anmeldt,ja. Havde de dog valgt at følge kritikerne, ville The Social Network have været den klare vinder.
Så alt i alt er vi ikke uenige. Det er blot de små nuancer jeg kommenterer.
#47 Babushka 11 år siden
#48 MMB 11 år siden
#49 Frederik 11 år siden
Så har du ikke set mange film :)
#50 Ispep 11 år siden
Jeps :D