Gravatar

#21 HonoDelLoce 16 år siden

jonasgr (20) skrev:
Og så til de "berømte" slag. De første 7 er små tjat, man kan så diskutere om det 8. var i orden, for det har højst sandsynlig gjort ondt. Hun har dog fået chancen adkillige gange til at flytte sig og da hun ikke gjorde det måtte de jo tage andre midler i brug.

Enten har vi to set to forskellige klip, eller så har du fuldstændig overset at pigen jo faktisk prøver at rejse sig efter 2 slag..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#22 filmz-jonasgr 16 år siden

Hun fjerner sig først efter 7 slag og man kan diskutere om det 8 slag er i orden, men naturligvis er politiet også kun mennesker og kan være lidt oppe at køre.

Efter 2 slag ligger hun jo stadigvæk nede på jorden og roder rundt.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#23 I.F.F. 16 år siden

Fulgte hun loven? Nej

Blev hun bedt om at gaa vaek og derved stoppe sin overtraedelse af loven? Ja

Gjorde hun det? Nej

saa maa der jo tages midler i brug saa hun flytter sig.

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#24 PredatorX 16 år siden

Politiet må ALDRIG ty til vold jo mindre de selv bliver overfaldt. Det kan enhver med bare en smule logisk sans sige sig selv.

Det er rigtigt at de demonstranter sidder i vejen for politiet, men så må politiet SLÆBE dem væk.. smide dem i fængsel, og så må en domstol afgøre hvorvidt de har brudt deres egen ret til at demonstrere. Det er ikke op til politiet i den enkelte situation at give efter deres egen forvaklede retsfølelse, og så bare slå løs. Det må vi andre sgu da heller ikke.

De 2-3 betjente der ses slå løs, skal omgående smides i fængsel. Det ville nemlig ske ved alle os andre.

Hvem helvede begynder at slå løs på en 16 årig pige der sidder ned på jorden, og på INGEN måde udgør en trussel!?!? De gør normale mennesker ikke, kun psykopater. Og psykopater skal ikke gøre offenlig tjeneste.

At jeg så på ingen måde står inde for demonstranternes sag er noget helt andret... De irakere skal bare smides ud af landet. Hvis de ikke vil gå frivilligt må de jo hjælpes kraftigt på vej, men demonstranterne er danske statsborgere, og har altså ret til at demonstrere. Hvor grænsen går mellem at demonstrere og ødelægge politiets arbejde kan være hårfin nogle gange, og det må være op til en domstol at afgøre. Det er rent faktisk ikke op til politiet at tæve retfærdighed ind i vores borgere.

Danmark er ved at blive en politistat med deres elendige "visitations zone" og andet gøjl. Loven skal følges selvfølgelig, men det er fandeme ved at gå for vidt, og den går efterhånden ud over alt for mange almindelige, og på ingen måde, kriminelle mennesker.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#25 PredatorX 16 år siden

ksaku (23) skrev:
Fulgte hun loven? Nej

Blev hun bedt om at gaa vaek og derved stoppe sin overtraedelse af loven? Ja

Gjorde hun det? Nej

saa maa der jo tages midler i brug saa hun flytter sig.

Er du evnesvag? Ja

Ved du det? Sikkert ikke

Så må der jo tages midler i brug for du fatter det.
Gravatar

#26 PredatorX 16 år siden

jonasgr (22) skrev:
Hun fjerner sig først efter 7 slag og man kan diskutere om det 8 slag er i orden, men naturligvis er politiet også kun mennesker og kan være lidt oppe at køre.

Efter 2 slag ligger hun jo stadigvæk nede på jorden og roder rundt.

Hahaha hvor dum har man lov at være.

Politiet er almindelige mennesker. Ja, det er rigtigt... Men hvis de ikke kan styre sig skal de slet ikke den form for job. For de her betjente kan tydeligvis ikke styre det. Hvad sker der med almindelige mennesker der får nok og ikke kan styre sig?? Må de rende rundt og slå andre mennesker ned med køller? Det synes du er iorden?? Okay så... Så gælder loven jo ligepludselig slet ikke.
Gravatar

#27 filmz-jonasgr 16 år siden

Hvis man skal være nedladende og hånende så bliver dette en debat uden min deltagelse.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#28 Patriarch 16 år siden

Du har principielt ret PredatorX... Men jeg synes der er praktiske grænser. Hvor mange betjente skal der til at fjerne så mange mennesker, og over hvor lang tid? Jeg ville foretrække at deres resurser blev brugt på at opklare personfarlig kriminalitet. Men lad mig lige understrege at de mange af de slag der gives er uacceptable.

Ang. visitationszoner... Well... Det er ærgeligt at strategier af den type er blevet nødvendigt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#29 frahm-2 16 år siden

#PredatorX
jeg mener du ser lidt sort hvidt på tingene og der er ingen grund til at være nedladende. Når det så er sagt, så er jeg enig i, at vi ser nogle bevægelser mod en politistat. Politiet er i visse situationer ved at blive en dømmende magt. Det er som om, at det bliver accepteret at man kan slå løs på folk, som ikke udgøre andet end en verbal trussel. Vi har, gennem de seneste år, set meget grove situationer både på Nørrebro og Christiania. Efter politireformen er organisationen også begyndt at vakle. Det er egentligt ironisk at de partier der slår sig op på at være "lov og orden" partierne (V&K) faktisk har skabt det største kaos i retssystemet i nyere dansk historie.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#30 filmz-Bruce 16 år siden

Kan en vandkanon ikke "indstilles", så vandstrålen ikke er så kraftig, at den flytter folk, men blot kraftig nok til, at den er ubehagelig og kold? Jeg tror en sådan kanon virker overordentlig præventiv, bare den er tilstede.

Patriarch (19) skrev:
I øvrigt... er der andre end mig der kan undre sig over at 15.000 danskere dukker op til protest over denen sag, men ikke en eneste af dem går på gaden over at vi har steder (Vollsmose bla) hvor politiet ikke længere bestemmer, og skydes efter?

Jeg burde sige jo :) Men nej det undrer mig faktisk ikke. Jeg har mine klare formodninger og fordomme omkring, hvad der driver disse mennesker og en stor del af dette, er en klar politisk agenda, om altid at være i opposition til den nuværende regering og ikke give indikationer som kunne forveksles med "at stå på samme side" eller "der er måske noget om det". [/quote]

frahm-2 (29) skrev:
Vi har, gennem de seneste år, set meget grove situationer både på Nørrebro og Christiania.

Helt sikkert, men også situationer, hvor det er fuldt ud berettiget, at politiet tager til genmæle efter at deres egen sikkerhed er på spil. Du har ret i, at politiets metoder er eskaleret, men det er demonstranternes også, og her tænker jeg særligt på demonstranterne fra Nørrebro, med afbrændinger af biler etc. og så kan man jo tage Vollsmose med, som jo praktisk taget er ingenmandsland, når indbyggerne i bydelen vælger det. Politiet er jo ingen autoritet i det område, hvor det lykkes andengenerations indvandrere med tredjedels hjerner at skræmme politi, brændvæsen og ambulancefolk væk, når de lyster, med stor risiko til følge for almindelige mennesker, som er afhængige af disse afdelingers hurtige ankomst. Sørgeligt i et dansk velfærdssamfund.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: