Gravatar

#31 elwood 19 år siden

Tak det er også den konklusion jeg er kommet til, jeg tror jeg har fået den hjælp jeg skal herfra i hvertfald nu er det op til mig selv 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#32 gi-jones 19 år siden

Jeg vil lige indskyde at den linse der følger med Nikon'et bestemt ikke er dårlig. Faktisk tværtimod. Den har fået rigtig gode anmeldelser og er af en meget solid kvalitet. De fleste medfølgende optikker til consum-slr kameraer (som vi snakker om her) er af plastik og billigt fabrikerede, hvor lige præcis den 18mm der er skidego. Jeg har personligt hamret den ned i en stentrappe i Spanien fordi jeg havde for travlt, og den virker stadig.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#33 dyg 19 år siden

Nu vi snakker om kamera og fotografiens kunst: Er der nogen der kender nogle gode kurser i fotografi? Jeg kunne godt tænke mig at lære lidt mere om det. Både rent teknisk, men også rent kunstnerisk.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#34 elwood 19 år siden

I min søgen på nettet efter info om mit kommene Nikon D80 (yep i næste uge en gang skal jeg ind og ha det, jeg var i butikker i dag, og det er Mit nye Kamerar der er ingen tvivl nu 8-) )

Fandt jeg dene her ret gode side, manden sværge til Nikon, men hans små artikler er god for ale kamerare så der er da lidt intressant læsning.

Der snakkes om meget forskelligt timing i et billede, vhor han fortæller om hvor vigtig det er at vente på det rigtige tidspunkt på dagen at tage et f.eks. natbillede og meget andet.

Kenrockwell
Gravatar

#35 dyg 19 år siden

Awesome-O, mange tak.
Gravatar

#36 elwood 19 år siden

Var så lidt, nyder selv at læse det, og så har han humor det rart det er teknisk, men stadigvæk med små kvikke kommentar got læse lyst. 8-)

Nå nu vil jeg sætte en film på og glemme alt det her med SLR'er for en stund.

Min far tager med mig ind i næste uge, hvis der er nogen der kan krejle/prutte om pris er det ham, jeg har bare meget på fornemmeren de vil bruge ordet udsalg som undskyldning for ikke at give noget rabat af en art, men nu får jeg at se i næste uge.
Gravatar

#37 filmz-Kadann 19 år siden

En af de ting det kan betale sig at købe til sit SLR, hvilket jeg fandt ud af da jeg havde mit Nikon F-70, er et batterigreb, helst med vertikaludløser.

Først og fremmest sparer man en del penge på batterier, man behøver ikke at skifte batterier så tit og det er virkelig lækkert at holde på.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#38 elwood 18 år siden

#37 og man kan bruge AA elementer hvis alt andet håb sku være ude, se det er jo en ret smart ting, når man evt. er på tur.

men en ting der har lidt højer prioritet er en taske til sit SLR 8-)

Hvis jeg ikke tager meget fejl så medfølger sådan en aldrig et kamerar per default.
Gravatar

#39 gi-jones 18 år siden

Jeg har ledt længe og hårdt efter en god taske til mit, og de er svære at opdrive. Jeg har ikke fundet noget jeg har været tilfreds med. Primært fordi prisen er latterligt høj.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#40 dyg 18 år siden

Angående taske:

Jeg ledte længe efter noget billigt, men indså hurtigt, at jeg egentligt ikke vil have noget tyndt billigt skrammel til mit halvdyre kamera + objektiver. Så jeg endte med at købe en rigtig lækker Lowepro Nova 3 AW (i sort). Jeg slap 520kr for den ved Japan Foto inde på banegårdspladsen. Udover at være vandskyende, så er der også et regnslag bygget ind i tasken, så den holder også til et regnvejr.

Det er muligt at justere rummene i den, men sådan som jeg har den lige nu, er der fint plads til mine ting (kamera med objektiv, ekstra objektiv, lader og ledninger), og der er også plads til et par objektiver mere og måske også en seperat flash.

Jeg kan kun anbefale den.

Skriv ny kommentar: