Gravatar

#191 filmz-kaotmus 20 år siden

"Det viser tværtimod, hvis vi indførte den udvisningsregel, at vi ikke bare sidder stille og roligt tilbagelænet og finder os i hvad som helst, over for truende personer der kun er ude på at udnytte folk via fejltolkning og udnyttelse af deres religion og bruge den til egen vinding, på bekostning af utallige optøjer, ophidselse af masserne og nu brændte ambasader."

Du taler om Pia K, ikke? :-)
Gravatar

#192 filmz-Bruce 20 år siden

#189 og #190

Ytringsfrihed? Når det er beviseligt, at man for det første har manipuleret oplysningerne mht. hvad Jyllandsposten har vist? For det andet siger een ting til de danske medier, hvad man mener og noget andet, når det er til arabiske medier?

Ja, det er ytringsfrihed og ytringsfrihed sker under ansvar. Hvis nogle mener JP har handlet mod loven, så må man prøve blasfemi paragraffen ved domstolen. Den islamiske delegations handlinger kommer uden tvivl også til at blive prøvet ved domstolen, men under henvisning til en helt anden paragraf. Nemlig om forræderi og anden landsskadelig virksomhed.

Satire:

1. A literary work in which human vice or folly is attacked through irony, derision, or wit.

2.Irony, sarcasm, or caustic wit used to attack or expose folly, vice, or stupidity.

Der står intet om usande ytringer, mht. definition af satire.

Derudover ville en lov om at man ikke må sige ting, der kan skade landet, i mine øjne ligge meget tæt på reglerne i de totalitære regimer, vi ikke kan lide i mellemøsten...

Det er heller ikke tilfældet. Her er tilfældet bevidst løgn via manipuleret materiale, som kommer til at koste milliarder af kroner og tusindvis af arbejdspladser. Der er intet totalitært ved dette, kun simple regler defineret ved lov i et demokratisk samfund.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#193 Bates 20 år siden

Hvis nogle mener JP har handlet mod loven, så må man prøve blasfemi paragraffen ved domstolen.

Hørte lige i tv-avisen, at de har sendt sagen videre til domstolen. Så må vi se hvad de får ud af det.

Synes bare lige at jeg ville indskyde det :)
Gravatar

#194 filmz-Business Monkey 20 år siden

Det er heller ikke tilfældet. Her er tilfældet bevidst løgn via manipuleret materiale, som kommer til at koste milliarder af kroner og tusindvis af arbejdspladser. Der er intet totalitært ved dette, kun simple regler defineret ved lov i et demokratisk samfund.

Dit demokratiske samfund...
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#195 filmz-Bruce 20 år siden

Wauw! Det at sagen var ved at være glemt må virkeligt være en god ting for den humanistiske, danske og europæiske idealer. Utallige mange film er blevet lavet om at "tysse" noget ned for at tingene kan fortsætte som tidligere...

Så meget for din romantiske forestilling om det gode i mennesker og dialog. Jeg beklager meget, at det danske diplomati havde en dialog igang og at tegningerne ikke var et problem, førend nogle meget gerne VILLE have gjort et problem ud af dem.

Det synes jeg netop ikke er en god ting. Lad os derimod udnytte den chance vi nu har for at være åbne og komme mere i dialog både udenlandsk og mellem mennsker her.

Åbne, dialog, mellem mennesker? Syrien, som er en politistat styret af Assad, som beordrer politiet til ikke at beskytte Danmarks ambassade. Palæstina, styret af Hamas og Fatah som angriber deres eget parlament og skyder med Kalashnikover hver gang der er TV på? Yemen, hvor 150.000 kvinder i burkaer demonstrerer og 23 Al Queda terrorister meget belejligt er sluppet løs på een gang? Iran, hvor Ahmadinejad, den største idiot siden Hitler forsøger at få A-våben og benægter holocaust. Saudi Arabien, hvis regler for udlændinge jo tydeligt for enhver, er baseret på respekt for andres religion og overbevisning og Quatar, Kuwait og De Forenede Emirater, som er Saudi Arabiens vasal stater og Tyrkiet, som stadig fængsler folk, som nævner folkemordet på Armeniere for 90 år siden og en katolsk præst blev skudt der igår. Jo det må siges, at de tegninger var meget grumme og har afstedkommet handlinger, som man udmærket kan forstå og skal komme i dialog om.

Ja undskyld mig, hvis jeg personligt finder "dialog" midlet ligeså virkningsfuldt som en halv panodil til en 3. grads forbrænding. Hvis nogen, efter alt hvad der er sket, ved deres fulde fem, tror at dialog med diktaturer som huser og støtter terrorister og fundamentalister og bryder halvdelen af samtlige Genevekonventioner i religionens navn, ja så hyg jer med den overbevisning og kald mig blot umenneskelig.

Jeg vil godt gi' min datter de bedste forudsætninger for at vokse op i en verden baseret på netop det gode i mennesker og det sker ikke ved at gå i dialog med mennesker, vis æresbegreber er baseret på løgn, bedrag og løftebrud.
Gravatar

#196 filmz-Bruce 20 år siden

#194 Nej! Alle danske statsborgeres. Det troede jeg var almen viden! Men ville da være stort, hvis dette var "Bruce Show" og I alle havde lavet et kæmpe setup, bare for min skyld :)
Gravatar

#197 filmz-Bruce 20 år siden

Og så kan vi prøve at se på de Jordanske avisredaktører, som har offentliggjort tegningerne. Den ene trykte dem den 10. november sidste år og den anden 3 tegninger i sidste uge. Sidstnævnte er fyret og skal i retten og kan forvente lang fængselsstraf. Den anden er afhørt.

Da billederne blev vist 10. november vakte det ingen opmærksomhed. Men nu gør de? Hvorfor mon? Kan det have noget med politiske motiver at gøre, at det passer særdeles godt at få kanaliseret modstand ud mod vestens indblanding, generelt set? At når én idiot kaster den første sten og den første imam tager det op som et problem ved en fredagsbøn, ja så er det sgu et kæmpeproblem for alle! Og hey...der er brand derover, så er vi lemminger alle sammen, det får vi jo at vide oppefra og så skal vi da på gaden og vise vor utilfredshed.

Læs mere her

Og sådan retfærdiggører Syrien, at man brænder ambassader af. "I kunne jo bare have sagt undskyld!".

Der er basis for en god dialog her og lidt fællessang. "Vi kan ikke slås ihjel" og "sikken dejlig dag det er idag".
Gravatar

#198 filmz-Bruce 20 år siden

UDTALELSE FRA TRYKKEFRIHEDSSELSKABET 3.2.2006

Vi vil ikke bøje os for trusler og vold

Efter at en kuwaitisk islamist har udstedt en regulær fatwa med opfordring til mord på de ansvarlige for Jyllands-Postens Muhammed-tegninger, er offensiven mod vores ytringsfrihed gået ind i en skærpet fase.

Formålet med det hysteri, som herboende imamer og talsmænd for muslimske organisationer har været med til at rejse, er ikke til at misforstå: Danskerne skal have en lærestreg, så de aldrig mere vover at kritisere eller gøre grin med Muhammed og hans selvbestaltede repræsentanter. Endemålet er, som det har været tilfældet den ene gang efter den anden gennem islams 1400-årige historie, at fratage vantro retten til at udtrykke nogen mening om islam eller dens historie.

Bøjer vi os for disse krav -- ja, rækker vi den islamiske totalitarisme den mindste lillefinger i form af flere undskyldninger eller beklagelser -- har vi banet vejen for ufriheden. Eftergivenhed kan kun ende med, at ytringsfriheden bliver afskaffet, og at danskerne overgår til at være dhimmier, dvs. retsløse undersåtter, der er prisgivet de islamiske magthaveres forgodtbefindende.

Derfor kan eftergivenhed over for mørkets kræfter ikke komme på tale. Vi må afvise alle opfordringer til "dialog" med dem, der vil afskaffe vores frihed. Og vi må stå fast, uanset hvilke voldshandlinger, de muslimske ekstremister griber til.

Desværre er der også i denne situation danskere, der vil besvare aggressionen med leflende indrømmelser som f.eks. forslaget om en "folkegave", der skal formilde vore fjender. Det minder uhyggeligt om besættelsestidens tilpasningspolitik over for tyske krav.

Den bedste måde at forsvare ytringsfriheden på er at bruge den. I århundreder har frihedens tilhængere insisteret på retten til kritik, satire, ironi, spot og forhånelse. Dette frisprog er selve fundamentet under vores danske og vestlige civilisation.

Vi vil ikke prisgive de rettigheder, som generationer før os har sat livet ind på at forsvare. Og vi vil ikke bøje os for trusler og vold.

Hertil og ikke længere!

Lars Hedegaard og Katrine Winkel Holm
Formand og næstformand for Trykkefrihedsselskabet

Og skræk oh ve, selv de svenske aviser støtter nu ytringsfriheden og siger "I dag är vi alla danskar". Nu står verden snart ikke længere!

Og endnu mere svenskt om Hycklarnas paradis.

Grunden til at disse svenske artikler er medtaget er den, at Sverige har været de mest arge modstandere af JP's tegninger, men nu har travlt med at stille i koret af aviser, som lovpriser ytringsfriheden.
Gravatar

#199 filmz-Business Monkey 20 år siden

En selvfed demokratisk stat er målt i moral ikke bedre end et totalitært regime.

Tegningern var et problem inden det blev en udenlandsk situation. At du har en idé om, at ting i Danmark er fine nok, men bliver kun til problemer, når det beskidte udland blander sig er... Ja. Sørgeligt.
Det lyder virkeligt som om du lovpriser Danmark lige gyldigt hvad, uden at være det mindste bevidst om de samfundsproblemer, der er.
Manglen på respekt over for andre kulturer (både her og udlandet) fra "danskernes" side er ja... Sørgelig.

Jeg synes virkeligt dette har vist den racisme, der før kun har været underbevidst hos "danskerne"...
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#200 filmz-Bruce 20 år siden

En selvfed demokratisk stat er målt i moral ikke bedre end et totalitært regime.

Sagde hvem? Hare Krishna eller Carl Mar?

Det lyder virkeligt som om du lovpriser Danmark lige gyldigt hvad, uden at være det mindste bevidst om de samfundsproblemer, der er.

Og det lyder som om, du gør det modsatte ligegyldigt hvad.

Manglen på respekt over for andre kulturer (både her og udlandet) fra "danskernes" side er ja... Sørgelig.

Overfloden af naivitet, tolerance og respekt der vises fremmede kulturer trods deres fortsatte overtrædelser af demokratiske og menneskeretslige principper er...sørgelig! Mange svar kan findes i historiebøgerne, hvis man gider læse dem og forstå grundene til konflikters opståen.

Jeg synes virkeligt dette har vist den racisme, der før kun har været underbevidst hos "danskerne"...

Jeg må le. Den konstant tilbagevendende floskel "racisme", når man er ved at udgå for relevante argumenter. Man kan altid fyre racisme eller nationalisme af :) Hvis det havde været hvide rednecks med budweisers og 3 fingre i bæltet syngende dixie, som havde opført sig ligeså uansvarligt, så havde jeg ment det samme. Det er ikke folks hudfarve, men deres handlinger, som definerer dem. Prøv lige engang at gi' debatten noget kredit og lad de sædvanlige venstreorienterede slagråb blive på hylden.

Skriv ny kommentar: