Gravatar

#71 Hr. Nielsen 13 år siden

Tommy Kristensen (69) skrev:
Det er jo ikke helt uberettiget.
Der findes vist ikke mange tilfælde hvor en muslimsk taxichaffør har overfaldet en gammel dame her i DK og i øvrigt er det jo folk der oftest ikke har mødt mennesker med anden kultur ret ofte...Når mennesker mødes (fredeligt) opstår der jo ofte en helt anden forståelse og tryghed...Det er jo ikke for ingenting at man ofte kan høre folk kritisere muslimer for dit og dat, men at Ali fra jobbet selvfølgelig er en undtagelse. Han er sgu god nok. Den slags har jeg i hvert fald ofte stødt på....Det med at indvandrere og efterkommere fra ikke vestlige lande er overrepræsenteret på disse uheldige områder skriver jeg jo selv længere oppe og så skrev jeg skræk spredt og ikke skrækkampagne. Jeg var inde på at der blev spredt frygt og ikke viden. Det har noget med formidlingen og retorikken at gøre, som jeg finder problematisk og usympatisk i flere tilfælde.

Derudover kan jeg skam godt forstå menneskers frygt. Den bygger bare ofte ikke på fakta, men på fordomme. Jeg har i hvert fald mødt MANGE fra ikke vestlige lande, men kun FÅ der ikke var ganske normale, fredelige og ret 'danske'. Jeg har også mødt det modsatte, kraftigt! I øvrigt er jeg enig med Notionel, at vi burde have stillet krav, men integration tager altså også tid og ofte generationer og det er nok politikerns største løgn eller fortielse. Det var nemlig det der aldrig blev talt om, de problemer den slags ofte giver i årtier. Der er USA et fremragende eksempel.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#72 Tommy Kristensen 13 år siden

#70: Selvfølgelig har de også ansvar - men jeg anser også dem som være en del af "samfundet". Men omformulerer det gerne til: Begge sider har fejlet totalt når det kommer til integration.

#71: Nej, det er der jo ikke noget at sige til, når de, som du selv skriver - fravælger dem ;)

Men ikke desto mindre. Så taler statistikken for sig selv - og skal man være helt firkantet, ja så siger Danmarks Statistik, at der er 43% større chance for at blive overfaldet af en muslimsk taxichauffør, af anden herkomst, end af en dansk :)
- og det er ikke en smiley fordi jeg synes det er sjovt, men fordi det er gas.

Klart er der fordomme med, men de er der jo, fordi at de forholder sig til de andre facts de har. Jeg er da selv total fordomsfuld. Jeg stryger alle romaer over en kam - jeg har mere end svært ved at tro på at der findes en reel roma. Jeg foretrækker at have en mandlig fysioterapist, da jeg er overbevist om, at de kan trykke hårdere end kvinder, men der skal nok være en kvindelig matrone eller to derude der vil kunne gøre dem til skamme. Jeg finder kvindelige håndværkere mindre troværdige end mandlige - men så gerne flere kvindelige ledere.

Jeg tror nu heller ikke at de skal frygte muslimske taxichauffører. Men jeg bebrejder dem ikke at de gør. Jeg er sikker på, at der er stor sandhed i ordsproget - lediggang er roden til alt ondt. Folk der ikke har noget at give sig til, laver ballade, det gør de danske drenge også - der er så bare mange udenlandske drenge der har for lidt at give sig til.
Gravatar

#73 Hr. Nielsen 13 år siden

Tommy Kristensen (72) skrev:
Nej, det er der jo ikke noget at sige til, når de, som du selv skriver - fravælger dem
Good point;)

så siger Danmarks Statistik, at der er 43% større chance for at blive overfaldet af en muslimsk taxichauffør, af anden herkomst, end af en dansk
Den tror jeg sgu ikke på...eller nu er det med statistik som med fanden og en helig bog indimellem. Hvis nu 80% af alle taxichauffører er muslimske, af anden herkomst, så giver denne statistik pludseligt et andet billede;)

Klart er der fordomme med
Du citerer blot det åbenlyse og smider et par 'firkanter' ind? Du forholder dig ikke til, at jeg snakkede om at skabe frygt og angst, fremfor viden!

jeg bebrejder dem ikke
Skrev jeg at jeg gjorde det da? I så fald hvor?
Gravatar

#74 Tommy Kristensen 13 år siden

#73: "Skrev jeg at jeg gjorde det da? I så fald hvor?"
Nej, men jeg skriver da heller ikke at du gør. Jeg siger, at jeg bebrejder dem ikke :)

De læser sjældent om enlige bodybuildere der bliver røvet i deres hjem, udsat for tricktyve, og overfaldet på vej fra træning og frarøvet deres håndvægte.

