Gravatar

#261 filmz-kaotmus 19 år siden

Der var for længe siden i tråden nogen der skrev noget i retning af at aviserne ikke skriver negative ting om muslimer eller folk ikke tør sige deres negative holdning om muslimer -Kom til at tænke på det, da jeg faldt over denne oplysning fra wikipedia: a 2004 report by the European Network Against Racism concluded that a disproportionate amount of editorial space is devoted to negative reporting on ethnic minorities.

Jeg havde faktisk ikke tænkt på dk som et fremmedfjendsk samfund, kun som et samfund med en mindre fremmedfjendsk gruppe...
Gravatar

#262 filmz-Asta 19 år siden

#261 Tja...det er da vist ihvertfald vores ansigt udadtil. Jeg læste iøvrigt i Urban idag, at Dansk Folkeparti har fået mange nye medlemmer, bare inden for den sidste uge....vist nok omkring 500 stk...
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#263 filmz-sanjo 19 år siden

Der var for længe siden i tråden nogen der skrev noget i retning af at aviserne ikke skriver negative ting om muslimer eller folk ikke tør sige deres negative holdning om muslimer

Det passer vidst ikke vil jeg sige, har ikke læst noget positivt i meget lang tid.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#264 davenport 19 år siden

Det er den samme gamle diskussion. Det er jo ikke racisme. Hvis man ikke falder i svime over alle etniske kulturer, så er man i Danmark pr. definition racist.
Jeg tror bare at danskere ikke gider alt det pis. Hvis de ikke kan lide vores kultur, er der jo ingen der beder dem om at blive. Det er der vel ikke noget racistisk i? Vi har vores veje, og hvis man vil leve her, så bliver man da nødt til at følge dem..
Personligt kan jeg ikke forstå, at man kan bo her og kæfte op om sin egen kultur, og om at alle skal tage hensyn. Gu skal vi da ej. Det her er Danmark! Det er ikke Iran eller et af de andre mellemøstlige lande. Vi befinder os i Norden (og i 2006) ikke i Palæstina anno 1455.
Vi vil helst have frikadeller i kolonihavehuset lørdag eftermiddag, og vi gider ikke høre på alt det religionshalløj.
Det er anderledes her!
Hvad laver alle de fundementalister egentlig her? Det har tit undret mig, at hvis deres religionskrig er så vigtig, hvorfor tager de så ikke hjem til deres hjemlande og kæmper den? For vi vil ikke ha at de udkæmper den her!
Og hvad med alle dem der påberåber sig som flygtninge?
Har de ikke et land et sted som skal genopbygges, med de værdier der betyder noget for dem?
Det hjælper sku da ikke at rende rundt flere tusinde kilometer væk og kæmpe en kamp. Den må da efter alt overbevisning foregå i hjemlandet..
Man må da kæmpe sin kamp på sin egen slagmark, ikke bare stå og råbe i kulissen.
Eller er det mig der er galt på den?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#265 filmz-sanjo 19 år siden

Og hvad med alle dem der påberåber sig som flygtninge?

Ja, jeg synes at du er gal på den. Føler virkelig ikke, at du har en forestilling om, hvad der vil sige, at et land ligger i ruiner. Hvor økonomien og regering er så langt nede, at der simpelthen ikke findes nogen som kan styre landet mere. Hvor alle begynder, at skide på ens værdier mm.

"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#266 filmz-Asta 19 år siden

Der er lige nu et program på Tv2 -Dem og os- hvor en muslimsk mand siger, at han er ked af at J.P. udgav de tegninger, for det har ødelagt noget imellem "..os og jer..", og "..det ikke er alle danskere der har det sådan..". Fornuftig mand...
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#267 filmz-Asta 19 år siden

#264 Jeg er dybt uenig. Jeg synes at det er meget snævertsynet, at man ikke vil gøre plads til andre religioner. Hvis folk mener at J.P. har ytringsfrihed til at udgive de tegninger, så har muslimer i DK vel lige så meget ytringsfrihed til at udtrykke deres følelser omkring det.
Gravatar

#268 danschier.dk 19 år siden

#264 Lige en hurtig kommentar!

Personligt kan jeg ikke forstå, at man kan bo her og kæfte op om sin egen kultur, og om at alle skal tage hensyn. Gu skal vi da ej. Det her er Danmark! Det er ikke Iran eller et af de andre mellemøstlige lande. Vi befinder os i Norden (og i 2006) ikke i Palæstina anno 1455.

Hvis holdninger er, at kan man ikke lide lugten i bageriet må man rejse, er vi jo ikke et hak bedre. Om vi kan lide det eller ej, befinder vi os i den globale landsby hvor man er nød til at respekter hinandens synspunkter.
Verden er lille og hvis vi 6.000.000 dansker står fast på vores og kun vores er der 1.300.000.000 muslimer, 1.000.000.000 indere, 1.000.000.000 kinesere og ca. 2.000.000.000 afrikanere der står fast på deres.
Vi har ikke meget at skulle have sagt, hvis vi ikke prøver at møde verden med oprejst pande og går i dialog. Og så må man sige undskyld, ikke fordi man har lidt nederlag, men for at vise at man er store nok til at indrømme at Danmark ikke er verdens navle.
Husk den gamle reklame: samtale fremmer forståelsen.

Smider lige dette link ind i debaten: http://www.forsoningnu.dk/underskrift/index.php
(det er heldigvis frivilligt om man vil bruge det!) ;-)

Edit: HUSK at Jødedommen startede ca. 4000 f.kr., kristendommen startede ca. år 0, Islam opstod omkring år 600. Mens den danske nationalstat opstod i 1849! Måske er det ikke os i lille Danmark der har ret...
Gravatar

#269 stefsims 19 år siden

#265 Vi lever da i et Danmark som er på vejen til det stadie du beskriver ;)

#268 Husk: Egyptisk religion er fra 8000 f.kr. !!! Det kan være de har ret....?

That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#270 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg respekterer gerne andre uanset religion eller om de er agnostikere, ateister eller ej. Jeg har det fint med mennesker af fremmed herkomst og har dejlige kollegaer som er muslimer. Det eneste jeg kræver, er respekt tilbage.

Når folk kommer til et andet land og vil bosætte sig, uanset om det er som flygtning eller indvandrer, så er det vel fordi man respekterer det land og dets mennesker. Det er den måde danskere optræder på, når vi kommer til udlandet.

Når nogen siger "den globale landsby" og at vi kun er 6.000.000 og skal gå i dialog, så fint. Det er det vi har gjort længe. Det er derfor der er noget som hedder "det arabiske netværk", et foretagende for dialog i Mellemøsten. Men man er ikke "nødt" til at respektere andres holdninger. Hvis de holdninger er baseret på alt andet end at overholde basale menneskerettigheder og ikke respekterer de holdninger man selv har, så FUCK DEM! Selv om der var 60 millioner nazier i 1936, så var man ikke nødt til at respektere dem. Det er tilladt at tænke selv, være kritisk og stå op imod det, som er forkert.

Og når nogle mener den dialog skal ske på basis af tolerance, så ja fint, hvis tolerancen er tovejs.

Problemet er. Den er ikke tovejs for mange muslimer. Sjovt nok er den det for jøder, buddhister og hinduer her i landet. Vi lever uden problemer i fredelig sameksistens og har gjort det i mange år. Er det en majoritet eller en minoritet? Det tror jeg ærligt talt ikke mange ved. Men hvor man før havde formodninger, står det NU lysende klart, at dem som repræsenterer muslimerne, dem som har forsøgt at være den samlede stemme, er imam'er fra Islamisk Trossamfund. Abu Laban, Ahmed Akkari, Abdul Wahid Pedersen og flere. Alle personer, som via deres handlinger har vist deres indædte modstand mod integration, har talt med to tunger, har løjet.

Dette er i min verden, IKKE respekt. Disse muslimers religiøse opfattelse er alt andet end moderat. Den saudiarabiske variant af islam, wahabisme, er på fremtog og har fået tag i mange muslimer. Det er den form for Islam, som Al Qaida slutter op om. Pakistan består af tusindvis af ekstreme koranskoler. Sig til, så skal jeg gi' links til sites, som viser, hvad der er tilladt i landsbyer i Pakistan uden myndighedernes indblanding. Og det omfatter ikke just fremning af kvinders ligestilling. Sig til, så skal jeg gi' links til sites, som viser hvorledes den kristne befolkning undertrykkes i Indonesion, billeder af massakrer på kirker og endda et, hvor man står med hovedet af en lille pige på 3 år, i hånden.

Dette er ikke islams ansigt siger man så. Dette er OGSÅ islams ansigt og det er et stigende problem i verden. 12 tegninger, som ikke fik nogensomhelst opmærksomhed i 3 måneder, selvom de var trykt i arabiske aviser. Først efter en delegation begyndte at sprede usandheder og piske en stemning op.

Er jeg fremmedfjendsk, fordi jeg ikke bryder mig om fundamentalister. Er jeg nationalist, fordi jeg værdsætter de danske værdier og demokratiske principper og FANEME ikke har tænkt mig at gå på kompromis med disse, fordi nogle mennesker lever et liv isoleret fra information med middelalderlige opfattelser omkring menneskerettigheder?

Skal jeg beklage 12 tegninger som krænker den muslimske tro, når arabiske, ægyptiske og syriske aviser gennem mange år har haft tradition for at karikere jøder og amerikanere på den mest bestialske vis? I aftes var der et program, hvor ægyptiske tegnere fra aviser svinede muhammed tegningerne til for ikke at respektere deres tro. Ikke en lyd om, hvorledes jødestjernen og det kristne kors er blevet blasfemeret gennem tiden. Hele Mellemøsten er nu diktaturer. Afghanistan, Irak og Palæstina har holdt frie valg. Hvad ser vi. Militærdiktatur er det eneste som står i vejen for at islamiske fanatisker har a-våben i Pakistan. I Iran sidder der en ligeså stor idiot som Hitler. I Palæstina har man mulighed for at stemme på to terrorbevægelser og de stikker Danmark i ryggen, som har stået ved deres side med økonomisk hjælp. Pga. af tegninger.

Pyt med den respekt kristne og jøder har i Mellemøsten. I Saudiarabien må man ikke tage en bibel med ind i landet. Sikke mange muligheder der er for religionsfrihed.

Men jo, jeg har respekt for muslimer. Jeg har den allerstørste respekt for Naser Khader og det nye netværk han forsøger at stable på benene. Jeg respekterer ikke islam som religion, men de muslimer, som dyrker den fornuftigt og fortolker Koranens ord til fornuftig levevis. Det er blevet svært at skyde "os" kritikere rascisme termen i skoen (selv om man prøver som besatte), nu når der er mange muslimer og andre af anden etnisk herkomst, som støtter op og giver ret i kritikken. Jeg betaler 2500 om året, til en lille knægt i Mali, som hedder Abou. Havde jeg været rascist var pengene nok gået til "The Montana Militia", men det gør de altså ikke.

Nej Danmark er IKKE verdens navle. Men nogle gange skal de små stå op mod de store, for at sprede noget fornuft. Fornuft er ikke ensidig tolerance i den globale verden vi lever i idag og tro på, at alle kulturer har nogle dejlige værdier med, som vi kan vælge at sammensætte efter behov.

Der ER kommet MEGET godt ud af de 12 tegninger. Vi er ikke "lullet" ind i en rosenrød drøm om, at det nok skal gå, men har fundet ud af, der ER folk, som ønsker et meget anderledes samfund end det vi idag har i Danmark. Værdier som ikke er meget bedre end de racelove, som opstod i Tyskland i 30'erne og som er ligeså lidt tolerante som fascistiske ideologier. Der er desværre væsentlig mere tolerance, når disse værdier spredes under dække af religionsfrihed, end hvis de var politisk baseret. Isåfald havde et kæmpeflertal blandt befolkningen allerede stået op og gjort modstand.

Tak til JP, for at ha' åbnet debatten om HVILKE værdier og hvilket samfund vi gerne vil overlade til vore børn. Vores generation har været forkælet med demokrati og menneskerettigheder, men jeg tror de fleste kan se en mening med at kæmpe for dem, i et globalt samfund, hvor det IKKE nødvendigvis er flertallet, man skal følge.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: