#29 Den kommentar var nu heller ikke lige myntet på dig. Jeg er helt enig i, at det ikke er alle, der har økonomisk sans og derfor bør folk også hjælpes til at forstå privatøkonomi bedre.
#30 Jeg er bestemt enig i at vi har det godt. Man behøver ikke tage længere end til England for at finde folk, der har det endnu værre. Her har man nemlig et meget konservativt system, hvor mistro til den enkelte er fremhærskende. "Har man ikke arbejde, så må det jo være fordi man ikke gider" eksempelvis. Derfor synes jeg nu ikke der er noget galt i at de sociale ydelser stiger i takt med rigdommen i resten af samfundet. De skal jo trods alt følge priserne. Så tror jeg heller ikke at der er mange iværksættere og direktører, som ikke ville sidde hvor de gør i dag, hvis de sociale ydelser havde været højere. Jeg er overbevist om at størstedelen af dem, der gør karriere først og fremmest gør det fordi de kan lide det, men jeg afviser dog ikke at pengene spiller ind for nogle mennesker. Så tror jeg i øvrigt ikke at en millionærskat vil skabe negativ vækst. Vi taler trods alt om en beskeden procentdel. Der er trods alt nogle andre problemer i det, at de naturlige lønstigninger vil gøre at denne skat på et tidspunkt vil ramme flere, ligesom vi så det med topskatten. Jeg tror at en bedre ide ville være at lave en fleksibel topskat, sådan så det virkelig kun er de 20% med den højeste indkomst, der bliver ramt. Det samme kunne muligvis gøres med den såkaldte millionærskat. Et spørgsmål jeg dog gerne vil stille i forbindelse med skattediskutionen er, hvordan vi ellers skal få de mange penge det kræver at rette op på flere års svigt af sunheds- og uddannelsessektorerne. Både hospitaler, skoler og andre offentlige bygninger står overfor at skulle renoveres i stor stil og det er ikke billigt.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Jeg kan i øvrigt undre mig lidt over hvorfor farmand får kontanthjælp og ikke a-kasse. Enten har han været arbejdsløs meget længe, ellers er det noget han har sprunget elegant henover, da han var i job, hvilket jo ville have sat ham i en noget bedre position mht. at betale regningerne.
Men altså, jeg ved af personlig erfaring, at det ikke er nemt at komme ud af en situation, hvor man ikke har ret mange penge til hverdag, noget jeg selv har prøvet og noget mine forældre har prøvet.
Deres løsning på problemet i sin tid, var at flytte familien til et sted hvor der var arbejde, så de kunne komme på fødderne igen og tager man i betragtning at børnene bliver drillet i skole, var det måske ikke en tosset idé at droppe de par luksus-udgifter de har, fået sparet lidt penge sammen og så forsøge at flytte et sted hen hvor der er bedre jobmuligheder og de måske kan få en lavere husleje, eller kan undvære bilen samtidig med.
Jo, det er ikke altid sjovt at rive børnene væk fra de vante omgivelser, men jeg har selv prøvet det nogle gange som knægt og giver det et bedre tag over huset og råd til lidt fornøjelser til familien, så lærer man at leve med, at man lige skal ud og finde sig et par nye venner.
Det kan også være en ufed oplevelse at skille sig af med sine kæledyr, men hvis der ikke er mange penge på kontoen, så er det måske lidt bedre at hundene får et nyt hjem, så der også kan spares lidt penge på den front.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
#30 Det jeg ikke kan lade være med at tænke, når jeg hører og læser om millionærskat, at det er politisk spin a la den engelske The Thick of It, In the Loop eller Yes Minister og det er ikke fordi jeg uenig. Det kunne lige så godt være regeringspartierne som finder en idé, som reelt kun er propaganda.
For realiteten er, at det er meget få ekstra penge, som kommer i kassen på forslaget, men det er et forslag som er skabt til at få græsrodsbevægelserne igang og differentiere til regeringen.
Jeg ser for mig den stakkels engelske minister side med sin rådgiver og diskutere, hvordan de kan få fokus væk på et eller andet ømt punkt, f.eks. Sass øhh noget man kritiseres på og så laver man damage control, ved at starte en ild et andet sted.
