Gravatar

#41 frahm-2 16 år siden

Du har delvist ret med parallelsamfundene, i hvert fald i England, jeg kender ikke det svenske samfund godt nok til at udtale mig. Forskellen er bare at man de etniske samfund i England fungere fint indenfor det resterende samfundets rammer. I London bor der bl.a. ca. 8.000 danskere og der findes danske delikatesseforetninger, en kirke, et vandrehjem, en bar og sågar et fodboldhold. Det kan også kaldes et parallel samfund, men fungere, ligesom 99% af de andre mini samfund, uden problemer indenfor det større samfund. Ser man dog på en by som London, så eksisterer der ikke ligefrem muslimske, jødiske eller hinduistiske ghettoer. De er alle del af det samme samfund, der er ingen der har meldt sig ud. I Danmark har vi til gengæld ghettoer, der er hovedsageligt muslimske og det er et problem, især for dem der bor i sådanne ghettoer.

Det undrer mig ikke at du ikke gider de lange debatter, for DF's synspunkter kan sjældent forklares med logik. At sige at muslimer ved overtage landet og undertrykke os alle er, i mine øjne, udtryk for en stor omgang paranoia. Der findes stupide muslimer ligesåvel som stupide kristne og hvorfor skal disse styre vores syn på dem? Jeg går heller ikke ud fra at Ruth Eversens syn på børneopdragelse er noget du deler, eksempelvis?
Så mener jeg også at der er et element af medmenneskelighed, der skal tages i betragtning. De flygtninge, der kommer herop kommer jo ikke for sjov. De fleste er forfulgt i deres hjemland og med Al Queda og Taleban som grænseoverskridende organisationer, kan de heller ikke føle sig sikre i andre lande i mellemøsten, derfor flygter de til Europa, med massive krigstraumer i bagaggen. Jeg mener at vi opfører os meget smålligt hvis vi afviser disse mennesker og dissideret forkasteligt når vi sender dem tilbage til lande, som vores eget ministerium kalder farligt. Jeg er enig i at Danmark ikke kan huse alverdens flygtninge, men så må man lave et bedre samarbejde, fx. i EU eller FN, for at sikre at flygtningebyrden bliver delt ligeligt mellem de lande, der er i stand til at klare det.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#42 Slettet Bruger [539036168] 16 år siden

-snip en masse vås, jeg er uenig i, men ikke gider kaste mig i lang debat med-

RJ (40) skrev:
Jeg mener osse at vi skal være på vagt over for den muslimske tilstrømning, da de ingen ønsker har om at blive en del af danskheden.

Stod det til dem var vi allerede et muslimsk land med de love og regler der følger.

Hvem er "dem"? Det var da en generalisering af dimensioner, du der har gang i. Det slår dig ikke, at ikke alle mennesker er komplet ens og deler de samme holdninger selvom de deler religiøs overbevisning?

RJ (40) skrev:
DK skulle være et kristent land og Kristendom og Islam duer bare ikke sammen, det er enten eller.

Kristent land!? Det er da det mest forvrøvlede, jeg længe har hørt. Skal ateister så også kyles ud af landet? Er Danmark kun for kristne?
Dertil er religionsfrihed altså en ligeså grundlæggende rettighed ifølge den danske grundlov som ytringsfriheden, om end det kun er den sidste, som mange nationalister gider gå op i.

RJ (40) skrev:
Måske I ser det som racisme, det gør jeg nu ikke. Jeg ser det netop som at værne om de danske værdier.

Jeg vil nærmere kalde det ekstrem snæversynethed.
Gravatar

#43 mr gaijin 16 år siden

frahm-2 (41) skrev:
I London bor der bl.a. ca. 8.000 danskere og der findes danske delikatesseforetninger, en kirke, et vandrehjem, en bar og sågar et fodboldhold.

OMG! Vi er igang med at overtage London med vores delikatesseforretninger! Det er en konspiration, og jeg er en af konspiratørerne, helt uden at vide det!
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#44 filmz-RJ 16 år siden

"41

Netop derfor jeg ikke gider disse lange debatter. Det ender ud i mudderkast osv.

Dette er ikke møntet på alle indvandrere, ved godt at mange af dem er gode nok og med ok grunde til de kommer. Det er slet ikke min pointe.

Den ekstreme del af Islam holder jeg fast i gerne så nærmest verdensherredømme, dermed ikke sagt at jeg så mener alle muslimer vil det. Det kan godt ske jeg formulerede mig forkert før, men min holdning til Islam er og blir den samme.

Du har helt ret i at der osse indefor kristendom findes brodne kar og kender ikke meget til Faderhuset, så det vil jeg ikke kommentere på.

"42

Den muslimske verden eller Islam ville gerne gøre indtog ikke bare i DK, men globalt. Jeg er som sagt udmærket klar over at ikke alle muslimer er ekstreme. Det er den ekstreme muslimske fløj den er møntet på og det mener jeg stadig de gør. Prøver at overtage mere og mere.

Tja, DK skulle være et kristent land og det er det desværre kun på papiret. Det er folks ligegyldighed over for de kristne værdier og her passer Islam bare ikke ind. Og nej, der skal ikke smides nogen ud. Der er brug for en ændring i moral og holdning, men det kan du sikkert ikke se.

Kald mig bare snæversynet, det er fint med mig.

"43

Sjovt, men I VIL jo osse misforstå
King Kong is not my grandpa
Gravatar

#45 frahm-2 16 år siden

Jeg kan da ikke være mere enig i, at den yderliggående del af Islam, som sprænger bygninger i luften og henretter folk skal holdes ude, ingen tvivl om det. Men det er bare ikke dem vi taler om. Dem der kommer hertil flygter jo netop fra den del af Islam. Der findes også yderliggående foreninger indenfor Islam i DK og det er naturligvis et job for PET og politiet at holde øje med dem, ligesom de skal holde øje med de autonome og nazisterne. Det bedste vi som almindelige borgere kan gøre er at tage afstand fra ekstreme holdninger og blandt disse er, efter min mening, dele af DF's politik.
Gravatar

#46 filmz-RJ 16 år siden

Jeg mener netop at DF gør klogt i advare om de yderliggående foreninger. Disse foreninger som gerne så flere muslimske tilstande her i landet og som jeg syns presser lige lovligt på for at få deres religion igennem. Det er det min holdning omhandler.
Gravatar

#47 frahm-2 16 år siden

Nuvel, men det forklarer ikke hvorfor man er imod at muslimerne får lov til at bygge en moske eller en kirkegaard....eksempelvis.
Gravatar

#48 filmz-RJ 16 år siden

"47

Det gør det af de årsager at jeg mener at DK er (på papiret, men burde være) et kristent land og så bør man holde fast i de kristne værdier og her kan jeg ikke se muslimske moskeer ogl hører hjemme.

En moske i et kristent land er for mig et skridt i den forkerte retning og sker det at de får flere moskeer op her i landet, har de allerede fået trumfet lidt af deres religion igennem.
Gravatar

#49 mr gaijin 16 år siden

#48 Ja, og vi får danske delikatesser trumfet igennem i London! :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#50 filmz-Bruce 16 år siden

frahm-2 (41) skrev:
Du har delvist ret med parallelsamfundene, i hvert fald i England, jeg kender ikke det svenske samfund godt nok til at udtale mig. Forskellen er bare at man de etniske samfund i England fungere fint indenfor det resterende samfundets rammer. I London bor der bl.a. ca. 8.000 danskere og der findes danske delikatesseforetninger, en kirke, et vandrehjem, en bar og sågar et fodboldhold.

I Danmark har vi en lille fransk enklave, med en fransk skole på Værnedamsvej. Der har været "den franske bager" på Værnedamsvej, hvor man ofte kunne møde franskmænd bestillle deres baguette og flüte. Der er mange parallel samfund i Danmark, som fungerer upåklageligt. Det jødiske og de asiatiske parallelsamfund f.eks. Ingen stiller spørgsmål til spytkrøller, beklædning, sorte dragter og kalotter. Hvorfor? Fordi disse fungerer upåklageligt indenfor rammerne af det, som udstikkes af det danske samfund, ikke mindst i respekt herfor.

frahm-2 (41) skrev:
Det kan også kaldes et parallel samfund, men fungere, ligesom 99% af de andre mini samfund, uden problemer indenfor det større samfund. Ser man dog på en by som London, så eksisterer der ikke ligefrem muslimske, jødiske eller hinduistiske ghettoer.

Der er jeg ikke enig. Moskeerne ER ghettoer! Det er blot at se de sidste to undercover udsendelser fra Channel 4 i England. To dokumentar udsendelser, hvor man med skjult kamera har infiltreret moskeer i London, både i den mandlige- og kvindlige del, for at se hvad der foregår. Der kan man snakke om samfund, som har meldt sig ud af den engelske stat og som direkte arbejder for at ødelægge den. 2000 potentielle reder for radikal islamisme. Samlingsstederne for alle muslimer. DET kalder jeg ghettoer og det kalder jeg et problem.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: