For lige at vende helt tilbage til #1: "Som alle ved står Danmark med et problem. Vores eksportmarked er truet pga. vores standpunkt ifm. vores ytringsfrihed."
Nej - jeg vil sige du giver efter for presset. Vi har et problem på grund af primitive mennesker, ikke fordi vi bruger vores begrænsede ytringsfrihed. Og nu er jeg endnu mere pisset af når vores idiot politikere siger at vi andre ikke må sige hvad vi vil om religion, og at der love som skal straffe os hvis vi gør det - HVAD? Hvorfor fanden det?! Det er en ting hvis individer gerne vil vise respekt over for andre - men at staten diktere det? Så bliver det jo ikke respekt - så bliver det bare hykleri for ikke at bliver straffet. Tænk lige over hvad religion er : Nogen tror på en Gud - der er INTET SOM KAN BEVISE at en gud findes - deraf navnet tro - men ikke alene har nogen opfundet en gud, de opfinder også en masse regler som denne gud skal have fundet på - og det skal vi respektere? Næ nej - ynke måske, fordi de ikke har fået den psykolog hjælp de åbenbart har brug for - foragt fordi de ikke kan klare at blive voksne uden at opfinde et psykologisk støtte hjul - måske tolerance hvis de bliver i deres eget hjem og ikke plager mig med det - men respekt! Ikke en skid - i bedste fald truer de mig på min ytrings og meningsfrihed i værste fald på min person (jf. den danske pølsemand der blev overfaldet fordi han sælger "urene" pølser). Skal denne her planet have en fremtid skal det være uden religion - folk skal gøre hvad de gør, fordi de har mod og åndsnærværelse til at gøre det - ikke fordi det overnaturligt væsen har påbudt dem det.
De egyptiske myndigheder sagde søndag, at den danske regering må lægge en hård linje over for de danske medier for at formilde muslimer, der er blevet fornærmet over Jyllands-Postens tegninger af profeten Muhammed.
Knep jer i r....
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Håber virkelig at vi får inført samme lov som Frankrig, der gør, at man kan smide Imamer der bevist har til sinde, at skade det land de nu er bosat i ud af selvsamme land.
Sådanne udtalelser kom Pia K med for et par dage siden, og dagen efter fortalte tv-avisen at der blev spredt rygter om at Danmark ville smide imamerne ud... dette har blot givet grupperne af fundamentalistiske muslimer endnu et motiv til at piske en stemning op..
Pointen er at jeg VIRKELIG ikke fatter al den snak om udvisninger af imamer og om at at stoppe VORES støtte til de arabiske lande.. det kan da ikke på NOGEN SOM HELST MÅDE hjælpe til at få situationen under kontrol!..tværtimod!..
lad os nu for fanden da opføre os som civiliserede mennesker (som vi jo påstår vi er) og vise vejen frem!
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Før den 10. januar var HELE den sag ved at være glemt (diplomatiet kørte og virkede!), indtil selvpromoverede talerør for muslimerne i Danmark, såkaldte imam'er, så det som deres pligt at rejse ned til deres hyggelige hjemstavn og genoplive sagen. Så rullede bolden. Så kom boykotten, fyringerne, ambassade afbrændinger og nu kraftedeme vold mod pølsemænd?!?!
Derudover siger imam'erne eet til danske medier noget andet til udenlandske medier. Slå op i Karnov og se hvad dansk jura siger om det som imam'erne har foretaget sig. Det hedder kort sagt "landsforræderi". Man har med vilje skadet Danmark.
Når dette "køler ned", er jeg helt sikker på regeringen allerede har en slagplan parat og de har alle de bevismaterialer som skal bruges for at uskadeliggøre de "svin" (ja de er at sammenligne med urene svin!), dvs. retsforfølge dem og evt. udvise dem. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi regnet med at Pia K's udtalelser kunne bevises, da hun formulerede dem, men hold da op, der er godt nok frit valg på alle hylder.
Frankrig har stadig de gode takter fra 1789 i behold. Lad os smide lortet af helvede til og få uddannet nogle imam'er, som respekterer Danmark og kan prædike sund fornuft og ikke mindst...sandhed!
"lad os nu for fanden da opføre os som civiliserede mennesker (som vi jo påstår vi er) og vise vejen frem!"
Altså monolog er svaret...igen? At vi indretter os efter despoter og deres middelalderlige tankesæt? Det er ikke vores skyld, deres civilisation stoppede med samfundsudvikling i 1400 tallet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Ja, Pia K. var ude og sige nogenlunde det samme som jeg skrev, men denne gang er hun rent faktisk, for engangs skyld, ude med en særdeles god pointe. Normalt deler jeg bestemt ikke DF eller Pia K's holdninger, men i det her tilfælde har hun jo ret.
Jeg skriver også kun at det er Imamer der bevidst har til formål, at skade det land de bor i som bør udvises og ikke alle de mange andre bla. de moderate muslimer, som har lyst og vilje til at integrere sig i det danske samfund og nyde godt af de regler vi har her, bla, ytringsfriheden og religions frihedden.
Jeg synes overhovet ikke det er, at piske en stemning op at komme med sådan en udtalelse eller få indført samme lov som Frankrig. Det viser tværtimod, hvis vi indførte den udvisningsregel, at vi ikke bare sidder stille og roligt tilbagelænet og finder os i hvad som helst, over for truende personer der kun er ude på at udnytte folk via fejltolkning og udnyttelse af deres religion og bruge den til egen vinding, på bekostning af utallige optøjer, ophidselse af masserne og nu brændte ambasader.
Du kan da umuligt ha den holdning, at sådanne Imamer, der udviser den disrespekt for Danmark og alle danskere inkl. moderate muslimer, skal ha lov at blive i landet og fortsætte med deres negative indflydelse.
Forøvrigt var TV2 ude med historien om misinformation i mellemøsten et pænt stykke tid før Pia K. Hun gjorde sådan set ikke andet, end at bringe selvsamme nyhedsindlag op igen og derpå tilføre et par labels som lansforæder, der så senere førte til bemærkningen om udvisning.
Pas på ikke at falde for klicheen om, at hvis udtalelserne kommer fra Pia K, så er de automatisk racistiske og fremmedfjendske. I det her tilfælde gælder det syn på hendes udtalelser IKKE.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#186 Wauw! Det at sagen var ved at være glemt må virkeligt være en god ting for den humanistiske, danske og europæiske idealer. Utallige mange film er blevet lavet om at "tysse" noget ned for at tingene kan fortsætte som tidligere...
Det synes jeg netop ikke er en god ting. Lad os derimod udnytte den chance vi nu har for at være åbne og komme mere i dialog både udenlandsk og mellem mennsker her.
Nu siger du Abu-Laban er lig alle muslimer... Hmmm...
Svin? "De" er altså mennesker lige gyldigt hvad.
Det lyder som om du prædker assimilering frem for integration. Nu synes jeg ikke lige du er så stueren... Det er altså ikke et sort/hvidt spørgsmål. Bare fordi nogle folk har yderligtgående holdninger, så kan man stadigvæk komme i dialog med dem. Det er netop hvad Fogh ikke gjorde, bare fordi de stillede urimlige krav. Og hvad så? Han kan da stadigvæk tale med dem!
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!
Slå op i Karnov og se hvad dansk jura siger om det som imam'erne har foretaget sig. Det hedder kort sagt "landsforræderi". Man har med vilje skadet Danmark.
- landsforræderi??? jeg troede det hed ydringsfrihed! Eller gælder den kun når man er kristen?!?
Ja, jeg synes også at det er fantastisk, at man kan sige at det handler om ytringsfrihed og at den er vigtig - samtidig med at man vil udvise nogen for at sige noget...
Så kan man indvende, at de har løjet med ønsket om at provokere - men øhm.. det har JP jo også. Satire er et virkemiddel, der baserer sig på overraskelse og negative, usande og overdrevne ytringer.
Derudover ville en lov om at man ikke må sige ting, der kan skade landet, i mine øjne ligge meget tæt på reglerne i de totalitære regimer, vi ikke kan lide i mellemøsten...
#181 Taxwars 20 år siden
"Som alle ved står Danmark med et problem.
Vores eksportmarked er truet pga. vores standpunkt ifm. vores ytringsfrihed."
Nej - jeg vil sige du giver efter for presset. Vi har et problem på grund af primitive mennesker, ikke fordi vi bruger vores begrænsede ytringsfrihed. Og nu er jeg endnu mere pisset af når vores idiot politikere siger at vi andre ikke må sige hvad vi vil om religion, og at der love som skal straffe os hvis vi gør det - HVAD? Hvorfor fanden det?! Det er en ting hvis individer gerne vil vise respekt over for andre - men at staten diktere det? Så bliver det jo ikke respekt - så bliver det bare hykleri for ikke at bliver straffet.
Tænk lige over hvad religion er : Nogen tror på en Gud - der er INTET SOM KAN BEVISE at en gud findes - deraf navnet tro - men ikke alene har nogen opfundet en gud, de opfinder også en masse regler som denne gud skal have fundet på - og det skal vi respektere? Næ nej - ynke måske, fordi de ikke har fået den psykolog hjælp de åbenbart har brug for - foragt fordi de ikke kan klare at blive voksne uden at opfinde et psykologisk støtte hjul - måske tolerance hvis de bliver i deres eget hjem og ikke plager mig med det - men respekt! Ikke en skid - i bedste fald truer de mig på min ytrings og meningsfrihed i værste fald på min person (jf. den danske pølsemand der blev overfaldet fordi han sælger "urene" pølser).
Skal denne her planet have en fremtid skal det være uden religion - folk skal gøre hvad de gør, fordi de har mod og åndsnærværelse til at gøre det - ikke fordi det overnaturligt væsen har påbudt dem det.
#182 stefsims 20 år siden
Fine postkort fra sydens sol...
#183 Bates 20 år siden
#184 filmz-Bruce 20 år siden
De egyptiske myndigheder sagde søndag, at den danske regering må lægge en hård linje over for de danske medier for at formilde muslimer, der er blevet fornærmet over Jyllands-Postens tegninger af profeten Muhammed.
Knep jer i r....
#185 Skobbolop 20 år siden
Sådanne udtalelser kom Pia K med for et par dage siden, og dagen efter fortalte tv-avisen at der blev spredt rygter om at Danmark ville smide imamerne ud... dette har blot givet grupperne af fundamentalistiske muslimer endnu et motiv til at piske en stemning op..
Pointen er at jeg VIRKELIG ikke fatter al den snak om udvisninger af imamer og om at at stoppe VORES støtte til de arabiske lande.. det kan da ikke på NOGEN SOM HELST MÅDE hjælpe til at få situationen under kontrol!..tværtimod!..
lad os nu for fanden da opføre os som civiliserede mennesker (som vi jo påstår vi er) og vise vejen frem!
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#186 filmz-Bruce 20 år siden
Før den 10. januar var HELE den sag ved at være glemt (diplomatiet kørte og virkede!), indtil selvpromoverede talerør for muslimerne i Danmark, såkaldte imam'er, så det som deres pligt at rejse ned til deres hyggelige hjemstavn og genoplive sagen. Så rullede bolden. Så kom boykotten, fyringerne, ambassade afbrændinger og nu kraftedeme vold mod pølsemænd?!?!
Derudover siger imam'erne eet til danske medier noget andet til udenlandske medier. Slå op i Karnov og se hvad dansk jura siger om det som imam'erne har foretaget sig. Det hedder kort sagt "landsforræderi". Man har med vilje skadet Danmark.
Når dette "køler ned", er jeg helt sikker på regeringen allerede har en slagplan parat og de har alle de bevismaterialer som skal bruges for at uskadeliggøre de "svin" (ja de er at sammenligne med urene svin!), dvs. retsforfølge dem og evt. udvise dem. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi regnet med at Pia K's udtalelser kunne bevises, da hun formulerede dem, men hold da op, der er godt nok frit valg på alle hylder.
Frankrig har stadig de gode takter fra 1789 i behold. Lad os smide lortet af helvede til og få uddannet nogle imam'er, som respekterer Danmark og kan prædike sund fornuft og ikke mindst...sandhed!
"lad os nu for fanden da opføre os som civiliserede mennesker (som vi jo påstår vi er) og vise vejen frem!"
Altså monolog er svaret...igen? At vi indretter os efter despoter og deres middelalderlige tankesæt? Det er ikke vores skyld, deres civilisation stoppede med samfundsudvikling i 1400 tallet.
#187 NightHawk 20 år siden
Ja, Pia K. var ude og sige nogenlunde det samme som jeg skrev, men denne gang er hun rent faktisk, for engangs skyld, ude med en særdeles god pointe. Normalt deler jeg bestemt ikke DF eller Pia K's holdninger, men i det her tilfælde har hun jo ret.
Jeg skriver også kun at det er Imamer der bevidst har til formål, at skade det land de bor i som bør udvises og ikke alle de mange andre bla. de moderate muslimer, som har lyst og vilje til at integrere sig i det danske samfund og nyde godt af de regler vi har her, bla, ytringsfriheden og religions frihedden.
Jeg synes overhovet ikke det er, at piske en stemning op at komme med sådan en udtalelse eller få indført samme lov som Frankrig. Det viser tværtimod, hvis vi indførte den udvisningsregel, at vi ikke bare sidder stille og roligt tilbagelænet og finder os i hvad som helst, over for truende personer der kun er ude på at udnytte folk via fejltolkning og udnyttelse af deres religion og bruge den til egen vinding, på bekostning af utallige optøjer, ophidselse af masserne og nu brændte ambasader.
Du kan da umuligt ha den holdning, at sådanne Imamer, der udviser den disrespekt for Danmark og alle danskere inkl. moderate muslimer, skal ha lov at blive i landet og fortsætte med deres negative indflydelse.
Forøvrigt var TV2 ude med historien om misinformation i mellemøsten et pænt stykke tid før Pia K. Hun gjorde sådan set ikke andet, end at bringe selvsamme nyhedsindlag op igen og derpå tilføre et par labels som lansforæder, der så senere førte til bemærkningen om udvisning.
Pas på ikke at falde for klicheen om, at hvis udtalelserne kommer fra Pia K, så er de automatisk racistiske og fremmedfjendske. I det her tilfælde gælder det syn på hendes udtalelser IKKE.
#188 filmz-Business Monkey 20 år siden
Det synes jeg netop ikke er en god ting. Lad os derimod udnytte den chance vi nu har for at være åbne og komme mere i dialog både udenlandsk og mellem mennsker her.
Nu siger du Abu-Laban er lig alle muslimer... Hmmm...
Svin? "De" er altså mennesker lige gyldigt hvad.
Det lyder som om du prædker assimilering frem for integration. Nu synes jeg ikke lige du er så stueren... Det er altså ikke et sort/hvidt spørgsmål. Bare fordi nogle folk har yderligtgående holdninger, så kan man stadigvæk komme i dialog med dem. Det er netop hvad Fogh ikke gjorde, bare fordi de stillede urimlige krav. Og hvad så? Han kan da stadigvæk tale med dem!
http://www.zentropa.dk/videohilsen/
#189 danschier.dk 20 år siden
- landsforræderi??? jeg troede det hed ydringsfrihed!
Eller gælder den kun når man er kristen?!?
#190 filmz-kaotmus 20 år siden
Så kan man indvende, at de har løjet med ønsket om at provokere - men øhm.. det har JP jo også. Satire er et virkemiddel, der baserer sig på overraskelse og negative, usande og overdrevne ytringer.
Derudover ville en lov om at man ikke må sige ting, der kan skade landet, i mine øjne ligge meget tæt på reglerne i de totalitære regimer, vi ikke kan lide i mellemøsten...