Gravatar

#1 filmz-Orion 18 år siden

Ja, jeg dumpede så endnu engang i dag i et fag, der hedder noget så spændende som: "Differentialligninger og numeriske metoder", med kun 3 point! Det er satme nederen. Hvordan tackler I andre, jer som går/gik på universitetet, at dumpe? Personligt synes jeg, at det gør lige nas hver gang :/ Er totalt nede i kælderen lige nu, havde regnet med at denne her eksamen var hjemme.
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#2 Patriarch 18 år siden

Jeg har heldigvis aldrig dumpet, men jeg kan snildtsætte mig ind i hvor absolut nedtur det ville være. Den frygt man har når man venter på at få svar bunder jo netop i den nedtur! Så jeg føler med dig!

Op med humøret og husk... Du skal ikke om "differential ligninger og numeriske metoder" for at sidde i kasse i netto! :D

Sæt en god film på og æd et eller andet fedende.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 filmz-kaotmus 18 år siden

Ja, husk på at det du bliver testet i til eksamen på universitetet er så uendeligt langt fra hvad der afgør om du til den tid er god til dit job eller ej!

(af samme grund er jeg ret kritisk over for universiteterne i deres nuværende form, selv om jeg selv arbejder på et)
Gravatar

#4 lagoni 18 år siden

Jeg dumpede en enkelt i sommers og jeg blev da ikke just glad, men det gik mig ikke så meget på som jeg troede det ville gøre. Jeg har ikke selv særlig stor tiltro til mine akademiske evner, så forbereder mig altid på at dumpe mindst halvdelen og er indtil videre kun blevet positivt overrasket :) Men kan godt se hvor træls det er for dem der dumper flere i samme omgang eller er i gang med deres 4. forsøg. At man selv synes man er lidt dum, er den bedste løsning - dog nok ikke en der skal anbefales :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#5 bobber 18 år siden

Jeg prøvede det for første gang her til januar: Jeg sagde "sådan noget møg, og så må vi prøve igen næste gang". Det er bare noget der sker, og jeg tror de fleste der går på universitetet kommer ud for det en gang eller flere. Lad det ikke gå dig på. Man får jo for det meste en ny chance for at gøre det bedre alligevel. Men rådet som #2 kommer med virker jo altid, uanset hvad man kommer ud for, og det er jo altid rart at have en undskyldning for at se film og æde usundt.
Don't Panic
Gravatar

#6 lagoni 18 år siden

Lige en tilføjelse; jeg kan sagtens forstå hvor surt det må være at dumpe noget man syntes gik godt - jeg fik selv en lav karakter i et valgfag nu her og selv om jeg bare gerne ville bestå, blev jeg alligevel ret skuffet, da jeg selv syntes det var gået bedre.

Men jeg slap for at tage den om i det mindste, det var egentlig det der irriterede mig mest ved at dumpe i sommers, at jeg igen skulle bruge tid på at læse op. At faget så viste sig at være ret interessant da jeg havde god tid til at læse, var så bare en uventet bonus.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#7 McPeter 18 år siden

Jeg er heldigvis kun dumpet én gang.

Fik et "du bestod jo næsten" i en bestået/ikke-bestået eksamen, så det tolker jeg som ikke-bestået pil-op - hvor nederen er det ikke! :-D

Den jeg missede var International Erhversret, sådan noget jura noget. Tog sygeeksamen et par måneder senere. Heldigvis var vi 4 der var dumpet, så vi lavede en studiegruppe så vi kunne hjælpe hinanden med at bestå 2.gang. Det fungerede faktisk rigtigt godt og jeg må indrømme at jeg fik meget større indsigt og forståelse for stoffet i løbet af den 2. eksamenslæsning - så helt spild af tid var det altså ikke.

Mit råd må derfor være at du ka prøve at finde andre der er dumpet og så læse til re-eksamen med dem. Eller evt. få en af dine venner der bestod til at hjælpe dig med at komme godt ind i stoffet - det er utroligt hvad folk er villige til at hjælpe med for et par øl i fredagsbaren. ;-)

Husk også på at du er ikke hverken den første eller sidste der har prøvet det - du skal nok komme op på hesten igen!

Held og lykke fremover!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#8 chandler75 18 år siden

Jeg tror, jeg dumpede tre gange under min uddannelse (engelsk cand. mag). De to af gangene var i grammatik (og nu er jeg ansvarlig for korrektur på Filmz - oh skæbnens ironi).

Det værste var, at jeg var kommet så langt bagud med mine eksamener, at SU'en røg i et semester, hvilket godt kunne mærkes...

3. gang fik jeg sneget mig "helt op" på et 8-tal - ikke fordi jeg forstod væsentligt mere, men fordi jeg havde fundet ud af, at man bare skulle slæbe fire mapper noter med - så skulle svaret på eksamensspørgsmålet nok findes et sted i mellem.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 18 år siden

Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvordan man kan dumpe til eksamen, når man selv har valgt sit fag.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#10 rasser 18 år siden

#9 Interessant udtalelse. Det afhaenger vel ogsaa af intelligens, forberedelsesevne (selvdisciplin), en lille smule held, samt hovedsagligt hvilket studie man gaar paa.

To af fagene paa min overbygning havde eksamensgennemsnit paa 4,4-4,6. Sammenligner man med en af de mere humanistiske retninger paa mit studie, har den snit paa 9,0 for hele overbygningen.

Skriv ny kommentar: