Havde Abu Satan og resten af hans slæng været integreret i Danmark og respekteret danske værdier og prædiket ud fra dansk retsbevidsthed, så havde muslimer rystet på skuldrene af tegningerne i Danmark og 5. kolonne svinene ikke rejst ned og snigløbet Danmark.
Men jo, den glødende ambolt virker :) Hvor er Jack Bauer når man har brug for ham ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#161 Jack Bauer?! Næh, vi skulle hellere finde MacGyver. Han ville først proppe en masse pulver med bly, jern og andre delikate metaller op i røven på laban. Derefter ville han tilsætte sin egen hjemmelavede fusionreaktor, som fik metallerne i hans røv til at smelte sammen til splinterny, glødende armbolt af bedste kvalitet ;)
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
The Insider: Jeg er helt enig med dig, i de ting du skriver :) Personligt er jeg selv træt af at høre om, at islam skulle være roden til alt ondt. Den er ikke mere fejlbarlig end så mange andre religioner. Det er måden man tolker den, på den er gal med. Jeg mener heller ikke at folk skal blive så hysteriske, at fordi nogle muslimer (IKKE bosiddende i DK) brænder Dannebro, så må de alle være sådan. Da Dansk Folkeparti blev valgt ind i regeringen, var der mange lande der mente at alle danskere var racister, for det var hvad de havde hørt i medierne. Det er det samme visse muslimer mener om os nu, pga den måde medierne og visse imamer fremstiller os.
Som jeg har skrevet i en anden tråd, så forstår jeg ikke hvorfor de karikaturer af Muhammed skulle i Jyllands Posten. Jeg er efterfølgende blevet informeret om ,at det var fordi at tegnerne ikke selv turde at lægge navn til dem i en bog. Sådan skal det selvfølgelig heller ikke være. Men hvorfor tegningerne i første omgang skulle laves, det forstår jeg ikke. Jeg synes at det er for dumt, da det jo netop ikke, inden for islam, er tilladt at afbillede Muhammed. I princippet er det jo egentlig fint nok, men man må da have haft en fornemmelse af, at reaktionen kunne blive voldsom. Dermed for jeg en fornemmelse af at de er blevet gjodt, som en direkte provokation -altså at tegningerne overhovedet er blevet lavet.
Som noget positivt må jeg jo erkende at det har åbnet op for nogle ting. Bl.a. at visse imamer er temmelig tve-tungede, og også en debat om genrel ytringsfrihed i alle lande (Om ikke andet, så ihvertfald Europa)
Davenport: For det 1. : #10 Så du mener, at hvis de må så må vi ihvertfald også? Det er da en lidt barnlig indstilling at have. For det 2. : Dansk Folkeparti har da bestemt fået fremmedfjendsk-heden til at bluse op. For noget tid siden læste jeg et interview i Ud & Se, med Omar Marzouk. Her blev han spurgt om han havde mærket meget til racisme. Her sagde han så at det ikke var omkring da han var 15 år. Han ville ikke pege fingre af nogen, men det lige der omkring at D.F. opstod.
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Fra CNN.com: "Norwegian ambassador to Syria, Svein Sevj, [...] said the embassy had asked Syria for more security but did not receive it." Du spurgte om de ville ha' krig... Ja, jeg ved sgu snart ikke.
+
Igen fra CNN.com: "CNN has chosen to not show the cartoons out of respect for Islam" Åh, hvor jeg dog elsker den amerikanske presse(!)
# 164 Nu har jeg aldrig læst Koranen, men ifølge dagens udgave af Søndagsavisen står der intet sted i Koranen at det er forbudt at lave og vise billeder af Muhammed...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Amerikanerne viser deres respekt overfor Islam ved at invadere deres lande, sætte sig på olien og trække et demokrati ned over hovedet på dem. For det vil de jo gerne have.
#161 filmz-Bruce 19 år siden
Havde Abu Satan og resten af hans slæng været integreret i Danmark og respekteret danske værdier og prædiket ud fra dansk retsbevidsthed, så havde muslimer rystet på skuldrene af tegningerne i Danmark og 5. kolonne svinene ikke rejst ned og snigløbet Danmark.
Men jo, den glødende ambolt virker :) Hvor er Jack Bauer når man har brug for ham ;)
#162 filmz-wetfox 19 år siden
1280x1024
Hjemmekræeret Wallpaper med Læserbrev
#163 e-male 19 år siden
Jack Bauer?! Næh, vi skulle hellere finde MacGyver. Han ville først proppe en masse pulver med bly, jern og andre delikate metaller op i røven på laban. Derefter ville han tilsætte sin egen hjemmelavede fusionreaktor, som fik metallerne i hans røv til at smelte sammen til splinterny, glødende armbolt af bedste kvalitet ;)
#164 filmz-Asta 19 år siden
Personligt er jeg selv træt af at høre om, at islam skulle være roden til alt ondt. Den er ikke mere fejlbarlig end så mange andre religioner. Det er måden man tolker den, på den er gal med.
Jeg mener heller ikke at folk skal blive så hysteriske, at fordi nogle muslimer (IKKE bosiddende i DK) brænder Dannebro, så må de alle være sådan. Da Dansk Folkeparti blev valgt ind i regeringen, var der mange lande der mente at alle danskere var racister, for det var hvad de havde hørt i medierne. Det er det samme visse muslimer mener om os nu, pga den måde medierne
og visse imamer fremstiller os.
Som jeg har skrevet i en anden tråd, så forstår jeg ikke hvorfor de karikaturer af Muhammed skulle i Jyllands Posten.
Jeg er efterfølgende blevet informeret om ,at det var fordi at tegnerne ikke selv turde at lægge navn til dem i en bog.
Sådan skal det selvfølgelig heller ikke være. Men hvorfor tegningerne i første omgang skulle laves, det forstår jeg ikke.
Jeg synes at det er for dumt, da det jo netop ikke, inden for islam, er tilladt at afbillede Muhammed.
I princippet er det jo egentlig fint nok, men man må da have haft en fornemmelse af, at reaktionen kunne blive voldsom.
Dermed for jeg en fornemmelse af at de er blevet gjodt, som en direkte provokation -altså at tegningerne overhovedet er blevet lavet.
Som noget positivt må jeg jo erkende at det har åbnet op for nogle ting. Bl.a. at visse imamer er temmelig tve-tungede, og også en debat om genrel ytringsfrihed i alle lande (Om ikke andet, så ihvertfald Europa)
Davenport: For det 1. : #10 Så du mener, at hvis de må så må vi ihvertfald også? Det er da en lidt barnlig indstilling at have.
For det 2. : Dansk Folkeparti har da bestemt fået fremmedfjendsk-heden til at bluse op. For noget tid siden læste jeg et interview i Ud & Se, med Omar Marzouk. Her blev han spurgt om han havde mærket meget til racisme. Her sagde han så at det ikke var omkring da han var 15 år. Han ville ikke pege fingre af nogen, men det lige der omkring at D.F. opstod.
#165 filmz-darthfrede 19 år siden
Fra CNN.com:
"Norwegian ambassador to Syria, Svein Sevj, [...] said the embassy had asked Syria for more security but did not receive it."
Du spurgte om de ville ha' krig... Ja, jeg ved sgu snart ikke.
+
Igen fra CNN.com:
"CNN has chosen to not show the cartoons out of respect for Islam"
Åh, hvor jeg dog elsker den amerikanske presse(!)
#166 chandler75 19 år siden
#167 e-male 19 år siden
ej, hvor fedt at finde ud af det nu! Bare rolig, der er nok nogle imamer, der får skrevet en ny version i løbet af ingen tid.
Jeg synes det er meget godt initiativ at den danske presse nu agerer som "bug"-hunters for islam. :o)
#168 filmz-playstation 19 år siden
#169 filmz-Asta 19 år siden
http://da.wikipedia.org/wiki/Muhammed-tegningerne
#170 filmz-Bruce 19 år siden