Mht. skattediskussionen, hvor pengene skal komme fra til det vi kalder flere års svigt af dit og dat. Well jeg er helt enig i, at der er meget der skal gøres i den offentlige sektor, men jeg mener også, at tæring efter næring kommer først. Man har nu engang kun de penge man nu engang har og nogle gange takker jeg Gud for at have sendt finanskrisen, fordi det et stykke tid får folk til at holde kæft om velfærd.
Velfærd har været totalt ude af proportioner i dette land og mange tror, at Danmark er en ø i verden og vi vader udenom kriser i al evighed og vi ikke rammes af globaliseringen. Vi har klaret os indtil nu. Men nu kommer de små årgange snart. Der bliver mangel på arbejdskraft indenfor flere fag. Man forudser 180.000 demente i 2040, flere ældre etc. etc. etc.
Et godt udgangspunkt ville være, hvis alle ... regering og opposition, ville lytte lidt til de tal, som blev spillet dem i hænde og ikke blot pisse på velfærdskommisionens forslag og skræmmende forudsigelser, som Anders Fogh gjorde og blot agere, som om velfærd er en uudtømmelig skattekiste. Vi BLIVER nødt til at slække på velfærd og vi får ikke mere velfærd af højere skatter. Så bliver udenlandsk arbejdskraft væk, folk vil så ikke arbejde mere, fordi de ikke får en skid ud af det og der bliver mindre til forbrug og mindre forbrug mindsker efterspørgslen efter varer og det stopper incitamentet til at producere varer.
Det er meget nemt at sige, hvad Danmark skal gøre. Politikerne skal være ansvarlige over en bred kam og lade være med at skyde befolkningen blår i øjnene omkring velfærd. Der skal prioriteres hårdt. Efterlønnen skal væk og så skal de danske lønninger tilpasses i stigende grad til vore nabolande, så konkurrenceevnen kan styrkes og skabe job til flere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#33 Jeg mener nu godt at vi kan få råd til et godt sunhedsvæsen og gode skoler....eller sagt med andre ord; vi SKAL have råd til et godt sunhedsvæsen og gode skoler. Samtidig mener jeg ikke at vækst nødvendigvis kommer ved at sætte skatten ned og så tro at folk vil arbejde mere. Gang på gang viser undersøgelser at når folk får flere penge mellem hænderne, så bruger de fleste disse penge på at arbejde mindre, da de naturligvis gerne vil bruge mere tid med familien. Væksten skal komme gennem forskning. Nogle af vores største multinationale virksomheder er indenfor vedvarende energi og medicinal industrien. Det er virksomheder, der voksede op igennem 90'erne, grundet statsstøtte til forskning. Ligeledes er B&O blevet en kæmpe succes på grund af deres innovative design. Danmark skal vinde på at være et videnssamfund, derfor er uddannelse og forskning enormt vigtigt. Naturligvis skal der også gøres noget for at lokke udenlandske hjerner hertil, men en dissideret hjerneflugt på grund af skattetryk, det tror jeg ikke et sekund på. Hvis vi har et ordentligt velfærdssystem (uden behov for privat sygesikring og privatskoler), så vil det faktisk bedre kunne betale sig at bo i Danmark, end i så mange andre lande.
#36 Det kommer vel an på hvad man mener danske værdier er. Jeg mener at danske værdier er åbenhed og tolerance og det er ikke det DF står for i min bog. Danske værdier går ud på at leve sammen uden fordomme og derfor mener jeg netop ikke at DF står for danske værdier. DF har været med til at skabe de parralelsamfund man ser ved at udstøde nye borgere fra det eksisterende samfund. Hvem vil måske være medlem af en klub hvor man ikke føler sig velkommen?
DF har været med til at skabe de parralelsamfund man ser ved at udstøde nye borgere fra det eksisterende samfund. Hvem vil måske være medlem af en klub hvor man ikke føler sig velkommen?
Og der mener jeg så, at de parallel samfund intet har med DF at gøre. De parallel samfund ser vi med alt tydelighed endnu værre udstillet i de lande, som eksemplificerer "glæden ved mangfoldighed", nemlig Sverige og England, som netop har åbnet sluserne på vid gab for "åbenhed og tolerance". Resultater? Rosengården i Malmö. Byer i nordsverige som nærmest er spøgelsesbyer om aftenen pga. vold. Stor undersøgelse som konkluderer 2000 potentielle radikale moskeer i England.
