De to sidste linjer i mit indlæg var ment som en reference til hvad jeg betragter som interessant leg med det danske sprog i nyere tid. Det er med andre ord et citat.
#70: Det er vist kun dig, der taler om statistiske data. Jeg taler om, at der reelt optræder forskelle på sprogbrugen i Jylland og på Sjælland, hvilket jeg bygger på egne erfaringer. Jeg kan i øvrigt dårligt forestille mig, at du er tilstrækkelig ignorant til at benægte, at sprogbrugen ikke er identisk i Jylland og på Sjælland. Men da jeg fornemmer, at du kun er ude på at være krakilsk (og det på en væsentlig mindre rafineret måde end du ellers har haft som varemærke før i tiden) så tror jeg, at jeg lader den ligge.
#72 Dine erfaringer er ikke statistiske data? Sprogbrugen er ganske givet ikke identisk i Jylland og på Sjælland - jeg er helt og aldeles enig - men det følger af, at der ikke er noget definérbart sprogbrug disse steder.
Jeg har boet i Jylland hele mit liv, og så vidt jeg mindes, har jeg fx aldrig stødt på den anvendelse af ordet "dengang", du nævnte i #65. Mit postulat er derfor, at du er nødt til at inddele Danmarks landsdele i noget mindre regioner, førend sproglige generalisationer giver nogen form for mening.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Danish is a sweet pastry which has become a speciality of Denmark and is popular throughout the industrialized world, although the form it takes can differ significantly from country to country. The ingredients always include flour, yeast, milk, eggs, and... ohhh wait...
#71 Zabriskie 17 år siden
De to sidste linjer i mit indlæg var ment som en reference til hvad jeg betragter som interessant leg med det danske sprog i nyere tid. Det er med andre ord et citat.
#72 filmz-DocDoom 17 år siden
#73 nakalay 17 år siden
Jeg har boet i Jylland hele mit liv, og så vidt jeg mindes, har jeg fx aldrig stødt på den anvendelse af ordet "dengang", du nævnte i #65. Mit postulat er derfor, at du er nødt til at inddele Danmarks landsdele i noget mindre regioner, førend sproglige generalisationer giver nogen form for mening.
#74 rubberdub 17 år siden
...
Goddammit...