Men de læser så om en masse i deres aldersgruppe der døjer lidt med de problemer. Så selvom der helt sikkert også er mange fordomme, så vil jeg ikke kalde dem fuldstændig ubegrundede. Statistisk usikre - men ikke ubegrundede :)
Gravatar

#75 Hr. Nielsen 13 år siden

Tommy Kristensen (74) skrev:
Nej, men jeg skriver da heller ikke at du gør. Jeg siger, at jeg bebrejder dem ikke :)
Skrev jeg da heller ikke at du skrev at jeg skrev. Jeg spurgte om jeg skrev det ansporet af det du skrev som lød som noget jeg måske kunne have skrevet der fik dig til at skrive det;-D

Tommy Kristensen (74) skrev:
så vil jeg ikke kalde dem fuldstændig ubegrundede
Næ, ville jeg heller ikke. Blot at det ofte mere bygger på fordomme end på fakta. Statistisk set har vi jo sjældent haft så lidt kriminalitet som det sidste årti (har jeg da læst). Den kriminalitet der er, skulle så desværre være blevet grovere. Ifølge politiet skulle det største problem her dog være de østbander der vælter ind, har jeg ladet mig fortælle af en ven der er ansat ved grænsepolitiet. Men tror vi er nået til vejs ende her:D
Gravatar

#76 Hr. Nielsen 13 år siden

Hov, måtte lige smide dette link om tragedien i Norge:

http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-vi...
Gravatar

#77 Bruce 13 år siden

Thomas E. Nielsen (75) skrev:
Ifølge politiet skulle det største problem her dog være de østbander der vælter ind, har jeg ladet mig fortælle af en ven der er ansat ved grænsepolitiet. Men tror vi er nået til vejs ende her:D

Så er mere grænsekontrol, måske ikke en hel skidt idé ;)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#78 Hr. Nielsen 13 år siden

Bruce (77) skrev:
Så er mere grænsekontrol, måske ikke en hel skidt idé
Ikke ifølge hvad han mente, set i forhold til kriminalitet fra øst, nope (det er først noget jeg hørte for kort tid siden, da vi sad og snakkede om dette en aften over en whisky). Rent samfundsøkonomisk kan det være en anden snak, hvis det skaber forsinkelser (aner jeg jo ikke om det gør, men det troede han ikke det ville), men den slags aner en 'sølle' politimand jo lige så lidt om som jeg;-D

Fra kilder højere i politiet forlød det jo i øvrigt også, at det ville koste med mere grænekontrol, og at pengene kunne bruges bedre til at bekæmpe denne kriminlitet med på anden facon, i hvert fald indtil DF bad dem blande sig udenom og holde deres kæft (ikke at de måske har retten til at give dem mundkurvpå, men jeg har ikke hørt argumentet siden fra politiets top siden?).

Så din ironi tjener dig al ære, men du får ikke ram på mig endnu:D (selv om jeg intet har imod at ændre mening om noget, hvis jeg kan se fornuften og det rigtige i dette;)
Gravatar

#79 Hr. Nielsen 13 år siden

Thomas E. Nielsen (78) skrev:
at pengen det ville koste med mere grænekontrol, kunne bruges bedre til at bekæmpe denne kriminlitet med på anden facon
Så gav det bedre mening....tror jeg (tror jeg smutter i seng igen:)
Gravatar

#80 jessup 13 år siden

#54 - du er meget interesseret i lovgivning og jeg er meget enig i dine dispositioner. Jeg har været mere inde på hvor diskutionerne foregår(institutioner, foraer mm.), hvordan jeg vurdere holdninger der optræder i samfundet. Jeg har ikke en hammer der hedder lovgivning til alle problemer:)

De demokratiske debat kan forhåbentligt holde antallet af revolutionære nede men den enkelte som Breveik kan kun efterforskning forhindre - PET og andre instanser. Sidstnævnte er ikke nødvendigvis et argument for de skal have mere "magt".
This is just until June

Skriv ny kommentar: