Gravatar

#61 filmz-Megan Fox 16 år siden

Jeg har svært ved at have medlidenhed med de så kaldte svage familier. Jeg er selv opvokset i en så kaldt svag familie men en far der ikke var til stede efter jeg var 4år og en mor der var for ung og umoden til at få mig og min bror. Jeg er vokset op i et miljø som primært bestod af naboer som også hørte til de ”svage”

Men jeg har i min levetid aldrig set en større bunke snyltedyr. Jeg selv har taget udannelse og har et godt arbejde og betaler topskat. Men der er mange andre der aldrig kom så langt og det til trods af de havde de samme muligheder som mig. Vi lever trods alt i et land hvor der er mulighed for hjælp hvis man selv gider lette røven bare lidt.

Jeg er ved at brække mig når jeg eksempel læser i ekstrabladet om en familie der sidder og tuder over de ikke har nok penge til at tag børnene med i tivoli og andet gøjl imens ser man far og mor med cigaretter i hånden og man kan se på far han har været misbruger.

Der er folk som af gode grunde ikke kan arbejde begrund af sygdom. Men jeg har selv oplevet alt for mange fra min egen generation som bare ligger hjemme på sofaen og ikke gider lave noget som helst andet end at se tv hele dagen. De får kontanthjælp selv om de intet fejler og det kan godt være de ikke har en udannelse. Men fuck om de ikke stadigvæk kan lave et stykke arbejde. Men nej det de er simpelthen dovne og gider bare ikke arbejde dog skal de nok tude når de ikke syntes de får nok i kontanthjælp.

De ældre generation er ikke bedre jeg har set folk som er på førtidspension eller invalidepension som intet fejlede fysisk eller mentalt. Men som har haft held med at snyde en eller anden sagsbehandler oppe på kommunen.

Der er folk som har brug for hjælp og som også skal ha den, men problemet er at det desværre er alt for mange der snyder systemet.

Regeringen satte bla. kontanthjælpen ned fordi de ville få flere ud i arbejde da man godt viste at der var folk der snød. Men desværre rammer det så de folk som virkelig har brug for hjælpen.

Har man tag over hovedet og mad på bordet så er man ikke fattig i DK. Gu det synd for de børn der bliver ramt, ikke så meget fordi de måske ikke har det nyeste tøj eller en Gameboy men fordi de er i risiko gruppen for at ende som deres forældre.

Desværre er det sådan at den danske mentalitet er at hvis det ser hårdt ud ligger vi os ned og venter på andre hjælper os op. Det er de færreste der selv kan rejse sig.

Man skal ikke give flytningen og andre skylden for dette. Det her var allerede et problem før de kom.
Gravatar

#62 Patriarch 16 år siden

hehe... ro på... Det var ikke et 'put down' af Star Trek som sådan, men mere hvordan hans tankesæt kom til udtryk i serien. Feks. hans brug af casting minoritetsgrupper. Det var nok mere i den forstand at han synes forskellige kulturer kunne berige hinanden og gøre livet spændende. Jeg tror ikke han mente tiden op til at man bliver skudt i smadder af Klingons eller Romulans men lidt andre værdier end en selv... Men ok.. hvad ved jeg (om Star Trek) :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#63 The Insider 16 år siden

#62, ah, tror (er faktisk stensikker på), at det var meget mere spidsfindigt :-) Det må vi tage en uendelig lang debat om, når du har fået erhvervet et par sæsoner og fået dem trasket igennem! Skal vi sige om en lille uge?
War. War never changes.
Gravatar

#64 Patriarch 16 år siden

Shit...

:D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#65 filmz-Bruce 16 år siden

The Insider (60) skrev:
Naturligvis er der visse ekstremistiske aspekter af flere kulturer, som ikke bør få ørenlyd. Men hvis nazisterne, kommunisterne og de andre ekstremister fulgte Roddenberrys mantra, ville de vel egentlig heller ikke eksisterere længere, vel? :-)

Nej ... i en ideel verden :) Desværre hører "brænde bøger" og selektion til på agendaen i det andet spektrum og deraf uvidenhed :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#66 filmz-RJ 16 år siden

Jeg sir bare, vi skal være på vagt overfor den muslimske tilstrømning og bevar danskheden, hvilket betyder at det er DEM der skal indordne sig efter vores love og regler og ikke omvendt.
Så er mit sidste ord sagt om den sag.
King Kong is not my grandpa
Gravatar

#67 frahm-2 16 år siden

#57+58
Om jeg har set filmene husker jeg ikke, men jeg boede i England fra 2005 til 2008, så jeg kan huske debatten og debatten gik altså ikke på om almindelige muslimer skulle have lov til at være i landet (som den gør her). Debatten handlede om, hvordan man kom radikaliseringen til livs. Det resulterede i, at den engelske efterretningstjeneste blev ENDNU mere fokuseret på denne opgave og de har været med til at sætte større fokus på dette som et problem. Debatten herhjemme sætter fokus på alle muslimer som et problem, og det er alt for ufokuseret til at vi kan løse det reelle problem med radikalisering.
Til den debat vil jeg også sige at man skal passe på at danne sig et billede af et samfund udelukende gennem medierne. Jeg mødte rigtig mange muslimer, der fungerede meget bedre i samfundet derover end de ville gøre herhjemme og det tilskriver jeg den engelske åbenhed overfor dem.
Jeg var også på et tidspunkt på en bar for at se Danmark spille landskamp, her mødte jeg en fyr med indvandrebaggrund. Han var ligesom jeg fra Frederiksberg og han havde også ligesom jeg taget en 40 min. lang rejse med undergrunden for at se Danmark spille, men i modsætning til mig havde han ikke lyst til at tage tilbage til Danmark. I Danmark blev han mødt med fordomme af de fleste mennesker og på trods af en god uddannelse havde han svært ved at få job. Efter han flyttede til England forsvandt disse problemer. Her havde han et fint liv og levede uden problemer side om side med andre. Denne historie mener jeg ikke tegner et rosenrødt billede af England, men snarer et meget grimt billede af Danmark.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#68 filmz-Bruce 16 år siden

frahm-2 (67) skrev:
... og debatten gik altså ikke på om almindelige muslimer skulle have lov til at være i landet (som den gør her). ... Debatten herhjemme sætter fokus på alle muslimer som et problem, og det er alt for ufokuseret til at vi kan løse det reelle problem med radikalisering.

Jeg er helt uenig i, at debatten sætter fokus på alle muslimer under "et tag". Jeg er helt på det rene med, at der fremkommer retorik og især fra DF, som går efter hele religionen, men det er nu altså ikke "hele debatten". Jeg har set adskillige gå i flæsket på JP som tovtrækkeren indenfor avis medierne, mht. kritik af muslimerne. Når man så går i flæsket på dem, om deres viden omkring artiklerne i JP, så falder deres kritik til jorden som et korthus. Sætter man fokus på alle de artikelserier, som JP har initieret og givet muslimer og imam'er mulighed for at komme i tale indenfor diverse diskuterede områder, og det faktum, at en muslimsk friskole to år i træk vandt JP's førstepris i en journalistisk konkurrence, så har jeg svært ved at se dæmoniseringen i den danske debat af muslimer. Flertallet af artikler fokuserer direkte på emner, hvor elementer i islam kommer i konflikt med dansk demokrati på en måde, så man er nødt til at tage dette op til debat, med mindre man da hellere vil fortrænge problemerne, som man har gjort det i Sverige, til befolkningens udelte glæde.

Tværtimod mener jeg, at det er et sundhedstegn, at man i Danmark tør diskutere, når der er "røg" og IKKE MINDST, at man forsøger at finde frem til den "ild", som er årsag hertil. I medier i f.eks. Sverige har dette i årevis været tabu, hvor man simpelthen forsøger at underspille de problemer som en uhæmmet indvandring har været årsag til. Man må ikke engang lave undersøgelser, som demografisk sætter fokus på kriminalitet.

Den altovervejende del af debatten omkring muslimer og islam i Danmark hidrører reelle problemer omkring muslimske værdier, som kort og godt ikke harmoniserer særligt godt med basale demokratiske rettigheder og derved konflikter med en historisk dansk opfattelse af "right and wrong". Og ja, jeg har ingen problemer med at bruge ordet dansk. selvom jeg godt ved det er meget trendy at forsage sin historiske fortid. Jeg er pænt stolt, af de fremskridt, som der er sket i Danmark siden 1848 og jeg ser nødigt, at disse fremskridt skal forgå, blot fordi vi skal give plads til "mangfoldighed", vi på forhånd ved, i historisk perspektiv, har været katastrofale, hvad angår basale menneskerettigheder.

Fint med dit møde med både englændere og indvandrere. Jeg kan give eksempler på det modsatte og en ven som har solgt alt hvad han ejer og har i England og nu lever fra dagen til vejen på en båd i Middelhavet. Hans historier kan jeg kun ryste på hovedet over og glæde mig over, at vi i Danmark stadig ikke er kommet så langt ud. Jeg har super indvandrer kollegaer som kollegaer, men det afholder mig ikke fra konstant at have fokus på det pres, som der bliver udøvet mod de demokratiske institutioner i dette land og ISÆR at have fokus på, at INGEN rettighed tilkæmpet de sidste 160 år, på nogen måde skal reduceres blot fordi vi skal tolerere andres intolerance. Jeg er helt på linie med en anden dansker af anden etnisk indvandring, Farshad Kholgi og Nasser Khader for den sags skyld, som er to af de danskere, som har mest fokus på radikalisme.

Tænk hvis Jehovas Vidner, Scientology og FADERHUSET blev vist den samme respekt overfor deres måde at ville udleve deres kultur på, som nogle foreslår islam skal være til del?

I sidste uge vedtog Irland den omstridte lov, som England for to år siden nedstemte med EEN stemme. Nu kan man få en bøde på op til 190.000 kr. og fængsel, hvis man udtaler sig blasfemisk. Dermed er den irske komiker Dave Allens materiale nu forbudt. Snart er Monty Python vel forbudt i England og forhåbentlig vil det kunne sætte problemerne lidt i relief for filmelskere.
Gravatar

#69 davenport 16 år siden

Fuck, hvor er det langt ude! Det vidste jeg sku ikke..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#70 filmz-Bruce 16 år siden

En tilbagevenden til den mørke middelalder, siger den britiske religionskritiker Richards Dawkins om den nye irske blasfemilov

Den britiske religionskritiker og ateist Richard Dawkins er i et brev hård i sin kritik af den nye lov.

"Det er en ynkelig, tilbagestående og uciviliseret tilbagevenden til middelalderen. Hvem var det, der havde den gode idé at besudle Irlands højt respekterede navn ved at foreslå noget så stupidt," hedder det i brevet fra Richard Dawkins ifølge Kristeligt Dagblad.

Skriv ny kommentar: