Gravatar

#31 filmz-Utyske 16 år siden

"Tjat"? Er I ikke klar over at der ikke skal ret meget svirp i håndleddet til at de danske knipler gør seriøs skade?

Det er jo ikke night sticks, som det amerikanske politi benytter, eller en baton, som det tyske politi benytter, hvor der kræves noget mere kraft, for at det gør rigtigt ondt. Det her er et stykke bly, indkapslet i gummi (hvis jeg ikke husker helt galt) - bare et let dask i ens hånd gør ret ondt.

Det er sgu ikke underligt at fascisme har så solid en grobund i EU i disse år, når folk støtter op om at politiet kan opføre sig, som de har lyst og man rask væk kaster sine rettigheder velvilligt ud af vinduet, eksempelvis i form af mere overvågning og mere frie hænder til politiet.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#32 frahm-2 16 år siden

Jeg giver dig helt ret i at demonstranternes metoder også er eskaleret. Billedet er klart noget andet end 80'ernes BZ'ere, der blev slæbt ud af bygninger uden at gøre modstand. Til gengæld synes jeg at der er mange eksempler på at politiet ikke kan skelne ballademagere fra demonstranter. Mange af dem der bliver slået på billederne fra Brorsonskirken er jo ikke autonome, de er almindelige demonstranter, som sandsynligvis ikke vil gøre modstand.

Med hensyn til Vollsmose, så er det egentligt lidt underligt at politiet ikke er rykket mere offensivt ind i nogle situationer, når man tænker på hvordan de ville være troppet op hvis lignende episoder havde udspillet sig på Christiania. Eller hvis Vollsmose havde ligget på Nørrebro for eksempel. Hvordan kan det være at det kune er folk i København, der skal udsættes for politivold? Det er da uretfærdigt. Magen til Københavneri...
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#33 frahm-2 16 år siden

Helt enig. Hvis disse slag var "små tjat" så vil jeg sgu nødigt være der når de slår igennem.
Gravatar

#34 Highland Park 16 år siden

Sådan ser et "tjat" ud:
Forslået aktivist: Det er min hjertesag

Og så kan man ellers stille spørgsmål til Københavns politidirektør Johan Reimann:
http://politiken.dk/pol_direkte/article768290.ece
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#35 rasmusv 16 år siden

#1 Jeg bryder mig bestemt ikke om politivold, men det hører med til historien at dem som politiet har givet røvfuld opererer i foreninger eller sammenhænge der virker selv bruger- eller opildner til brug af voldelige midler til at få deres mening igennem eller bare generelt ønsker voldelige samfundsomvæltning.

Pelle fra AFA. Daniel fra SUF. Gudrun fra Internatinal Forening. Christina med de 8 slag, ny ekstemist i aktivitet - bedst kendt for angreb på politiet i kastrup lufthavn tidligere i år. Dem kender politiet helt sikkert også. Klamme kyniske sutter allesammen som bruger irakersagen som eget politisk afsæt til revolutionen eller hvad quasi-autonome/kommunistiske bøller går op i i dag.

Deres troværdighed er i negativ, og indtil nogen med positiv troværdighed melder sig på banen, er der ikke så meget at diskutere.
Gravatar

#36 frahm-2 16 år siden

man opfordrer jo ikke til vold, bare fordi man er venstreorienteret. Jeg mindes ikke at have hørt SUF opfordrer til vold. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
Gravatar

#37 filmz-Utyske 16 år siden

#35 -

Så detder med uskyldig, indtil man er dømt er ikke noget vi bruger længere?
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#38 filmz-Bruce 16 år siden

frahm-2 (32) skrev:
Til gengæld synes jeg at der er mange eksempler på at politiet ikke kan skelne ballademagere fra demonstranter. Mange af dem der bliver slået på billederne fra Brorsonskirken er jo ikke autonome, de er almindelige demonstranter, som sandsynligvis ikke vil gøre modstand.

Enig og det er bare ikke i orden. Jeg tror desværre at "autonome" politi betjente, med eget syn på rigtigt og forkert er ret udbredt.

frahm-2 (32) skrev:
Med hensyn til Vollsmose, så er det egentligt lidt underligt at politiet ikke er rykket mere offensivt ind i nogle situationer, når man tænker på hvordan de ville være troppet op hvis lignende episoder havde udspillet sig på Christiania. Eller hvis Vollsmose havde ligget på Nørrebro for eksempel. Hvordan kan det være at det kune er folk i København, der skal udsættes for politivold? Det er da uretfærdigt. Magen til Københavneri...

Jep. Det er blevet en lille version af Malmös Rosengården og jeg håber ikke det kommer længere. Faktisk siger politiet, at det faktisk er gået fremad i Vollsmose i et stykke tid.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#39 rasmusv 16 år siden

#37 Det har jo ikke noget med sagen at gøre. Det er et simpel spørgsmål om politiet har brugt overdrevet magtanvendelse ved fjernelse af personer som i en ulovlig demonstration, modarbejder politiets arbejde og ikke har flyttet sin røv da de fik besked på det. Politiet kunne vælge at drikke latte med dem eller flytte dem med vold. Den valgte disposition er helt forståelig efter at have indset det er mere eller mindre kendte militante personer politiet arbejder med - ikke fredelige demonstranter.
Gravatar

#40 I.F.F. 16 år siden

+1 til rasmusv
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?

Skriv ny kommentar: