Gravatar

#31 dolphinfriendly 18 år siden

#30 Du har helt ret mht "at lære at studere", det er en tilstand man skal ind i...og finde ud af hvad man skal fokusere på.

Gravatar

#32 e-male 18 år siden

Jeg har aldrig selv dumpet noget fag og ligger rimelig stabilt på de to-ciffrede karakterer, hvilket lang hen ad vejen skyldes hårdt arbejde og min interesse for det jeg laver.
Ikke desto mindre kan jeg ikke være mere uenig i at det er nok for at undgå at dumpe. Jeg oplever i høj grad, at det også ofte afhænger af, om man har en god lærebog og/eller en god lærer til at formidle stoffet. Ligesom en del andre har nævnt, er der også stadig de obligatoriske fag som ikke alle ligger lige indenfor ens interesser.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#33 Scherlund 18 år siden

Personligt har jeg ikke dumpet fag nogen fag på min nuværende uddannelse (cand.oecon). Men som mange af de andre siger så skal man ikke forvente at bestå alle fag i alle forsøg. For mig er den karakter jeg er gladest for et 7-tal (succes kriterium var et 6-tal) i økonomisk samfundsbeskrivelse og den jeg er mest skuffet over er et 10-tal i matematik (her regnede jeg med 11 eller 13). Det er selvfølgelig altid surt at dumpe når man blot mangler 3 point. Men der er vitterlig ikke andet at gøre end at komme op på hesten igen og få læst op til reeksamen. Jeg har en fin aftale med dem jeg læser med. Jeg hjælper dem i de fag jeg består og de dumper og omvendt.

At man blot skal tage sig sammen for at bestå er vist et definitionsspørgsmål. Hvis man vitterligt ikke kan finde ud af faget, så kan det være meget svært at bestå selvom man læser 10 timer om dagen indtil eksamen.

Om det er valgfag eller obligatoriske fag er der ikke den store forskel. Selvom jeg fandt mange af fagene på ingeniør studiet spændende og interessante så valgte jeg at droppe ud at to grunde. Et var at vores studieordning blev ændret i en helt anden retning end jeg meldte mig til. 2 jeg indså jeg slet ikke var stærk nok i matematikken. Ja jeg kunne godt have bestået ved noget udenad lære men det ændre ikke på at jeg på ingen måde kunne forstå og da slet ikke bruge det til noget.

Mit råd er at være sur en dag eller to. Drik dig muligvis i hegnet med nogen venner. Bagefter er der ikke andet for at læse så godt du kan til reeksamen og få mindst de 3 point mere. Nu ved du hvad der forventes, samt hvad du kan. Så er det bare at kunne en del opgave mere. Snak eventuelt med din lærer om hvad der var forkert i din opgave og arbejd intensivt på de områder.
Gravatar

#34 filmz-jonasgr 18 år siden

Jeg har også oplevet at dumpe et par gange. Du skal også tænke på at det er mennesker som sidder og retter dine opgaver, og nogle gange er de bare ikke enige med hvad du skriver. Nogle går også meget op i det grammatiske. Hvad der så er rigtigt og forkert grammatisk, er jo altid en smagssag.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#35 Yoda 18 år siden

Hvad der så er rigtigt og forkert grammatisk, er jo altid en smagssag.

Den kommentar skal du vidst lige uddybe!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#36 Outbound Sith 18 år siden

"This is not 'Nam. This is grammar. There are rules!" :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#37 filmz-Kadann 18 år siden

#36 -

Haha!
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#38 tiany 18 år siden

jeg er selv dumpet 2 gange i regnskab og finansering, på HA. tog det ikke så tungt var godt klar over at det var fag jeg ikke kunne.
Min lærer var da også meget forundret da jeg sagde tak for en 03 karakter i regnskab.
Har ikke orket at tage fagene om ved det ikke bliver bedre og jeg regner ikke med at få brug for fagene i mit fremtidige job.

Men når det er første gang i sin skole tid man prøver at dumpe, så trækker man da lige vejret dybt en gang.
Valar morghulis
Gravatar

#39 filmz-Orion 18 år siden

Problemet ved mit studie er så, at vi skal simpelthen bestå alt. Der er no mercy.
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#40 filmz-yoshimura 18 år siden

#39 Nøjagtigt som det burde være på alle studier. Det er trods alt ikke en SFO, men en videregående uddannelse.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: