# 9 På engelsk (i hvert fald da jeg gik der) har man obligatoriske fag i alt fra grammatik, sprog-videnskab, old-engelsk, historie, oversættelse, samfundsfag og litteratur - det er vidt forskellige områder, og det er sjældent, man mestrer dem alle lige godt.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Synes da ellers jeg var ok forberedt, men det var et lidt "uventet" eksamens-sæt der kom, savnede nogle flere typeopgaver, som man så i alle de foregående sæt. 3 point...Damn...
#9 Det kan jo ske, da jeg var ved at blive datamatiker kom jeg til en eksamen hvor jeg først forstod hele den ligning jeg var igang med at bevise, 2 min inden jeg skulle ind til selve eksamen. Jeg synes faget var mega interessant og jeg synes også selv jeg havde lagt mig i selen for at forstå alt, men som sagt 2 min før selve eksamen kom åbenbaringen først.
#9 - Langt de fleste studier har obligatoriske fag, og langt de fleste studier har nogle kedelige iblandt dem, som man simpelthen skal igennem. Lagoni og jeg læser engelsk, som chandler åbenbart også har gjort, og der er bestemt en række obligatoriske fag, der er mindre spændende. Tag for eksempel grammatik, som jeg mirakuløst overlevede med et 6-tal her i sommers. Det er et fag, der på trods af, at jeg interesserer mig for engelsk, ikke siger mig en skid. Ved ikke hviken slags studie, der tillader dig udelukkende at vælge efter interesseområder, men jeg tror det er de færreste studier, hvor alle fagene er lige interessant - og hvis man så ikke har den bedste selvdsciplin kan det være svært at motivere sig selv til at give en skalde i de fag, der er mindre interessant. Specielt når man istedet kan læse op til de interessante fag. Det er i hvert fald det problem jeg personligt har, og det er det problem jeg de fleste oplever.
Det lykkedes mig aldrig at bestå ejendomsret på jurastudiet, og da jeg var dumpet i mit 2. (og sidste) forsøg, var jeg helt nede i kælderen i 2 dage, indtil jeg fandt ud af, at der ikke var tale om en stopprøve! Derefter var jeg bare lettet.
Mht. det med at få et skidt resultat til en eksamen, som man selv syntes gik godt: Jeg har en forunderlig evne til at skyde ved siden af hver gang. Når jeg synes, det er gået fint, får jeg som regel en skidt karakter, og når jeg så fornemmer, at det er gået skidt, så kvitterer eksaminatoren gerne med en overraskende høj karakter.
Det betyder, at jeg for det meste er lidt mellemfornøjet lige efter en eksamen, fordi jeg ikke ved, hvad jeg skal tro. :)
Havde du kun to forsøg til at bestå? Mener da vi har tre og hvis det går helt galt, kan man søge om dispensation (så man kan ha' maks 6 forsøg i alt). Selv om det ikke er en stopprøve, skal den så ikke beståes på et eller andet tidspunkt..? Går ud fra stopprøver er det samme som førsteårsprøver?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#17 I realiteten kunne jeg godt have prøvet en gang mere, men så skulle jeg have udskudt min overbygning, fordi bac.jur. og cand.jur formelt er to forskellige uddannelser, som man ikke kan være indskrevet på samtidig.
Og nej, på jurastudiet i København er det kun fagene på 1. år, som alle skal bestås. (Jeg troede fejlagtigt, at det gjaldt alle fag på bachelor-studiet) Derefter er det nok bare at have et gennemsnit for året på mindst 6.
Jeg syntes, samfundsfag var det mest røvsyge fag i verden (og vores lærer gjorde ikke meget til at gøre det bedre), men jeg fik da stadig et 7-tal.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#11 chandler75 18 år siden
#12 jessup 18 år siden
#13 filmz-Orion 18 år siden
#14 cyberzed 18 år siden
#15 ks 18 år siden
#16 Outbound Sith 18 år siden
Mht. det med at få et skidt resultat til en eksamen, som man selv syntes gik godt: Jeg har en forunderlig evne til at skyde ved siden af hver gang. Når jeg synes, det er gået fint, får jeg som regel en skidt karakter, og når jeg så fornemmer, at det er gået skidt, så kvitterer eksaminatoren gerne med en overraskende høj karakter.
Det betyder, at jeg for det meste er lidt mellemfornøjet lige efter en eksamen, fordi jeg ikke ved, hvad jeg skal tro. :)
Fox Mulder
#17 lagoni 18 år siden
#18 Outbound Sith 18 år siden
Og nej, på jurastudiet i København er det kun fagene på 1. år, som alle skal bestås. (Jeg troede fejlagtigt, at det gjaldt alle fag på bachelor-studiet) Derefter er det nok bare at have et gennemsnit for året på mindst 6.
Fox Mulder
#19 filmz-yoshimura 18 år siden
Jeg syntes, samfundsfag var det mest røvsyge fag i verden (og vores lærer gjorde ikke meget til at gøre det bedre), men jeg fik da stadig et 7-tal.
#20 lagoni 18 år siden