Gravatar

#11 filmz-Bruce 16 år siden

#10 Desværre er det historiske politiske skel meget dybt i Danmark. SV regeringen i 70'erne viste, at der var for meget mistro til hinanden til at kunne seriøst arbejde sammen. Man har nok hele tiden øjnene rettet mod magten alene, fremfor at kunne agere for folkets bedste udfra situationen her og nu.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 frahm-2 16 år siden

Det som soc.dem. foreslog var jo en fremrykning af allerede aftalte investeringer, hvilket på lang sigt ikke ville koste staten flere penge. Så det synes jeg da er bedre end at benægte krisens eksistens.

Jo, men 200.000 om året, det er rundt regnet 16.600 kr. om måneden til to voksne og to børn. En sådan familie har jo et naturligt anderledes boligbehov en en enlig eller et par. I hovedstadsområdet er det altså meget svært at få til at løbe rundt, også selvom man bosætter sig i udkandten af S-togs nettet.
Så synes jeg i øvrigt at det er en lidt indgroet gammeldags holdning at du siger at VK står for økonomisk ansvarlighed, mens S og SF ikke gør.
Jeg synes netop at de sidste 8 år har vist det modsatte. Gang på gang har VK nægtet at lytte til økonomer, der har advaret mod overophedning af økonomien og boligmarkedet, mens oppositionen har lyttet til disse eksperter. Regeringen har ladet ideologi gå forud for virkeligheden.

Det er også derfor det er vigtigt at styrke de radikale. Uden dem som afgørende stemmer kommer der bare ikke forlig henover midten og det er uanset hvem der er i regering.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#13 s_dalsgaard 16 år siden

Jeg siger ikke at S og SF ikke har økonomisk ansvarlig, bare at de ikke har forstand på penge :)

På den anden side er deres forslag om 5% højere skat på indkomst over en million jo bare spil for galleriet. I det store hele er det jo latterligt få penge - jeg kan ikke huske tallet for hvor mange danskere det vil påvirke, men det kan nok ikke blive til mange milliarder ekstra i statskassen (især ikke hvis du medregner de millionærer der så flygter til "billigere" lande).

Jeg ville egentligt gerne give den nuværende regering æren for opsvinget i starten dette årtusind, men det ville nok være lidt for naivt. Til gengæld synes jeg heller ikke de bære ansvaret for nedturen. Når først verdensøkonomien går i stå, er der ikke så meget vi kan gøre. At det så ikke er blevet bedre af en totalt overdrevet "råben ulv" af pressen, er noget helt andet.

Med hensyn til de 200.000 har jeg måske udtalt mig lidt for hurtigt (jeg kan nok aldrig blive politikker - jeg indrømmer mine fejl). Jeg er klar over at det ikke er mange penge, især ikke i hovedstadsområdet. Og de kan jo nok ikke alle flytte til Nordjylland (hvor jeg selv bor - billigt).
TVSeriesOnBluRay.eu - Database of TV-series Blu-ray releases in the UK
Gravatar

#14 inflector 16 år siden

#1 Så et interview med Karen Jespersen for et par måneder siden, hvor hun besøgte en enlig far med 3 hjemmeboende børn. De havde selvfølgelig lidt svært ved at få økonomien til at hænge sammen, og hendes fantastiske løsning var selvfølgelig at børnene bare skulle ud at arbejde. Sig mig lever vi i 1930´erne?

#13 Det var trodsalt en Socialdemokratisk regering der virkelig fik sat gang i hjulene i 90´ erne, så fordi Anker Jørgensen ikke ligefrem havde styr på finanserne, kan vi ikke bruge til så meget, det er trods alt snart 30 år siden.

Noget jeg er i den grad har været træt af under den siddende regering, er at man i den grad har sat vores ellers glimrende konsensus politik over styr. Gang på gang skal lovforslagene tromles igennem med Dansk folkeparti, i stedet for henover midten, som ellers har sikret vores stabile samfund de sidste mange årtier. Derudover kan det aldrig være godt at lade et parti, der i den grad taler til laveste fællesnævner og forsøger at skræmme folk, få nogen som helst indflydelse på nogen som helst ting.
Vores nuværende statsminister er jeg ikke imponeret af, bare hans håndtering og forgyldning af de private hospitaler, gør mig fuldstændig afsindig at tænke på.

Uanset hvem der har magten, bliver regeringen metaltræt, og skal skiftes ud og hvis man ellers kan bruge de sidste mange års cyklus som noget grundlag, ryger regeringen ud til næste valg. Hvilket efter min bedste overbevisning altid er sundt.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#15 filmz-Bruce 16 år siden

frahm-2 (12) skrev:
Det som soc.dem. foreslog var jo en fremrykning af allerede aftalte investeringer, hvilket på lang sigt ikke ville koste staten flere penge. Så det synes jeg da er bedre end at benægte krisens eksistens.

Artikel

frahm-2 (12) skrev:
Det er også derfor det er vigtigt at styrke de radikale. Uden dem som afgørende stemmer kommer der bare ikke forlig henover midten og det er uanset hvem der er i regering.

Det Radikale er døde med Margrethe Vestager ved roret og ryger langsomt men sikkert ned mod spærregrænsen. Det er vigtigt at de ryger ud af døren og gerne alle de små partier med, som får alt for stor indflydelse på få stemmer. 1992-2001 var et mareridt af dimensioner på den konto, hvor Marianne Jelved satte et grimt fingeraftryk på dansk indvandringspolitik og IKKE MINDST komplet mangel på integrationspolitik. DET betaler vi stadig prisen på, at DF har så stor indflydelse i dag. DF var aldrig blevet så store, uden Jelveds hånd.
Gravatar

#16 frahm-2 16 år siden

Hvordan fanden kan du bruge en udtalelse fra Fogh som et argument får at det jeg siger ikke er rigtigt (for jeg går ud fra at det er det du prøver). Fogh har jo netop prøvet at fordreje dette forslag, så soc.dem. fremstår som økonomisk uansvarlige.
Så synes jeg også det er uretfærdigt at give de radikale skylden for den manglende integrationspolitik. Så vidt jeg husker var der ingen fra den daværende opposition, der efterlyste dette. Der var mange årsager til at integrationen slog fejl i 90'erne og mange af dem var politiske, men man skal også huske på at situationen var anderledes. Der var en krig på Balkan, hvilket må siges at være Danmarks nærområde og dette gjorde at der var en stor flygtningestrøm til bl.a. Danmark.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#17 mr gaijin 16 år siden

inflector (14) skrev:
Så et interview med Karen Jespersen for et par måneder siden, hvor hun besøgte en enlig far med 3 hjemmeboende børn. De havde selvfølgelig lidt svært ved at få økonomien til at hænge sammen, og hendes fantastiske løsning var selvfølgelig at børnene bare skulle ud at arbejde. Sig mig lever vi i 1930´erne?

Minder mig om Bush-klippet, vist nok fra "Fahrenheit", hvor han taler med en kvinde, der er nødt til at have tre lortejobs for at overleve. Han roser hende og siger: " Uniquely American, isn't it?" Åbenbart ikke.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#18 filmz-Bruce 16 år siden

inflector (14) skrev:
#13 Det var trodsalt en Socialdemokratisk regering der virkelig fik sat gang i hjulene i 90´ erne, så fordi Anker Jørgensen ikke ligefrem havde styr på finanserne, kan vi ikke bruge til så meget, det er trods alt snart 30 år siden.

Jeg har ikke sagt noget om, at Poul Nyrup og Mogens Lykketoft klarede deres perioder glimrende økonomisk fra 1992-2001, men at der kom gang i hjulene skyldes, at Schlüters politik i 80'erne med at komme gælden til livs, havde skabt en opsparing i befolkningen, som nu i et internationalt opsving, kunne bruges til forbrug. Det ville være MEGET SVÆRT for en regering at skide den fordel væk i 1992, men det hårde benarbejde måtte altså gøres af en borgerlig regering og de ting bliver man upopulære på.

Noget jeg er i den grad har været træt af under den siddende regering, er at man i den grad har sat vores ellers glimrende konsensus politik over styr. Gang på gang skal lovforslagene tromles igennem med Dansk folkeparti, i stedet for henover midten, som ellers har sikret vores stabile samfund de sidste mange årtier. Derudover kan det aldrig være godt at lade et parti, der i den grad taler til laveste fællesnævner og forsøger at skræmme folk, få nogen som helst indflydelse på nogen som helst ting.

Og så kan jeg henvise til, at den politiske koncensus blev spoleret af SR's enegang mellem 1992-2001 hvad angår indvandrings- og integrationspolitik. Der var også adskillige gange, hvor Jelved hånt lod oppositionen være opposition og tromlede R politik igennem. DF tager i den grad hævn nu og det sker med befolkningens mandat, hvilket Jelved kan takke sig selv. Havde man ført koncensuspolitik dengang på dette område, var det aldrig løbet ud af hænderne så DF fik den indflydelse de har idag.
Gravatar

#19 s_dalsgaard 16 år siden

Jeg tror ikke det er nemt at lave et politisk system hvor en enlig far med tre børn har det nemt, det bliver i hvert fald dyrt. Nu kender jeg ikke lige den omtalte sag, men med mindre børnene er halv-gamle må det siges at være lidt dumt sagt af hende.
TVSeriesOnBluRay.eu - Database of TV-series Blu-ray releases in the UK
Gravatar

#20 filmz-Bruce 16 år siden

frahm-2 (16) skrev:
Hvordan fanden kan du bruge en udtalelse fra Fogh som et argument får at det jeg siger ikke er rigtigt (for jeg går ud fra at det er det du prøver). Fogh har jo netop prøvet at fordreje dette forslag, så soc.dem. fremstår som økonomisk uansvarlige.

Jamen det er så din udlægning. Jeg mener selv det var vanvittigt at gå ud og spendere milliardbeløb endnu inden nogen kendte til effekterne af de andre hjælpepakker.

Så synes jeg også det er uretfærdigt at give de radikale skylden for den manglende integrationspolitik. Så vidt jeg husker var der ingen fra den daværende opposition, der efterlyste dette. Der var mange årsager til at integrationen slog fejl i 90'erne og mange af dem var politiske, men man skal også huske på at situationen var anderledes. Der var en krig på Balkan, hvilket må siges at være Danmarks nærområde og dette gjorde at der var en stor flygtningestrøm til bl.a. Danmark.

Jeg er enig med dig i, at integrationspolitik har været et sørgeligt manglende politisk punkt på dagsordenen fra de fleste partier i 90'erne og denne bør skydes i skoen på de fleste partier. Men jeg kan huske, at der var stor ballade omkring dansk indvandring i landet i lang tid før valget i 2001, bl.a. at der ingen grænser var for, hvor mange De Radikale ville modtage. Det var en tilnærmelse til svensk indvandringspolitik og jeg kan kun ryste over situationen, når jeg ser over til Malmø, hvis det havde fortsat. Man det blev katalysatoren til DF's gigant valg. Først derefter gik det op for de fleste etablerede partier, at dette punkt ikke mere var et tabuemne og at befolkningen tog det alvorligt.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke er uenig i dele af den nuværende politik. Bl.a. synes jeg det er uansvarligt at sende alle hjem, vis børn er født og opvokset her i landet. Ligesom alle der har samarbejdet med danskerne i f.eks. Afghanistan og Irak, f.eks. tolke, også skal have ophold i landet.

Skriv ny kommentar: