M1000 - Du må gerne fritte (pun intented) din far for gode råd osv., når han nu selv har styret et foderbræt. Ting som hvordan det hele løber rundt, økonomien i det og vigtige do´s/ dont´s.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
- Don't eat all the sausages yourself, or you won't earn money. - Do enjoy your status as the busiest and most wanted sausage pusher in town.
Mere er der egentligt ikke, at sige til den sag. Pengene skal nok rulle ind, da alle elsker Pølsemænd. :-)
Hvordan er reglerne egentlig mht. placering af sådan en Pølseskude? Jeg kunne forestille mig, at der ville være mange penge i en fredag eller lørdag aften foran et disko? Jeg ville personligt bruge mere tid i Pølsevognen end på dansegulvet og jeg kender en hel del, der har det på nøjagtig samme måde. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Haha, som et par andre her har sagt, var der ingen tvivl om, hvem det drejede sig om med den overskrift. Hvor er det fedt, når man kender sine filmz'ere! :)
Ud over dét er jeg nok omtrent lige så brugbar som en slikkepind med piksmag i det her spørgsmål, men ønsker dig al mulig held og lykke med projektet, hvis du gør det. Jeg skulle nok prøve at finde ud af en pilgrimsfærd til dit foderbræt ved lejlighed. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Jeg synes det er en fin ide og man skal følge sine drømme og en gang imellem prøve noget nyt.
Når det så er sagt, hvor havde du så tænkt dig at blive pølsemand henne? I Kolding er der jo allerede en del pølsevogne i forvejen og vi har jo lige fået en ny, på det der næsten må være den mest attraktive plads i byen (Akseltorv). Selvfølgelig kan det være du kan gøre din pølsevogn til en popularitet og derved få folk til at køre efter den. Det er jo set før. I Haderslev har vi f.eks. en grillbar/pølsebar i industrikvarteret som er vældig populær, selvom folk jo ikke normalt finder vej igennem industrikvarteret.
Så vidt jeg mindes at have læst i ugeavisen på et tidspunkt så fungerer det med at kommunen stiller en pølsebiks-license ud og så er det med at være rigest/størst/hurtigst hvis man skal have den.
Dr2 - 22.30 - Historien om pølsevognen. Alting har en historie er den bagvedliggende tanke for programserien 'Historien om'. Masser af de ting vi omgiver os med i hverdagen gemmer på sjove historier om tingenes opfindelse eller tilblivelse og mange sjove anekdoter knytter sig til for eksempel pølsevognen. De fleste af os tror, at pølsevognen er en dansk opfindelse, men det er ikke helt sandt. Vidste du at kommunerne ikke ville have pølsevognen til byen, fordi det kunne ødelægge familielivet, når farmand spiste hos pølsemanden frem for at komme hjem til middag?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Davenport: der er en ting, du helt sikkert skal sælge, og det er kæmpepølser!...større end frankfurter, vi taler ordentlig, brede John Holmes-størrelse...
En velplaceret pølsevogn er satme en god forretning. Der er meget arbejde i det, men man kan tjene mange slanter...
Du siger bare til, hvis du planlægger en restaurant og skal have hjælp, så er jeg helt sikkert din mand...:)
(skal dog have betalt hygiejnekurset af restauranten...;)
hvordan er omsætningen egentlig på pølsevognen?? og som Skeloboy er inde på skal man have et hygiejne-bevis :)
men jeg har sat min far i fuld gang med at skrive (det vil så sige min mor fordi han hader at skrive, men min mor har arbejdet sammen med min far i pølsevognen, hvor hun for det meste stod for regnskab, men hun lavede også mad)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#21 davenport 14 år siden
M1000 - Du må gerne fritte (pun intented) din far for gode råd osv., når han nu selv har styret et foderbræt. Ting som hvordan det hele løber rundt, økonomien i det og vigtige do´s/ dont´s.
#22 Bony 14 år siden
- Do enjoy your status as the busiest and most wanted sausage pusher in town.
Mere er der egentligt ikke, at sige til den sag. Pengene skal nok rulle ind, da alle elsker Pølsemænd. :-)
Hvordan er reglerne egentlig mht. placering af sådan en Pølseskude? Jeg kunne forestille mig, at der ville være mange penge i en fredag eller lørdag aften foran et disko? Jeg ville personligt bruge mere tid i Pølsevognen end på dansegulvet og jeg kender en hel del, der har det på nøjagtig samme måde. :-)
#23 evermind 14 år siden
Ud over dét er jeg nok omtrent lige så brugbar som en slikkepind med piksmag i det her spørgsmål, men ønsker dig al mulig held og lykke med projektet, hvis du gør det. Jeg skulle nok prøve at finde ud af en pilgrimsfærd til dit foderbræt ved lejlighed. ;)
#24 tiany 14 år siden
Når det så er sagt, hvor havde du så tænkt dig at blive pølsemand henne? I Kolding er der jo allerede en del pølsevogne i forvejen og vi har jo lige fået en ny, på det der næsten må være den mest attraktive plads i byen (Akseltorv).
Selvfølgelig kan det være du kan gøre din pølsevogn til en popularitet og derved få folk til at køre efter den. Det er jo set før.
I Haderslev har vi f.eks. en grillbar/pølsebar i industrikvarteret som er vældig populær, selvom folk jo ikke normalt finder vej igennem industrikvarteret.
#25 cyberzed 14 år siden
#26 gi-jones 14 år siden
#27 Tommy Kristensen 14 år siden
#28 DarkLight 14 år siden
Alting har en historie er den bagvedliggende tanke for programserien 'Historien om'. Masser af de ting vi omgiver os med i hverdagen gemmer på sjove historier om tingenes opfindelse eller tilblivelse og mange sjove anekdoter knytter sig til for eksempel pølsevognen. De fleste af os tror, at pølsevognen er en dansk opfindelse, men det er ikke helt sandt. Vidste du at kommunerne ikke ville have pølsevognen til byen, fordi det kunne ødelægge familielivet, når farmand spiste hos pølsemanden frem for at komme hjem til middag?
#29 Skeloboy 14 år siden
En velplaceret pølsevogn er satme en god forretning. Der er meget arbejde i det, men man kan tjene mange slanter...
Du siger bare til, hvis du planlægger en restaurant og skal have hjælp, så er jeg helt sikkert din mand...:)
(skal dog have betalt hygiejnekurset af restauranten...;)
#30 MOVIE1000 14 år siden
og som Skeloboy er inde på skal man have et hygiejne-bevis :)
men jeg har sat min far i fuld gang med at skrive (det vil så sige min mor fordi han hader at skrive, men min mor har arbejdet sammen med min far i pølsevognen, hvor hun for det meste stod for regnskab, men hun lavede også mad)