#15170 Ja mht. lyden i 70'erne, så var det netop den tids forsøg på at dæmpe alt med tykke tæpper som gjorde, at lyden på Darkness i 30 år ikke var forløst nok og Weinbergs trummer aldrig rigtig kom til sin ret. Det rettede den remasterede udgave heldigvis op på.
Det vil jeg glæde mig til at høre forskellen på, når jeg får købt SE udgivelsen. :)
SIR Ridley Scott (15171) skrev:
The River blev optaget i The New York Power Station og havde en helt anden klang, som især gav et formidabelt guitar lydtæppe
Det høres tydeligst på The Ties That Bind, [url= lead guitarerne ubesværet[/url] væver sig ind mellem hinanden. At få The River remastered vil være fantastisk :)
Ja man kan tydeligt høre forskel i lyden mht. forholdene de to albums er produceret under. Lyden ifht. guitarene får i hvert fald en mere fyldig klang, som jeg lige umiddelbart hører det og fungerer både som fundament for sangen, men er også i stand til at være sin egen eksistens. Det lyder måske noget kringlet forklaret, men jeg kan ikke rigtig definere det bedre. En remastered udgave af "The River" bliver vel også den næste i rækken. Jeg har i hvert fald svært ved at forestille mig, at det album ikke skulle blive opgraderet, da det er min opfattelse, at "The River" er et af de legendariske/mest værdsatte Springsteen albums.
Og ja, faneme synd Clarence skulle lide de sidste år :(
Apropos integritet omkring værdier, så selvom Obama ER Bruces kandidat, så er han ikke tilfreds nok med resultaterne de sidste 4 år og vil ikke direkte arbejde for Obama denne gang som sidst, men vil stå på sidelinien og markere sig med de tydelige budskaber fra Wrecking Ball.
Det tror jeg også er en klog beslutning fra Springsteens side, mht. at komme ud med sine egne budskaber, da Obama har meget svære arbejdsbetingelser i det politiske minefelt han befinder sig i. Men jeg synes dog alligevel, at Obama her på det sidste har fået trumfet nogle ting igennem, hvor healt care ordningen vel er hans største triumf, som viser at han kan få ændret landet i en mere social retning. Så på den anden side skal man måske også være lidt mere tålmodig med Obama, men det kan jeg dog sagtens forstå folk ikke er, når man tænker på hvilken tilstand landet befinder sig i på nuværende tidspunkt.
I øvrigt morsomt, at New Jerseys republikanske guvernør er kæmpe fan af Bruce og har set 129 koncerter, men Bruce vil ikke værdige ham et ord:
Hehe, ja det virker jo fuldstændig absurd, at Chris Christie er mega fan af Springsteen, når man tænker på hvor langt væk de ligger fra hinanden på det politiske spektre. Kan derfor sagtens forstå, at Bruce ikke vil sættes i forbindelse med guvenøren med den politik han lægger for dagen.
I øvrigt kan jeg slet ikke tage Christie seriøst. Han har altid mindet mig om en blanding af borgmester Quimby fra "The Simpson" og en af Tony Sopranos håndlangere. :D
Jeg vil lige vende tilbage til tråden igen, når jeg har fået hørt de andre albums fra boxsettet igennem. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Enig med Obama. Han har haft det svært og så skal man ikke fratage ham, at han vel faktisk er den eneste, som er lykkedes til UG med en hjælpepakke. Han reddede jo faktisk den amerikanske bilindustri, ved at give dem en stor håndsrækning og derefter kræve rigtig meget "den anden vej". Og hvad er der sket? Den nye fokus på mindre biler, andre segmenter og livremmen ind har i den grad boostet industrien og nu er selv Detroit på vej tilbage. Det er fantastisk godt gået.
Og tilbage til dine ord om The River, som jeg kun kan understøtte. Ja The River vil jeg sige er "den sidste" essentielle i "trilogien", som mangler opdateringen. Derudover så jeg gerne Greetings og The Wild The Innocent få behandlingen også da flertallet af numrene fra disse er på højde med de tre albums.
Jeg er ikke sindssygt meget inde i repertoiret som sådan, selvom jeg har en del udgivelser, men et af mine absolut yndlingsalbums er til stadighed Nebraska. (Har nævnt det før..) Elsker historierne og den nedtonede måde de bliver fremført på. Det er et album der er blevet spillet til ukendelighed gennem mangen en lørdags rengøring af huset!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#4 Også et album jeg snart må komme til på min genhørsliste :)
Det forlyder, at Tom Morello allerede HAR været i studio og leveret et par soli til Springsteen kommende?!?! album, som skulle være et guitaralbum Bruce arbejder på mellem tour'ens pauser.
Her et eksempel fra deres tidligere arbejde, rock'n'roll hall of fame Ghost of Tom Joad, hvor guitar arbejdet begynder omkring 3:43 og igen mod slutningen
#1 Richard Burton 12 år siden
Link til design af scene og hvad der gik forud:
http://livedesignonline.com/concerts/0711_ravitz_b...
#2 NightHawk 12 år siden
Det vil jeg glæde mig til at høre forskellen på, når jeg får købt SE udgivelsen. :)
Ja man kan tydeligt høre forskel i lyden mht. forholdene de to albums er produceret under. Lyden ifht. guitarene får i hvert fald en mere fyldig klang, som jeg lige umiddelbart hører det og fungerer både som fundament for sangen, men er også i stand til at være sin egen eksistens. Det lyder måske noget kringlet forklaret, men jeg kan ikke rigtig definere det bedre. En remastered udgave af "The River" bliver vel også den næste i rækken. Jeg har i hvert fald svært ved at forestille mig, at det album ikke skulle blive opgraderet, da det er min opfattelse, at "The River" er et af de legendariske/mest værdsatte Springsteen albums.
Det tror jeg også er en klog beslutning fra Springsteens side, mht. at komme ud med sine egne budskaber, da Obama har meget svære arbejdsbetingelser i det politiske minefelt han befinder sig i. Men jeg synes dog alligevel, at Obama her på det sidste har fået trumfet nogle ting igennem, hvor healt care ordningen vel er hans største triumf, som viser at han kan få ændret landet i en mere social retning. Så på den anden side skal man måske også være lidt mere tålmodig med Obama, men det kan jeg dog sagtens forstå folk ikke er, når man tænker på hvilken tilstand landet befinder sig i på nuværende tidspunkt.
Hehe, ja det virker jo fuldstændig absurd, at Chris Christie er mega fan af Springsteen, når man tænker på hvor langt væk de ligger fra hinanden på det politiske spektre. Kan derfor sagtens forstå, at Bruce ikke vil sættes i forbindelse med guvenøren med den politik han lægger for dagen.
I øvrigt kan jeg slet ikke tage Christie seriøst. Han har altid mindet mig om en blanding af borgmester Quimby fra "The Simpson" og en af Tony Sopranos håndlangere. :D
Jeg vil lige vende tilbage til tråden igen, når jeg har fået hørt de andre albums fra boxsettet igennem. :)
#3 Richard Burton 12 år siden
Og tilbage til dine ord om The River, som jeg kun kan understøtte. Ja The River vil jeg sige er "den sidste" essentielle i "trilogien", som mangler opdateringen. Derudover så jeg gerne Greetings og The Wild The Innocent få behandlingen også da flertallet af numrene fra disse er på højde med de tre albums.
Glæder mig til at høre mere om dine lyt :)
#4 davenport 12 år siden
Elsker historierne og den nedtonede måde de bliver fremført på. Det er et album der er blevet spillet til ukendelighed gennem mangen en lørdags rengøring af huset!
#5 Richard Burton 12 år siden
Det forlyder, at Tom Morello allerede HAR været i studio og leveret et par soli til Springsteen kommende?!?! album, som skulle være et guitaralbum Bruce arbejder på mellem tour'ens pauser.
Her et eksempel fra deres tidligere arbejde, rock'n'roll hall of fame Ghost of Tom Joad, hvor guitar arbejdet begynder omkring 3:43 og igen mod slutningen
#6 Takfornu 12 år siden
#7 Richard Burton 12 år siden
#8 Takfornu 12 år siden
#9 Richard Burton 12 år siden
#10 Richard Burton 12 år siden