Endnu engang må jeg spørge, hvor parallel samfundende blev af mht. asiatere, jøder, hinduer, sikhere og om der har været problemer af nævneværdig grad med dansk åbenhed og tolerance overfor andre af anden religiøsitet eller race efter 2. verdenskrig, udover de problemer vi ser ikke kun i Danmark, men verden over mht. nogle muslimske grupper, uanset om et land fører en integrationsvenlig- eller kritisk politik.
De parallelsamfund vi ser i dag er selvvalgte og udstøder MINDST ligeså meget "indefra" som udefra, pga. helt anderledes kulturnormer med bund i religion, som bottomline ikke fungerer sammen med helt basale demokratiske værdier.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Med danskhed/-værdier hentyder jeg bla til EU, de vil gerne ind og pille ved vores grundlov med alle deres direktiver og forslag, og det ser jeg helst ikke ske. Vi skal værne om vores egne love og regler og ikke lade andre udefra komme og diktere. EU er absolut ikke demokratisk.
Jeg mener osse at vi skal være på vagt over for den muslimske tilstrømning, da de ingen ønsker har om at blive en del af danskheden.
Stod det til dem var vi allerede et muslimsk land med de love og regler der følger.
De prøver jo at indføre deres regler via tørklæder, moskeer osv. Føjer vi dem, ender det med at de overtager det hele.
DK skulle være et kristent land og Kristendom og Islam duer bare ikke sammen, det er enten eller.
Måske I ser det som racisme, det gør jeg nu ikke. Jeg ser det netop som at værne om de danske værdier.
Så har vi jo osse DFs holdning til dyrevelfærd og de åbne grænser som jo udnyttes på det groveste af kriminelle.
Jeg gider ikke de lange ping-pong debatter og har sådan set osse sagt hvad jeg skulle om min holdning.
#31 frahm-2 16 år siden
Den kommentar var nu heller ikke lige myntet på dig. Jeg er helt enig i, at det ikke er alle, der har økonomisk sans og derfor bør folk også hjælpes til at forstå privatøkonomi bedre.
Jeg er bestemt enig i at vi har det godt. Man behøver ikke tage længere end til England for at finde folk, der har det endnu værre. Her har man nemlig et meget konservativt system, hvor mistro til den enkelte er fremhærskende. "Har man ikke arbejde, så må det jo være fordi man ikke gider" eksempelvis.
Derfor synes jeg nu ikke der er noget galt i at de sociale ydelser stiger i takt med rigdommen i resten af samfundet. De skal jo trods alt følge priserne. Så tror jeg heller ikke at der er mange iværksættere og direktører, som ikke ville sidde hvor de gør i dag, hvis de sociale ydelser havde været højere. Jeg er overbevist om at størstedelen af dem, der gør karriere først og fremmest gør det fordi de kan lide det, men jeg afviser dog ikke at pengene spiller ind for nogle mennesker.
Så tror jeg i øvrigt ikke at en millionærskat vil skabe negativ vækst. Vi taler trods alt om en beskeden procentdel. Der er trods alt nogle andre problemer i det, at de naturlige lønstigninger vil gøre at denne skat på et tidspunkt vil ramme flere, ligesom vi så det med topskatten. Jeg tror at en bedre ide ville være at lave en fleksibel topskat, sådan så det virkelig kun er de 20% med den højeste indkomst, der bliver ramt. Det samme kunne muligvis gøres med den såkaldte millionærskat.
Et spørgsmål jeg dog gerne vil stille i forbindelse med skattediskutionen er, hvordan vi ellers skal få de mange penge det kræver at rette op på flere års svigt af sunheds- og uddannelsessektorerne. Både hospitaler, skoler og andre offentlige bygninger står overfor at skulle renoveres i stor stil og det er ikke billigt.
#32 filmz-Utyske 16 år siden
Men altså, jeg ved af personlig erfaring, at det ikke er nemt at komme ud af en situation, hvor man ikke har ret mange penge til hverdag, noget jeg selv har prøvet og noget mine forældre har prøvet.
Deres løsning på problemet i sin tid, var at flytte familien til et sted hvor der var arbejde, så de kunne komme på fødderne igen og tager man i betragtning at børnene bliver drillet i skole, var det måske ikke en tosset idé at droppe de par luksus-udgifter de har, fået sparet lidt penge sammen og så forsøge at flytte et sted hen hvor der er bedre jobmuligheder og de måske kan få en lavere husleje, eller kan undvære bilen samtidig med.
Jo, det er ikke altid sjovt at rive børnene væk fra de vante omgivelser, men jeg har selv prøvet det nogle gange som knægt og giver det et bedre tag over huset og råd til lidt fornøjelser til familien, så lærer man at leve med, at man lige skal ud og finde sig et par nye venner.
Det kan også være en ufed oplevelse at skille sig af med sine kæledyr, men hvis der ikke er mange penge på kontoen, så er det måske lidt bedre at hundene får et nyt hjem, så der også kan spares lidt penge på den front.
#33 filmz-Bruce 16 år siden
For realiteten er, at det er meget få ekstra penge, som kommer i kassen på forslaget, men det er et forslag som er skabt til at få græsrodsbevægelserne igang og differentiere til regeringen.
Jeg ser for mig den stakkels engelske minister side med sin rådgiver og diskutere, hvordan de kan få fokus væk på et eller andet ømt punkt, f.eks. Sass øhh noget man kritiseres på og så laver man damage control, ved at starte en ild et andet sted.
Mht. skattediskussionen, hvor pengene skal komme fra til det vi kalder flere års svigt af dit og dat. Well jeg er helt enig i, at der er meget der skal gøres i den offentlige sektor, men jeg mener også, at tæring efter næring kommer først. Man har nu engang kun de penge man nu engang har og nogle gange takker jeg Gud for at have sendt finanskrisen, fordi det et stykke tid får folk til at holde kæft om velfærd.
Velfærd har været totalt ude af proportioner i dette land og mange tror, at Danmark er en ø i verden og vi vader udenom kriser i al evighed og vi ikke rammes af globaliseringen. Vi har klaret os indtil nu. Men nu kommer de små årgange snart. Der bliver mangel på arbejdskraft indenfor flere fag. Man forudser 180.000 demente i 2040, flere ældre etc. etc. etc.
Et godt udgangspunkt ville være, hvis alle ... regering og opposition, ville lytte lidt til de tal, som blev spillet dem i hænde og ikke blot pisse på velfærdskommisionens forslag og skræmmende forudsigelser, som Anders Fogh gjorde og blot agere, som om velfærd er en uudtømmelig skattekiste. Vi BLIVER nødt til at slække på velfærd og vi får ikke mere velfærd af højere skatter. Så bliver udenlandsk arbejdskraft væk, folk vil så ikke arbejde mere, fordi de ikke får en skid ud af det og der bliver mindre til forbrug og mindre forbrug mindsker efterspørgslen efter varer og det stopper incitamentet til at producere varer.
Det er meget nemt at sige, hvad Danmark skal gøre. Politikerne skal være ansvarlige over en bred kam og lade være med at skyde befolkningen blår i øjnene omkring velfærd. Der skal prioriteres hårdt. Efterlønnen skal væk og så skal de danske lønninger tilpasses i stigende grad til vore nabolande, så konkurrenceevnen kan styrkes og skabe job til flere.
#34 frahm-2 16 år siden
Jeg mener nu godt at vi kan få råd til et godt sunhedsvæsen og gode skoler....eller sagt med andre ord; vi SKAL have råd til et godt sunhedsvæsen og gode skoler. Samtidig mener jeg ikke at vækst nødvendigvis kommer ved at sætte skatten ned og så tro at folk vil arbejde mere. Gang på gang viser undersøgelser at når folk får flere penge mellem hænderne, så bruger de fleste disse penge på at arbejde mindre, da de naturligvis gerne vil bruge mere tid med familien.
Væksten skal komme gennem forskning. Nogle af vores største multinationale virksomheder er indenfor vedvarende energi og medicinal industrien. Det er virksomheder, der voksede op igennem 90'erne, grundet statsstøtte til forskning. Ligeledes er B&O blevet en kæmpe succes på grund af deres innovative design. Danmark skal vinde på at være et videnssamfund, derfor er uddannelse og forskning enormt vigtigt. Naturligvis skal der også gøres noget for at lokke udenlandske hjerner hertil, men en dissideret hjerneflugt på grund af skattetryk, det tror jeg ikke et sekund på. Hvis vi har et ordentligt velfærdssystem (uden behov for privat sygesikring og privatskoler), så vil det faktisk bedre kunne betale sig at bo i Danmark, end i så mange andre lande.
#35 jessup 16 år siden
http://stuffwhitepeoplelike.com/2008/04/04/94-free...
#36 filmz-RJ 16 år siden
Jeg er dog ikke enig i alt DF har at sige, men de arbejder for Danmark og danskheden og det er jeg tilhænger af.
De har til tider måske en lidt for agressiv udlændingepolitik, men det er godt der er nogen der arbejder for de danske værdier.
#37 frahm-2 16 år siden
Det kommer vel an på hvad man mener danske værdier er. Jeg mener at danske værdier er åbenhed og tolerance og det er ikke det DF står for i min bog. Danske værdier går ud på at leve sammen uden fordomme og derfor mener jeg netop ikke at DF står for danske værdier.
DF har været med til at skabe de parralelsamfund man ser ved at udstøde nye borgere fra det eksisterende samfund. Hvem vil måske være medlem af en klub hvor man ikke føler sig velkommen?
#38 Yoda 16 år siden
Jeg kunne (af ren og skær nysgerrighed) være interesseret i at vide, hvad du helt præcist mener med "danske værdier" og "danskhed"?
#39 filmz-Bruce 16 år siden
Og der mener jeg så, at de parallel samfund intet har med DF at gøre. De parallel samfund ser vi med alt tydelighed endnu værre udstillet i de lande, som eksemplificerer "glæden ved mangfoldighed", nemlig Sverige og England, som netop har åbnet sluserne på vid gab for "åbenhed og tolerance". Resultater? Rosengården i Malmö. Byer i nordsverige som nærmest er spøgelsesbyer om aftenen pga. vold. Stor undersøgelse som konkluderer 2000 potentielle radikale moskeer i England.
Endnu engang må jeg spørge, hvor parallel samfundende blev af mht. asiatere, jøder, hinduer, sikhere og om der har været problemer af nævneværdig grad med dansk åbenhed og tolerance overfor andre af anden religiøsitet eller race efter 2. verdenskrig, udover de problemer vi ser ikke kun i Danmark, men verden over mht. nogle muslimske grupper, uanset om et land fører en integrationsvenlig- eller kritisk politik.
De parallelsamfund vi ser i dag er selvvalgte og udstøder MINDST ligeså meget "indefra" som udefra, pga. helt anderledes kulturnormer med bund i religion, som bottomline ikke fungerer sammen med helt basale demokratiske værdier.
#40 filmz-RJ 16 år siden
Med danskhed/-værdier hentyder jeg bla til EU, de vil gerne ind og pille ved vores grundlov med alle deres direktiver og forslag, og det ser jeg helst ikke ske. Vi skal værne om vores egne love og regler og ikke lade andre udefra komme og diktere.
EU er absolut ikke demokratisk.
Jeg mener osse at vi skal være på vagt over for den muslimske tilstrømning, da de ingen ønsker har om at blive en del af danskheden.
Stod det til dem var vi allerede et muslimsk land med de love og regler der følger.
De prøver jo at indføre deres regler via tørklæder, moskeer osv. Føjer vi dem, ender det med at de overtager det hele.
DK skulle være et kristent land og Kristendom og Islam duer bare ikke sammen, det er enten eller.
Måske I ser det som racisme, det gør jeg nu ikke. Jeg ser det netop som at værne om de danske værdier.
Så har vi jo osse DFs holdning til dyrevelfærd og de åbne grænser som jo udnyttes på det groveste af kriminelle.
Jeg gider ikke de lange ping-pong debatter og har sådan set osse sagt hvad jeg skulle om min holdning.