hehe... det er da ikke uvedkommende at du rent faktisk siger det modsatte af hvad du mener. Desuden er der mega mange der blander begreberne... mange bruger nemlig ordet "etnisk dansker" om en udlænding... Og det skaber som sagt en del forviring. Det er et lortebegreb netop af den grund :)
Ja, 0k. Det kan jeg godt se, når det bliver sat op på den måde. Men jeg mener så "dansker med anden etnisk baggrund end jysk" OK? SÅ er vi på samme side, og kan fortsætte denne diskussion, hvor jeg jo nærmeste er værre end Hitler efterhånden ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#109 - Måske du skulle opdatere dit "vokabularium" så. :)
"Etnisk" kommer selvfølgelig fra "Etnicitet" som jo betyder folk. Du bruger betegnelsen forkert idet at "etnisk et-eller-andet" viser den sociale gruppe personen (eller gruppen) tilhører. Den fælles etnicitet kan fx være samme fødeland, baggrund, sprog eller lignende.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Ala "Jeg er ikke racist, fordi jeg synes det er trist, det kun er de sorte der skal hades. Alle skal lide, side om side, I ondskabens hav vil jeg bades."
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#111 davenport 18 år siden
#112 Patriarch 18 år siden
hehe... det er da ikke uvedkommende at du rent faktisk siger det modsatte af hvad du mener. Desuden er der mega mange der blander begreberne... mange bruger nemlig ordet "etnisk dansker" om en udlænding... Og det skaber som sagt en del forviring. Det er et lortebegreb netop af den grund :)
#113 davenport 18 år siden
SÅ er vi på samme side, og kan fortsætte denne diskussion, hvor jeg jo nærmeste er værre end Hitler efterhånden ;)
#114 Bony 18 år siden
"Etnisk" kommer selvfølgelig fra "Etnicitet" som jo betyder folk. Du bruger betegnelsen forkert idet at "etnisk et-eller-andet" viser den sociale gruppe personen (eller gruppen) tilhører. Den fælles etnicitet kan fx være samme fødeland, baggrund, sprog eller lignende.
#115 Bony 18 år siden
Det er så en sjællænder, fynbo eller bornholmer.. ;)
hehe
#116 filmz-sanjo 18 år siden
:)
#117 davenport 18 år siden
;D
#118 DarkLight 18 år siden
"Jeg er ikke racist,
fordi jeg synes det er trist,
det kun er de sorte der skal hades.
Alle skal lide, side om side,
I ondskabens hav vil jeg bades."
#119 Outbound Sith 18 år siden
http://jp.dk/indland/indland_politik/article117022...
Fox Mulder
#120 filmz-Bruce 18 år siden