Gravatar

#51 filmz-Bruce 16 år siden

frahm-2 (47) skrev:
Nuvel, men det forklarer ikke hvorfor man er imod at muslimerne får lov til at bygge en moske eller en kirkegaard....eksempelvis.

Det er dokumenteret, at de penge som skal sørge for, at moskeerne bygges, kommer fra Saudi Arabien, fra et selskab som sørger for at wahabisme, den meget radikale form for islam, bliver udbredt. Det er blot at kigge over til England og se de erfaringer man har gjort ser der. Det er helvede på jord i England og der kan man ikke bare stoppe udviklingen. Hvis der skal bygges en moské i Danmark, så skal der på én eller anden måde være fuld opsyn med det, som foregår. Man så under Muhammed konflikten, at små børn går i søndagsskole i den nuværende moské i København og bliver undervist i wahabisme.

Mohammed Sifaoui, fransk journalist, afslørede under Muhammed tegning sagen med skjult kamera, at Abu Laban og hans Islamiske trossamfund, havde forbindelser til Det Muslimske Broderskab i Saudi Arabien.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#52 Patriarch 16 år siden

Jeg vil bare kort sige, at jeg tror det er uklogt at antage at alle kulturer og religioner sammenligenlige. Siden anden verdenskrig, og specielt efter 60-70'erne har tanken om kulturel relaivisme været herskede. Jeg tror tiden er moden til en debat om dette synspunkt, og dets relevans og holdbarhed i dag.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#53 filmz-Bruce 16 år siden

#52 Helt enig.
Gravatar

#54 The Insider 16 år siden

"If Man is to survive, he will have learned to take a delight in the essential differences between cultures. He will learn that differences in ideas and attitudes are a delight, part of life's exciting variety, not something to fear."
- Gene Roddenberry
War. War never changes.
Gravatar

#55 frahm-2 16 år siden

#50+51
For det første er det ikke en ghetto bare fordi der er en moske. Min pointe var at folk i London bor i samme kvarter uanset religiøs overbevisning eller national herkomst. Jeg benægtede heller ikke at der var nogle der havde meldt sig ud, men det er et fåtal og tro mig, englænderne er meget opmærksomme på at der er et mindretal med den en armede Imam (hvis navn jeg ikke kan huske) i spidsen. Denne mand er i øvrigt også blevet fængslet for at opfordre til terrorhandlinger. Det engelske politi og efterretningstjeneste har i de seneste år formået at optrevle store dele af de yderliggående netværk, der var potentielle terrortrusler. Pointen er at alt dette er sket uden at politikere, medier eller befolkningen har ladet det gå ud over de menige muslimer, i modsætning til DK.
Så synes jeg heller ikke at du skal bygge hele dit syn på denne sag på en dokumentar fra Channel 4, som godt nok laver nogle gode dokumentarfilm, men har en tendens til at være lidt sensationssøgende. Det svarer lidt til at bygge sit verdenssyn på hvad der står i Ekstra Bladet.

wow. Var det ikke ham der skabte Star Trek?
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#56 Patriarch 16 år siden

Ja... Og det er det synspunkt det er tid til at se efter. Som tommelfingerregel er det en god og sund instilling. Men den skal balanceres af en hvis kritisk realisme. Som pilot under anden verdenskrig ville han nok være enig i at ikke alle ideologier. Det han så bare skulle forstå er at ideologier, kultur, og religion kan være et stykke af samme alen - forstået på den måde at det er mange af de samme mekanismer der er på spil, og at de ikke alle er sammenligenlige.

Men hvis han med kultur mener spraglede tøj, sjove sprog og madretter (hvilket han nok gjorde) så er alt vel :)
Gravatar

#57 Patriarch 16 år siden

Jeg må sige at jeg har et noget andet indtryk af forholdende i England. Som jeg forstår det har man en massiv og åbenlys radikalisering i England, bl.a. på visse universiteter. Desuden er der nogle meget nedslående meninsgmålinger som ikke just giver det relativt rosenrøde billede af England du der giver. Det er værste ved de undersøgelser er at det vi kalder anti-demokratiske, eller fundementalistiske værier var MARKANT større bla. de 16-24 årige.

Har du i øvrigt set Undercover Mosque filmene? Det er muligt de er sensationssøgende, men filmene taler deres klare sprog. Det er ikke for sjov, og igen må jeg sige at det forekommer mig uklogt at bagatalisere det.
Gravatar

#58 filmz-Bruce 16 år siden

The Insider (54) skrev:
"If Man is to survive, he will have learned to take a delight in the essential differences between cultures. He will learn that differences in ideas and attitudes are a delight, part of life's exciting variety, not something to fear."
- Gene Roddenberry

Et godt citat, men det bliver først sjovt, når man vil fortolke meningen heraf og jeg vil da meget gerne høre, hvor langt man tror Roddenberry ville gå for at nyde mangfoldigheden i forskellige kulturer? Nazisternes, kommunisternes og islamisternes idealer er jo også ideer, attitude og variation til den form for civilisation vi kender i dag. Hvor meget skal vi tillade førend vores egne idealer skal sætte ind som et filter for andres?

frahm-2 (55) skrev:
#50+51
For det første er det ikke en ghetto bare fordi der er en moske. Min pointe var at folk i London bor i samme kvarter uanset religiøs overbevisning eller national herkomst. Jeg benægtede heller ikke at der var nogle der havde meldt sig ud, men det er et fåtal og tro mig, englænderne er meget opmærksomme på at der er et mindretal med den en armede Imam (hvis navn jeg ikke kan huske) i spidsen. Denne mand er i øvrigt også blevet fængslet for at opfordre til terrorhandlinger. Det engelske politi og efterretningstjeneste har i de seneste år formået at optrevle store dele af de yderliggående netværk, der var potentielle terrortrusler. Pointen er at alt dette er sket uden at politikere, medier eller befolkningen har ladet det gå ud over de menige muslimer, i modsætning til DK.
Så synes jeg heller ikke at du skal bygge hele dit syn på denne sag på en dokumentar fra Channel 4, som godt nok laver nogle gode dokumentarfilm, men har en tendens til at være lidt sensationssøgende. Det svarer lidt til at bygge sit verdenssyn på hvad der står i Ekstra Bladet.

Jeg må indrømme, jeg ikke tror du har set disse programmer og nok ikke ved, hvilken debat og furore disse satte igang i England. Havde Marianne Jelved forsøgt at afvise indholdet af disse programmer som sensationssøgende, så var hun blevet korsfæstet i Danmark. Dette er journalistisk sprængstof af meget høj karat og "den enarmede imam" er jo blot en lille skrue i den samlede historie.
Gravatar

#59 Patriarch 16 år siden

Arg..
Som pilot under anden verdenskrig ville han nok være enig i at ikke alle ideologier er sammenligenlige.

Skulle der have stået! Pis.
Gravatar

#60 The Insider 16 år siden

#55, wow. Var det ikke ham der skabte Star Trek?

Naturligvis! Star Trek har ofte været ageret talerør for tolerance, humanisme og fred!

#56, Som tommelfingerregel er det en god og sund instilling. Men den skal balanceres af en hvis kritisk realisme. & #58, Nazisternes, kommunisternes og islamisternes idealer er jo også ideer, attitude og variation til den form for civilisation vi kender i dag.

Naturligvis er der visse ekstremistiske aspekter af flere kulturer, som ikke bør få ørenlyd. Men hvis nazisterne, kommunisterne og de andre ekstremister fulgte Roddenberrys mantra, ville de vel egentlig heller ikke eksisterere længere, vel? :-)

Men hvis han med kultur mener spraglede tøj, sjove sprog og madretter (hvilket han nok gjorde) så er alt vel :)

Hogwash! Du skal have set langt, langt mere Star Trek, Patriarch! :-)
Men det er jo alt sammen så cheesy, grimt og åndssvagt!
Well, med mere end 700 afsnit er der naturligvis en del rådne æbler indimellem, men du skal bare se det rigtige. Det er jo ikke for ingenting, at Martin Luther King var fan, at Dali Lahmah besøgte optagelserne, og at Star Trek var tv-historiens første serie, som viste en sort og en hvid kysse.
Jeg nægter. Sådan er det bare.
Suk. You don't know what you're missing!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: