Jeg sidder og ser nyhederne, der fortæller at der er 60.000 fattige danske børn i Danmark pt. Dvs. at man regner med en familie på 2 voksne og 2 børn, der samlet har en årsindkomst på 195.700,- Som de fortalte, så er der ingen ferie, nyt tøj og sågar fødselsdagsgaver til disse børn. Når man sidder i sin komfort, så er man nok ikke helt klar over tingenes tilstand, og det overrasker mig.
Nu kaldte jeg tråden politik, og det har sit enkelte formål. Jeg nægter at stemme på den siddende regering igen. Jeg synes beskæftigelsespolitiken har fejlet på alle områder med Lort Frederiksen ved roret, og Støjhovedet lader ikke til at kunne noget som helst selv.
Så... Jeg overvejer virkelig at skifte side. Det kan ikke blive ved med at gå, at man jager de svage i samfundet.
Jeg kunne godt tænke mig at få nogle vinkler på det her, for jeg har været meget fastlåst i min politiske overbevisning, men den ikke så meget vakler, som at den egentligt allerede er væltet.
Nu er der ikke lige et valg på bedding, men det burde sku snart komme, så vi kan få luget ud.
Kom gerne med råd og betragtninger.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg ved i hvert fald at jeg aldrig stemmer på Thorning Smith eller Villy Søvndal. Især ikke åbenpå deres forslag med at dem der tjener mest skal betale endnu mere i skat. De må have drukket et eller andet de ikke kunne tåle.
Ellers er der ikke den store forskel på politikerne, set i forhold til andre lande. Der er enhedslisten som på nogle punkter måske er lidt ekstreme, men de er også blevet lidt "blødere" med årene. Jeg synes det går fint i landet nu og synes egentlig at den nuværende regering er den der kan præstere det bedste stykke arbejde. Uden at de på nogen måde er fejlfri, men det er det bedste alternativ. Og det går da den rette vej, men langsomt.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Jeg arbejder jo med ledige, og de bliver simpelthen hundset rundt uden respekt for den enkelte. Heldigvis hører jeg altid at folk bliver behandlet med respekt ved mig, og at de er glade for min rådgivning. Men med kontanthjælpsloftet og alle de andre "tiltag" der er taget, så ser vi altså en stigning i det fattigere Danmark, og det må sku kunne lade sig gøre at køre det her meget rige land, så der er gode og retfærdige muligheder for alle. Jeg får vitterligt en klump i halsen, når jeg hører om et barn der ikke kan få en gave på sin fødselsdag. Det bør ikke forekomme her. På nogen måde. Måske er jeg blevet blød efter at være blevet far, men min datter skal aldrig føle nogen form for substistensløshed, ligemeget om jeg så skulle droppe min insulin, ville hun få en gave. Jeg ville sælge den højre testikkel! Men det er åbentbart virkelighed i dagens Danmark. Jeg ville ønske jeg havde evnerne til at opfinde et parti, der kunne udligne denne uretfærdighed, og samtidig tilfredsstille alle, med udgangspunkt i den enkeltes situation. Men det kan nok ikke lade sig gøre, for så havde det nok været en realitet.
Med 195.700 om året burde der nu nok være råd til tøj. Min kone og jeg er begge på SU og vi får da ikke så meget. Godt nok har vi ingen børn, men der er da alligevel rigeligt råd til sjov og spas. Jeg tror problemet er, at mange har sat sig i alt for dyre huse da tingene var på vej op og nu er de på røven, men det er de jo lidt selv ude om.
Jeg er enig med #2 i at det er galematias at ville beskatte de højtlønnede endnu mere. Hvis man er dygtig nok til at tjene mange penge skal man ikke straffes.
TVSeriesOnBluRay.eu - Database of TV-series Blu-ray releases in the UK
Jeg har "været med" længe, siden Anker og så bliver man nok lidt pragmatisk, for man er vidne til, at politik har sin egen levecyklus, med skiftende regeringer, efter et par "perioder", hvor den siddende er "udbrændt" og mange dagsordener taler imod den, så der skal nyt blod til. Jeg er ikke i tvivl om, at denne regering har nok imod sig over de sidste par perioder, så der nok sker en udskiftning ved næste valg.
Jeg har dog ingen tiltro til, at en S-R-SF regering kan gøre det bedre. Jeg er urokkelig social liberal og har ingen tiltro til, at regeringer med støtte til venstre for Socialdemokratiet, bringer noget godt med sig. Jeg kunne til nød leve med en S-R regering, der handler med Konservative. Fint nok, men jeg tror ikke på tvetungede Villy og gammelkommunisten Ole Sohn. De har lært af Venstre og ved hvor magten ligger og så siger man meget for at få del i den. Det gjorde Venstre også, men desværre har de dermed også forsaget mange liberale dagsordener og indført en masse socialdemokratisk centralisme, bl.a. fucking Hjort Frederiksen.
Jeg er helt enig i, at den nuværende regering har fejlet på flere områder. Men det er også et spørgsmål om at se på de områder, hvor der er sket fremskridt, som spørge sig selv, hvorledes S og R havde forvaltet magten i de sidste 8 år, havde de stadig haft den. Jeg har ingen grund til at tro, med historien in mente, at oppositionen ville have kunnet gøre det bedre. Da hele lortet røg på gulvet i 70'erne, skulle Schlüter have på hattepulden for 80'erne og arbejdsløshed og kartoffelkur. Som gav Danmark så meget opsparing, så vi var et lille mini-Japan da opsvinget begyndte globalt i 90'erne. Jeg har personligt ikke meget at sige imod denne regerings første periode, kun den anden, hvor Anders Fogh blev metaltræt. Men jeg ved, at vi har en finanskrise af dimensioner nu og så vil jeg nødig have SF til at have medindflydelse forvalte skattemidlerne.
Og med risiko for at lyde som en forpulet kapitalist med sit på det tørre. Jeg ønsker et stærkt sikkerhedsnet i landet, men dette land har levet i velfærdsoverflod i et årti nu og det har været grotesk at stå og se friværdier i den grad blive brugt til tant og fjas, mens vi havde den mindste arbejdsløshed nogensinde. Og hvad gjorde danskerne? VELFÆRD VELFÆRD VELFÆRD!!!! De skulle have krævet realitetssans istedet for alt der går op kommer ned. Lige nu er den RIGTIGE arbejdsløshed i USA 18.2%. IKKE 9,5% som der bliver sagt og skrevet. Efter 1 år som arbejdsløs ryger man ud af statistikken i USA og folk som ikke regisrerer sig, biiver ikke talt med. Derfor er 18.2% det rigtige tal. Det er PISSE uhyggeligt! Bare i denne måned siger man, at 700.000 amerikanere mistede deres job. Al ære og respekt for Obama, som jeg selv har den største tiltro til, men det her kan gå rigtig rigtig galt for manden, med den stiftelse af gæld man er ude i lige nu. Og så er det sådan set ligegyldigt med mandens intentioner. De kan være ligeså humanistiske som Mother Teresa, men lån skal betales tilbage engang. Går det helt galt, så er der kun depression tilbage og så havde det i bagklogskabens klare lyst måske været bedre med en økonomisk politik som havde ladet livet på de usunde banker, de usunde bilfabrikker og de usunde spekulanter og så brugt pengene på anden vis?!?! Det ved man ikke endnu. Men Obama spiller meget højt spil for tiden.
Med globaliseringen in mente, så mener jeg blot, at vi danskere burde have vide, at vi ikke mere er i stand til at køre vores eget løb, med høje skatter, høje lønninger etc. Det har indflydelse på eksport og import og de styrtdykker for tiden. Så ja, vi kan godt stå og råbe på, at regeringen gør for lidt, at nogle har for lidt ifht. andre etc, men faktum er, at Danmark stadig har en langt sundere økonomi end det meste af verden, men faktum er også, at det godt kan gå hen og blive værre endnu, men at det ikke nytter at tro, at nogle kan trylle guld ud af røhullet til alle mennesker i den verden vi befinder os i. Det går op og ned og ligenu går det mest ned.
Men selvfølgelig skal vi altid bestræbe os på at gøre det bedre altid. Jeg synes godt om det politiske system i Danmark, som jeg mener er det mest retfærdige i verden. Jeg synes blot ikke om politikerne og den form man driver politik på. Og det gælder over en bred kam verden over. Alt er blevet overfladisk og spin. DER synes jeg politikerne fejler.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg haved både håbet og regnet med dit input. Du kan forklare det på en fornuftig måde. Hvorfor er du egentlig ikke i politik, med din gode retorik osv?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg haved både håbet og regnet med dit input. Du kan forklare det på en fornuftig måde. Hvorfor er du egentlig ikke i politik, med din gode retorik osv?
Fordi jeg kun har retoriske evner på skrift :) En ting er at kunne tænke i en forsamling og levere svarene gennemtænkt verbalt og den timing har jeg ikke :)
Derfor har jeg også så meget mere respekt for de "gammeldags" politikere og tænkere fra oplysningstiden. De var orale retorikere, som vi andre kun kunne drømme om at være det på skrift. Tænk at kunne formulere sig på så velformuleret vis og samtidig have argumentationerne på rede hånd? Idag vil politikerne kende spørgsmålene på forhånd, ser sig frabedt at blive spurgt om det og det og debatter bliver styret af en ordstyrer, som spørger om de samme ting igen og igen. Og politikerne svarer det samme, det som deres spindoktorer har fortalt dem.
Næææ. Vi er blevet et langt bedre samfund for masserne, med bedre levefod, gudsketak og lov, men vi har mistet umådelige værdier ved at gå efter viden på de produktive og teknologiske erhverv, fremfor at fremme humaniora og dermed tænkerne. Sørgeligt.
#1 Jeg er helt enig i at beskæftigelsespolitiken er helt ad h. til. Jeg er selv ledig pt. og selv om jeg er en af de "stærke" ledige med akademisk uddannelse, A-kasse og netværk, så er det stadig helt ekstremt med den mængde beaukrati (er det sådan det staves?) og ligegyldige møder man skal igennem. Meget få af disse tiltag er designet til at hjælpe en i job, men blot til at kontrollere den enkelte. Det er i øvrigt et fællestræk for regeringens politik, at den bare øger mængden af papirer. Jeg har familimedlemmer der er folkeskolelærer og de bruger mere tid på at dokumenterer at de laver lektionsplaner, end de bruger på rent faktisk at lave dem. Det er helt hen i vejret.
Venstre prøver at føre socialdemokratisk politik, men mon ikke socialdemokraterne er bedre til det? I øjeblikket har vi et halvt velfærdssamfund, da man på en side prøver at styrke den private sektor og sænke statens indtægter, men samtidig prøver at opretholde et vist niveau af offentlig service. Man kan tale nok så meget om effektivisering, men et sunhedsvæsen i topklasse er altså ikke gratis.
Så mener jeg også at det er problematisk at man har en statsminister, der i sin tid som sunhedsminister, øslede med skatteborgernes penge. Enten til private arrangementer, eller ved at tvinge sygehusene til at købe dyrere medicin fra private apoteker.
Til sidst er der argumentet om at Thorning ikke kan gøre det bedre. Her vil jeg bare minde om at ved sidste finanslovsforhandlinger var det Thorning der stod og advarede om at arbejdsløsheden ville stige mens Lars Løkke kaldte disse udtalelser for vås. I dag ved vi jo hvem der havde ret.
#4 Nu har jeg ikke børn, men jeg tror der er meget stor forskel på at være på SU og have råd til sjov og spas og så have en lignende indkomst, men med to børn.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Til sidst er der argumentet om at Thorning ikke kan gøre det bedre. Her vil jeg bare minde om at ved sidste finanslovsforhandlinger var det Thorning der stod og advarede om at arbejdsløsheden ville stige mens Lars Løkke kaldte disse udtalelser for vås. I dag ved vi jo hvem der havde ret.
Der skal man så lige huske på, at Thorning ville have flere hjælpe pakker i milliard størrelse på bordet, endnu inden man kendte effekten på de allerede vedtagne, hvoraf bankpakke II endnu ikke var trådt i kraft og endnu inden man demografisk kunne gennemskue finanskrisens indvirkninger.
Og jo Socialdemokratiet er bedst til at føre Socialdemokratisk politik, men det føres ikke med SF som førerhund og Socialdemokratisk politik er historisk set ikke den rigtige politik i finans krisetider.
#8 Det er jeg som sagt godt klar over, men jeg har alligevel svært ved at se hvordan knap 200.000 kan betegnes som fattig. Jeg ved da godt det ikke er nok til at kunne få en tre ugers ferie på Gran Canaria, men derfra og så til at der ikke er råd til tøj.. Min pointe var sådan set (godt nok lidt uklart), at nogen gange er det også fordi folk har mærkelige prioriteter med deres penge. Hvis man ikke har ret meget skal man f.eks. nok ikke bosætte sig midt i København og slet ikke købe lejligheder når de er i overpris og håbe på de stiger endnu mere.
#9 Ja det er en skam vi ikke kan få en regering hvor økonomerne fra V og de Konservative styrer økonomien og S og dem styrer socialpolitikken og miljøet (det sidste er V dog ved at komme efter).
TVSeriesOnBluRay.eu - Database of TV-series Blu-ray releases in the UK
#1 davenport 16 år siden
Dvs. at man regner med en familie på 2 voksne og 2 børn, der samlet har en årsindkomst på 195.700,-
Som de fortalte, så er der ingen ferie, nyt tøj og sågar fødselsdagsgaver til disse børn.
Når man sidder i sin komfort, så er man nok ikke helt klar over tingenes tilstand, og det overrasker mig.
Nu kaldte jeg tråden politik, og det har sit enkelte formål. Jeg nægter at stemme på den siddende regering igen. Jeg synes beskæftigelsespolitiken har fejlet på alle områder med Lort Frederiksen ved roret, og Støjhovedet lader ikke til at kunne noget som helst selv.
Så... Jeg overvejer virkelig at skifte side. Det kan ikke blive ved med at gå, at man jager de svage i samfundet.
Jeg kunne godt tænke mig at få nogle vinkler på det her, for jeg har været meget fastlåst i min politiske overbevisning, men den ikke så meget vakler, som at den egentligt allerede er væltet.
Nu er der ikke lige et valg på bedding, men det burde sku snart komme, så vi kan få luget ud.
Kom gerne med råd og betragtninger.
#2 filmz-jonasgr 16 år siden
Ellers er der ikke den store forskel på politikerne, set i forhold til andre lande. Der er enhedslisten som på nogle punkter måske er lidt ekstreme, men de er også blevet lidt "blødere" med årene. Jeg synes det går fint i landet nu og synes egentlig at den nuværende regering er den der kan præstere det bedste stykke arbejde. Uden at de på nogen måde er fejlfri, men det er det bedste alternativ. Og det går da den rette vej, men langsomt.
'Cause I'm evil"
#3 davenport 16 år siden
Men med kontanthjælpsloftet og alle de andre "tiltag" der er taget, så ser vi altså en stigning i det fattigere Danmark, og det må sku kunne lade sig gøre at køre det her meget rige land, så der er gode og retfærdige muligheder for alle.
Jeg får vitterligt en klump i halsen, når jeg hører om et barn der ikke kan få en gave på sin fødselsdag. Det bør ikke forekomme her. På nogen måde.
Måske er jeg blevet blød efter at være blevet far, men min datter skal aldrig føle nogen form for substistensløshed, ligemeget om jeg så skulle droppe min insulin, ville hun få en gave. Jeg ville sælge den højre testikkel!
Men det er åbentbart virkelighed i dagens Danmark.
Jeg ville ønske jeg havde evnerne til at opfinde et parti, der kunne udligne denne uretfærdighed, og samtidig tilfredsstille alle, med udgangspunkt i den enkeltes situation.
Men det kan nok ikke lade sig gøre, for så havde det nok været en realitet.
Mit gamle parti blev jo aldrig til noget: http://filmz.dk/forum/tagwall/genindlaemmelse-af-s...
#4 s_dalsgaard 16 år siden
Jeg er enig med #2 i at det er galematias at ville beskatte de højtlønnede endnu mere. Hvis man er dygtig nok til at tjene mange penge skal man ikke straffes.
#5 filmz-Bruce 16 år siden
Jeg har dog ingen tiltro til, at en S-R-SF regering kan gøre det bedre. Jeg er urokkelig social liberal og har ingen tiltro til, at regeringer med støtte til venstre for Socialdemokratiet, bringer noget godt med sig. Jeg kunne til nød leve med en S-R regering, der handler med Konservative. Fint nok, men jeg tror ikke på tvetungede Villy og gammelkommunisten Ole Sohn. De har lært af Venstre og ved hvor magten ligger og så siger man meget for at få del i den. Det gjorde Venstre også, men desværre har de dermed også forsaget mange liberale dagsordener og indført en masse socialdemokratisk centralisme, bl.a. fucking Hjort Frederiksen.
Jeg er helt enig i, at den nuværende regering har fejlet på flere områder. Men det er også et spørgsmål om at se på de områder, hvor der er sket fremskridt, som spørge sig selv, hvorledes S og R havde forvaltet magten i de sidste 8 år, havde de stadig haft den. Jeg har ingen grund til at tro, med historien in mente, at oppositionen ville have kunnet gøre det bedre. Da hele lortet røg på gulvet i 70'erne, skulle Schlüter have på hattepulden for 80'erne og arbejdsløshed og kartoffelkur. Som gav Danmark så meget opsparing, så vi var et lille mini-Japan da opsvinget begyndte globalt i 90'erne. Jeg har personligt ikke meget at sige imod denne regerings første periode, kun den anden, hvor Anders Fogh blev metaltræt. Men jeg ved, at vi har en finanskrise af dimensioner nu og så vil jeg nødig have SF til at have medindflydelse forvalte skattemidlerne.
Og med risiko for at lyde som en forpulet kapitalist med sit på det tørre. Jeg ønsker et stærkt sikkerhedsnet i landet, men dette land har levet i velfærdsoverflod i et årti nu og det har været grotesk at stå og se friværdier i den grad blive brugt til tant og fjas, mens vi havde den mindste arbejdsløshed nogensinde. Og hvad gjorde danskerne? VELFÆRD VELFÆRD VELFÆRD!!!! De skulle have krævet realitetssans istedet for alt der går op kommer ned. Lige nu er den RIGTIGE arbejdsløshed i USA 18.2%. IKKE 9,5% som der bliver sagt og skrevet. Efter 1 år som arbejdsløs ryger man ud af statistikken i USA og folk som ikke regisrerer sig, biiver ikke talt med. Derfor er 18.2% det rigtige tal. Det er PISSE uhyggeligt! Bare i denne måned siger man, at 700.000 amerikanere mistede deres job. Al ære og respekt for Obama, som jeg selv har den største tiltro til, men det her kan gå rigtig rigtig galt for manden, med den stiftelse af gæld man er ude i lige nu. Og så er det sådan set ligegyldigt med mandens intentioner. De kan være ligeså humanistiske som Mother Teresa, men lån skal betales tilbage engang. Går det helt galt, så er der kun depression tilbage og så havde det i bagklogskabens klare lyst måske været bedre med en økonomisk politik som havde ladet livet på de usunde banker, de usunde bilfabrikker og de usunde spekulanter og så brugt pengene på anden vis?!?! Det ved man ikke endnu. Men Obama spiller meget højt spil for tiden.
Med globaliseringen in mente, så mener jeg blot, at vi danskere burde have vide, at vi ikke mere er i stand til at køre vores eget løb, med høje skatter, høje lønninger etc. Det har indflydelse på eksport og import og de styrtdykker for tiden. Så ja, vi kan godt stå og råbe på, at regeringen gør for lidt, at nogle har for lidt ifht. andre etc, men faktum er, at Danmark stadig har en langt sundere økonomi end det meste af verden, men faktum er også, at det godt kan gå hen og blive værre endnu, men at det ikke nytter at tro, at nogle kan trylle guld ud af røhullet til alle mennesker i den verden vi befinder os i. Det går op og ned og ligenu går det mest ned.
Men selvfølgelig skal vi altid bestræbe os på at gøre det bedre altid. Jeg synes godt om det politiske system i Danmark, som jeg mener er det mest retfærdige i verden. Jeg synes blot ikke om politikerne og den form man driver politik på. Og det gælder over en bred kam verden over. Alt er blevet overfladisk og spin. DER synes jeg politikerne fejler.
#6 davenport 16 år siden
Hvorfor er du egentlig ikke i politik, med din gode retorik osv?
#7 filmz-Bruce 16 år siden
Fordi jeg kun har retoriske evner på skrift :) En ting er at kunne tænke i en forsamling og levere svarene gennemtænkt verbalt og den timing har jeg ikke :)
Derfor har jeg også så meget mere respekt for de "gammeldags" politikere og tænkere fra oplysningstiden. De var orale retorikere, som vi andre kun kunne drømme om at være det på skrift. Tænk at kunne formulere sig på så velformuleret vis og samtidig have argumentationerne på rede hånd? Idag vil politikerne kende spørgsmålene på forhånd, ser sig frabedt at blive spurgt om det og det og debatter bliver styret af en ordstyrer, som spørger om de samme ting igen og igen. Og politikerne svarer det samme, det som deres spindoktorer har fortalt dem.
Næææ. Vi er blevet et langt bedre samfund for masserne, med bedre levefod, gudsketak og lov, men vi har mistet umådelige værdier ved at gå efter viden på de produktive og teknologiske erhverv, fremfor at fremme humaniora og dermed tænkerne. Sørgeligt.
#8 frahm-2 16 år siden
Jeg er helt enig i at beskæftigelsespolitiken er helt ad h. til. Jeg er selv ledig pt. og selv om jeg er en af de "stærke" ledige med akademisk uddannelse, A-kasse og netværk, så er det stadig helt ekstremt med den mængde beaukrati (er det sådan det staves?) og ligegyldige møder man skal igennem. Meget få af disse tiltag er designet til at hjælpe en i job, men blot til at kontrollere den enkelte.
Det er i øvrigt et fællestræk for regeringens politik, at den bare øger mængden af papirer. Jeg har familimedlemmer der er folkeskolelærer og de bruger mere tid på at dokumenterer at de laver lektionsplaner, end de bruger på rent faktisk at lave dem. Det er helt hen i vejret.
Venstre prøver at føre socialdemokratisk politik, men mon ikke socialdemokraterne er bedre til det? I øjeblikket har vi et halvt velfærdssamfund, da man på en side prøver at styrke den private sektor og sænke statens indtægter, men samtidig prøver at opretholde et vist niveau af offentlig service. Man kan tale nok så meget om effektivisering, men et sunhedsvæsen i topklasse er altså ikke gratis.
Så mener jeg også at det er problematisk at man har en statsminister, der i sin tid som sunhedsminister, øslede med skatteborgernes penge. Enten til private arrangementer, eller ved at tvinge sygehusene til at købe dyrere medicin fra private apoteker.
Nu har jeg ikke børn, men jeg tror der er meget stor forskel på at være på SU og have råd til sjov og spas og så have en lignende indkomst, men med to børn.
#9 filmz-Bruce 16 år siden
Der skal man så lige huske på, at Thorning ville have flere hjælpe pakker i milliard størrelse på bordet, endnu inden man kendte effekten på de allerede vedtagne, hvoraf bankpakke II endnu ikke var trådt i kraft og endnu inden man demografisk kunne gennemskue finanskrisens indvirkninger.
Og jo Socialdemokratiet er bedst til at føre Socialdemokratisk politik, men det føres ikke med SF som førerhund og Socialdemokratisk politik er historisk set ikke den rigtige politik i finans krisetider.
#10 s_dalsgaard 16 år siden
Det er jeg som sagt godt klar over, men jeg har alligevel svært ved at se hvordan knap 200.000 kan betegnes som fattig. Jeg ved da godt det ikke er nok til at kunne få en tre ugers ferie på Gran Canaria, men derfra og så til at der ikke er råd til tøj.. Min pointe var sådan set (godt nok lidt uklart), at nogen gange er det også fordi folk har mærkelige prioriteter med deres penge. Hvis man ikke har ret meget skal man f.eks. nok ikke bosætte sig midt i København og slet ikke købe lejligheder når de er i overpris og håbe på de stiger endnu mere.
Ja det er en skam vi ikke kan få en regering hvor økonomerne fra V og de Konservative styrer økonomien og S og dem styrer socialpolitikken og miljøet (det sidste er V dog ved at komme efter).